גבריאל מספר על איך רואים בארגנטינה את סיפור ביטול המשחק מול ישראל

גבריאל, ישראלי שחי בבואנוס איירס ב-23 השנים האחרונות, מספר על מה שחושבים ומדברים עליו בארגנטינה. שווה לשמוע זווית אחרת.

בארגנטינה היום מה שנמצא בסדר היום הוא לא המשחק בישראל, אלא מדברים על עוד פיאסקו של ההתאחדות של צ׳יקי טאפיה. פה בארגנטינה חשבנו שהשלטון של גורדונה היה רפובליקת בננות וטאפיה יביא רוח חדשה, אבל הוא ממשיך את הדרך שלו – אם לספר את האמת, הוא בסך הכל בובה של ההסתדרות פה.

מה שמדברים פה זה שבמקום לקיים הכנה נורמלית מול יריבות ראויות, רודפים אחרי כסף ועוד כסף. וזה צפוי במדינה כל כך מושחתת. קחו דוגמא: בשנה שעברה שדד אותי שוטר בויה לוגנו. שוטר כן?

מלכתחילה, סמפולי לא רצה להגיע לישראל. ההתאחדות לחצה אותו בשביל הכסף. פה בארגנטינה לא מדברים על המעורבות של חורחה מסי ומסי עצמו בביקור, אבל מסי הוא שליט עליון בנבחרת, אז כנראה מדובר באמת.

מסי, כמו כל שחקן כדורגל, בחיים לא יקח צד בסכסוך הישראלי-פלסטיני, אבל הוא כן בן אדם מאמין, ואני חושב שהוא מאוד רצה לבקר בירושלים כמו דייגו. כואב לשמוע אוהדים בישראל שמציירים אותו כשטן ומאחלים לו לשבור רגל, רמה של גנון.

אני מת על ישראל, גדלתי פה, טחנתי בגבעתי, אבל לפעמים תרבות השיח ממש נמוכה וראיתי את זה בכל פעם שביקרתי בארץ בשנים האחרונות: או שאתה איתנו, או שאתה נגדנו. תבינו משהו שחלק מכם לא מבינים: בעולם בו הפוליטיקה והצביעות חוגגת, הדבר האחרון שארגנטינה ומסי רצו לעשות, זה לבחור צד. אז הם חיפשו סולם לרדת מהעץ הזה של המשחק בישראל, וקיבלו אותו במתנה.

בארגנטינה מדברים על איומים שקיבלו השחקנים, גם טאפיה דיבר על זה היום, אבל מה שיותר מדברים עליו זה השימוש בישראל במשחק לצרכים פוליטיים. אף אחד פה לא יודע מי זאת מירי רגב, ואתם יודעים מה? אנשים ברחוב גם לא ידעו איפה זה ישראל במפה של הגלובוס. אבל יודעים מתי מתחמנים אותם והם יודעים מה המצב הנפיץ של ירושלים אחרי ההכרזה של טראמפ. בהתאחדות רצו שהכל יעבור בשקט, הכסף יעבור לחשבון הבנק וזהו. בגלל זה התעקשו על חיפה, הרחק מהזרקורים.

בישראל התעקשו על ירושלים. אני מסכים שזה הכי לגיטימי בעולם לארח בבירה של ישראל, אבל תפתחו את העיניים ותבינו שהעולם לא מסכים איתנו. ההסברה שלנו על הפנים והמחאה נגד המשחק התגברה פי מאה. אל תחשבו גם שהשחקנים מבינים את הקונפליקט במזרח התיכון, זה רחוק מאוד מהם ואם אכן שלחו להם תמונות זוועה, זה מספיק בשביל לזעזע, לשבש להם את הדעה ולבוא למסי ומסשרנו הקפטנים ולבקש לבטל את המשחק.

בסופו של דבר זאת שרשרת אירועים טרגית שהובילה לביטול של המשחק הזה עם הרבה אשמים. מאוד מצער לראות את החגיגות של השונאים שלנו, כולל פה בקפיטל.

אני מקווה שטאפיה יעמוד במילה שלו וארגנטינה כן תשחק בישראל בעתיד במשחק נקי בשביל אוהבי הכדורגל, בלי לשמש ככלי תעמולה פוליטית.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023