הסיקור: בארסה 4 – 1 אספניול

איך פויול אמר? “מסי הוא מגלקסיה אחרת. איזה עונג לראות אותו משחק. הכי גדול בהיסטוריה”. מסכם הכי טוב את המשחק. רגעי הקסם של מסי במחצית השנייה, כשהוא פעמיים פירק את ההגנה וסידר שערים לסוארס ולאלבה, ומאוחר יותר גם חתם עם שער משלו, הרימו את כולנו לשמיים בהתרגשות והנאה. אבל המשחק זה לא רק מסי. הרבה מאוד זמן חיכינו לניצחון כזה, ניצחון טוב ויפה, ונראה שההמתנה השתלמה. בארסה שבה להעניק חיוכים ענקיים לקהל הצופים, וכל זה בדרבי שהוא תמיד מפגש שקשה לפיצוח. לדעתי, מאז המחצית השנייה נגד סלטה ויגו, לא ראינו מחצית כה קסומה ומהנה של בארסה.

מעבר למסי היה גם אינייסטה. אינייסטה הוא הלב של המכונה הברצלונאית. הנוכחות שלו במרכז המגרש, הדרך בה הוא מלטף את הכדור, מדביק אותו לרגל או עוצר מסירה חזקה, היכולת לנווט את המשחק עם דריבל ומסירה כל פעם מחדש. זה מעבר לבישול השער הראשון עם כדור ארוך גאוני, מעבר לשחרור הכדור למסי בשער השני: המשחק שלו דחף את כל הקבוצה קדימה. הקבוצה בכלליותה שיחקה נהדר אתמול, לא רק שני השחקנים המיתולוגיים שלנו. חוליית ההגנה והקישור לחצה וחטפה כשצריך, הניעה כדור בסבלנות ובהתקפה לא נבהלה מהמערך ההגנתי של אספניול. אסור לשכוח שמדובר בקבוצה שבאה עם מומנטום מאוד חיובי, באמצע מסע במעלה הטבלה ועם יכולת הגנתית מרשימה בחודשיים האחרונים. כך שיש משמעות רבה עבורי לפריצת הסכר במחצית הראשונה והמשך תצוגת התכלית בשנייה.

BARCELONA, SPAIN - DECEMBER 18: Andres Iniesta of FC Barcelona shoots towards goal during the La Liga match between FC Barcelona and RCD Espanyol at the Camp Nou stadium on December 18, 2016 in Barcelona, Spain. (Photo by David Ramos/Getty Images)

אם נסתכל ברמה הפרסונלית, אני שמח מאוד שדניס קיבל הזדמנות בהרכב במשחק כזה, אך הוא מיעט לבצע פעולות התקפיות משמעותיות ונראה די פושר. מי שמאוד עזרו ותמכו בחופש של מסי היו אינייסטה, כמובן, אך גם בוסקטס, שליקטו את הכדורים במרכז המגרש והעבירו אותם אליו כמו שצריך פעם אחר פעם. לואיס סוארס עם תוספת מכובדת לסטטיסטיקה עם צמד ובישול, אך אני התרשמתי במיוחד מההשתלטות על הכדור והעוצמה במאבק עם הבלם בשער הראשון. גם ניימאר, שלא הבקיע או בישל, נתן משחק טוב ופעיל מאוד – הוא אף נגע בכדור יותר ממסי. פיקה ומסצ’ראנו עם משחק שקט, המגנים עשו את שלהם עם תמיכה בהתקפה ואלבה קינח עם שער נדיר. הרבה אנשים החלו להביע דאגה כששמעו שראקיטיץ’ מסופסל, אך בעיניי אין מדובר בעניין רציני. כשיש כל כך הרבה שחקני קישור, זה בריא וטוב לגוון. ראקיטיץ’ נשחק בעונה הקודמת מאוד וזה חשוב לשמור עליו רענן לקראת המאני טיים, כשבמקביל מטפחים את הפרוספקטים בקישור.

חלק מהשחקנים כבר יצאו לפגרת חג המולד, אך נותר עוד משחק הגומלין בגביע נגד הרקולס הקטנה ביום רביעי. לאחריו לא נראה את בארסה במשך שבועיים וחצי, ימים ארוכים של שקט בלי אהבתנו הגדולה, עד משחק החוץ במדריגל של ויאריאל.

ההרכב:

טר שטגן

רוברטו, פיקה, מסצ’ראנו, אלבה

דניס (ראפיניה), בוסקטס (אומטיטי), אינייסטה

מסי, סוארס, ניימאר

 

79,370 צופים בקאמפ נואו.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023