בואו נכיר לעומק את חואן קרלוס אונסואה

פגרת הנבחרות היא זמן מצוין להכיר את אחד המועמדים המובילים לרשת את כיסאו של לואיס אנריקה בספסל של בארסה בעונה הבאה.

חואן קרלוס אונסואה נמצא תמיד בצל כולם, אבל יש לו רקורד שאין דומה לו כאיש צוות בבארסה. הרחק מהתייחסות התקשורת, שוער העבר היווה חלק בעשור האחרון המוצלח של בארסה. הוא עבד עם שלושה מאמנים שונים בקבוצה (רייקארד, פפ ולואיס אנריקה) וזכה בסך הכל ב-24 תארים כאן, כשהוא עובד באופן מקצועי ודיסקרטי.

הוא מעולם לא יצר וגרם לבעיות ותמיד זכה לשבחים ע”י הממונים עליו, איתם הוא זכה עד כה ב-6 אליפויות (2 עם רייקארד, 2 עם פפ, 2 לוצ’ו), 4 גביעי מלך (2 עם פפ, 2 עם לוצ’ו) ו-3 גביעי אלופות (1 רייקארד, 1 פפ, 1 לוצ’ו).

התקופה עם רייקארד:


ביוני 2003, אונסואה הודיע על פרישתו מכדורגל מקצועני אחרי 18 שנים, שתיים מהן בבארסה כמחליף של אנדוני זוביזארטה. בקיץ 2003, עם ההמלצה של צ’יקי בגיריסטיין, שוער העבר חזר למועדון שוב – והפעם כמאמן השוערים הראשי בצוות המקצועי החדש בראשות המאמן פרנק רייקארד.

העבודה הצמודה והאישית של אונסואה עם ואלדס עזרה למי שהפך לשוער הגדול בהיסטוריה של המועדון, להשתפר ולצמוח. עם ההגעה שלו ובעזרתו, ואלדס התקדם והספקות שהיו סביבו נעלמו. אונסואה הציג ושילב שיטות חדשות לעבוד בצורה טובה יותר עם קטעי וידאו, ועזר לואלדס, שגם היה חיוני בזכייה בליגת האלופות לפני עשור בפריז, כשניתח איתו כל משחק ומשחק לעומק.

תואר שני עם פפ:

עם הגעתו של גווארדיולה, אונסואה המשיך בתפקידו כמאמן השוערים ב-2 העונות הראשונות שלו בתפקיד. לאחר מכן אונסואה הסביר בראיון שהעבודה עם פפ הייתה עבורו כמו “תואר שני”, בדרך למטרה להפוך למאמן הראשי יום אחד. אונסואה זוכר את “יכול הניתוח של פפ – לא רק בהיבט ההגנתי, אלא בעיקר בהיבטים ההתקפיים. הוא שונה מכל השאר”.

בקיץ 2010, אונסואה הסכים להצעה לאמן את נומנסיה שהייתה בליגה השנייה והחל את הקריירה שלו כמאמן ראשי. הקבוצה סיימה במקום ה-10 איתו, ולבסוף הוא החליט לחזור לברצלונה בעונה האחרונה של פפ. שוב כמאמן שוערים, הוא סיים עם מאזן גדול של תארים והמשיך בתהליך ההתקדמות בעבודת הניתוח הטקטי.

צעד קדימה עם לואיס אנריקה:
ֿ


ב-2012, הוא עזב את המועדון שוב וחתם כמאמן ראסינג סנטאנדר – אבל הוא מעולם לא הספיק לאמן את הקבוצה בשל בעיות בחוזה.

לאחר שנת שבתון, הוא הצטרף לצוות האימון של לואיס אנריקה בסלטה ויגו – הפעם כעוזר מאמן.
השניים התיידדו ונהפכו לחברים קרובים לקראת סיום הקריירה של לואיס אנריקה כשחקן, כשאונסואה כבר התחיל לעבוד כמאמן שוערים בבארסה. האהבה לרכיבה על אופניים חיברה ביניהם. שני מאמנים שיש להם נקודת מבט ודרך דומה מאוד להבין כדורגל, שניהם מחפשים את העבודה הכי מקצועית ומדוקדקת, פרפקציוניסטים.

הם עברו יחד עונה נהדרת בסלטה ואז בארסה הציעה ללואיס אנריקה את משרת המאמן. הספרדי קיבל את ההצעה ולקח איתו את הצוות הטכני שלו, שוב עם אונסואה כעוזר מאמן.

בבארסה הוא מהווה עמוד-תווך על ספסל הקבוצה ואחראי על חלק מהביצועים הטובים של הקבוצה בהיבטים מסוימים, כמו המצבים הנייחים.

‘המעבדה’ של אונסואה פעלה בצורה פנטסטית. בשקט בשקט, יחד עם שיחות ישירות עם כוכבי הקבוצה ועבודה ללא הרף, אונסואה ממשיך להפגין את היכולות שלו ולתרום. מי יודע אם הוא יעשה צעד אחד נוסף קדימה בעתיד ויהפוך למאמן הראשי של בארסה יום אחד…

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023