הסיקור: בארסה 2 – 0 ספורטינג ליסבון

במשחק לפרוטוקול בלבד מבחינתה, בארסה ניצחה את ספורטינג ליסבון 2 – 0 משער של פאקו אלקאסר ועוד עצמי של מתייה. משחקים מהסוג הזה הם גרבאג’ טיים באופן מובהק, ואין טעם לנתח לעומק ולקחת תובנות ספורטיביות רציניות. בארסה הייתה יכולה להפסיד את המשחק הזה ולא הייתה לכך שום השלכה לגבי המשך העונה.

La imagen puede contener: una o varias personas, personas practicando deporte y exterior

מה שכן צריך לקחת מהמשחק הזה, זה הסגל שוואלוורדה רשם למשחק וההרכב שפתח. מצער מאוד בעיניי שאף ילד מבארסה ב’ לא זכה להזדמנות אפילו כשחקן מחליף במשחק הזה. מאכזב שלמרות הצורך החמור בפיזור העומס, כשרואים בבירור כבר עכשיו ובטח כשמסתכלים על עונות קודמות איך השחיקה והעייפות פוגעים בקבוצה בשלבים המתקדמים של העונה, פתחו בהרכב שחקנים בכירים כמו לואיס סוארס, ראקיטיץ’ ופיקה. בעיניי, יש פה טען של חוסר אחריות, מכיוון שמדובר בשחקנים שהם כבר לא ילדים, ויש פה סיכון לפציעה. סיכון שאפשר למנוע בקלות אם מזמנים עוד מחליפים או עוד שחקנים מבארסה ב’.

ורמאלן, שיובש ביציע בחודשיים הראשונים של העונה, פתאום הפך לאופציה היחידה שלנו בהגנה לצד פיקה. הוא פתח בשלושה משחקים בשבועיים האחרונים, וכולנו יודעים כמה הוא רגיש לפציעות. לעזאזל, הגעתי למצב שכשאני שומע מישהו מתעטש, אני חושש שאיפושהו ורמאלן חוטף דלקת ריאות.

גם על השילוב של מסי כמחליף היה כדאי לוותר בעיניי. חצי שעה שנועדה אך ורק לרצות את האוהדים החמדנים, אך עלולה להתנקם בכולנו אם הוא ייפצע בטעות.

סיכון מסוג אחר התממש עבור נלסון סמדו. לפני המשחק היו לסמדוהיו שני כרטיסים צהובים בשלב הבתים של ליגת האלופות, והוא היה בסכנת השעיה מהמשחק הראשון של שמינית הגמר. מה קרה בדיוק אתמול? הוא קיבל צהוב שטותי (הוא גם ביצע 5 עבירות, הכי הרבה מבין השחקנים על המגרש) וכעת מושעה ממשחקנו הבא. למה זה טוב, ריבונו של דיוס? מיותר, חבל.

אני שמח בשביל פאקו אלקאסר על השער שכבש. הוא מספק ראיות פעם אחר פעם לכך שהוא ראוי להיות חלוץ מחליף. כשסוארס היה פצוע בתחילת העונה, בהחלט ציפיתי לראות אותו במרכז ההתקפה במקומו. זה לא קרה, וכעת הפנים קדימה, כך שנותר לקוות שוואלוורדה ישתמש בו יותר ברוטציה בהתקפה בהמשך העונה.

אה, ולגבי מבקיע השער השני. זה היה סיום משחק מרענן ומשעשע במיוחד. אחרי שכמעט נרדמתי בשיעמומון של 90 הדקות לפני כן, מתייה העיר את כולנו והוציא, לפחות ממני ואני מאמין שגם מהיתר, צחוק חזק מאוד. תורם לקבוצה גם כשהוא כבר לא חלקה ממנה, כל הכבוד.

ממשיכים להתגלגל. באופן קצת משעשע, הבטחת המקום הראשון בשלב הבתים לא מבטיחה הגרלה קלה יותר בשמינית הגמר. יש מספיק סגניות קשוחות כמו באיירן מינכן או צ’לסי, שיש סיכוי גבוה שתצא בהגרלה מולנו. נהיה חכמים יותר לאחר קיום ההגרלה ביום שני, פחות מיממה אחרי שבארסה תתארח אצל ויאריאל. חייבים לחזור לנצח בליגה כדי להגיע בעמדה טובה לקלאסיקו הגדול, עוד פחות משלושה שבועות.

 

ההרכב:

סילסן

סמדו, פיקה (בוסקטס), ורמאלן, דין

דניס, ראקיטיץ’, גומש

אלאקסר, סוארס (פאוליניו), אלייש (מסי)

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023