הסיקור: אספניול 1 – 1 בארסה

הדרבי של פיקה. שער נגיחה מאוחר של פיקה השווה את התוצאה במשחק דרבי ארור נוסף, וכך וידא שבארסה נותרת ללא אף הפסד בליגה כשאנחנו 22 מחזורים לתוך העונה. החגיגה של פיקה משתיקה את האצטדיון הרועש של התוכים, שלא מפסיקים לקלל, להרעיש ולהרגיז. בהתחשב ביריבה האגרסיבית, בשיפוט ההזוי של חיל מנסאנו, במגרש מלא השלוליות ובצורך החשוב ברוטציות, אפשר להיות מסופקים ומרוצים מתיקו.

באמת שקשה לי לבוא בטענות לוואלוורדה. משחק שכזה, כפי שאמרתי, עם הגשם, השיפוט והיריבה, היה בקלות יכול להסתיים בתיקו גם אם היה פותח עם ההרכב החזק ביותר. כשלוח הזמנים צפוף ועמוס וחייבים לתת מנוחה קריטית, בטח שלשחקן כמו מסי, אפשר לקבל את החלטתו. עם זאת, ראוי לציין שבחירתו בסמדו ובדין בעמדות המגן, אחרי שלא הסתדרו היטב מול אלאבס, היא בחירה עם אופטימיות גדולה שיציגו משהו שונה, נאמר זאת כך.

תנאי המגרש היו קטסטרופליים ולא אפשרו לשחקני בארסה לשחק את המשחק הרגיל שלהם. זה מזעזע שאם תמסור מסירה שטוחה, אתה לא יכול לדעת אם הכדור לא יחליט להעצר באמצע הדרך באיזו שלולית. זה היה גורם מכריע מאוד על המשחק. כמעט כל היכולת היצירתית משותקת במצב כזה, ולכן לשחקנים כמו קוטיניו קשה מאוד לבוא לידי ביטוי. דווקא לאינייסטה לא נדמה שזה הפריע לפעמים, אבל טוב, מדובר בקדוש שנמצא ברמת קסם כדורגל נפרדת מבני האנוש הרגילים. השחקנים נתנו את כולם כדי להוציא משהו מהמשחק הזה ואני גאה בהם על כך. הם גם עשו את ההתאמות הנדרשות, ניסו לשחק יותר על כדורים מוקפצים וארוכים וזה לא מובן מאליו שהם הסתדרו למרות הכול.

על האגרסיביות של אספניול נכתבו מספיק מילים. גועל נפש של שיטת “משחק”. אפילו בוגר לה מאסיה כמו ויקטור סאנצ’ס לא מתבייש לכסח ולפרק את חברו לשעבר לקבוצה. הבעיה היא שחיל מנסאנו העלים עין מהרבה אירועים ולמעשה נתן הכשר לכך. למזלנו הרב, אף שחקן בכיר לא נפצע, אף שחקן לא הורחק בשל עצבים – ולא היינו רחוקים מכך. בזכות זה, אפשר לשכוח מהמשחק הזה ולהמשיך הלאה.

אומטיטי הוא שחקן ענק ואדם ענק. הקללות הגזעניות שהופנו לעברו מרתיחות את הדם. מכל השחקנים שלנו, הוא האחרון שראוי לספוג מילות שנאה ונאצה. לעומתו, פיקה מושך אליו את האש והוא סופג אותו בתעוזה רבה. ג’רארד מורנו הארור, נכנס בפיקה וגרם לבזבוז של 3 דקות על כלום, שכמובן, חיל מנסאנו התעלם מהן והוסיף רק 3 דקות למשחק. נדמה, לפעמים, שגם אם ברקים ורעידת אדמה יכו במגרש במשחק של בארסה, השופט עדיין איכשהו יוסיף 3 דקות.

בואו נתקדם. ביום חמישי המשימה היא להעפיל לגמר הגביע, וזה הולך להיות לא קל. אתלטיקו מדריד צימקה את הפער מאיתנו ל-9 נקודות עם הניצחון על ולנסיה, שתיתן את כל כולה במאבק על התואר היחיד שנשאר לה להילחם עליו העונה.

ההרכב:

טר שטגן
דין (אלבה), אומטיטי, פיקה, סמדו (רוברטו)
אינייסטה, בוסקטס, פאוליניו
קוטיניו
סוארס, אלקאסר (מסי)

 

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023