הסיקור: בארסה 6 – 1 חיחון

אין רגע דל אצל ברצלונה. אם חשבנו שנוכל פשוט ליהנות מניצחון קליל ורגוע על ספורטינג חיחון שמתחתית הטבלה, הגיעה ההכרזה של לואיס אנריקה כי לא ימשיך לאמן את הקבוצה בעונה הבאה. זו לא הפתעה כלל, אך עכשיו זה רשמי, ובחודשים הבאים נשמע שמות רבים בתקשורת לגבי ממשיכו בתפקיד מאמן הקבוצה. על הנושא יש הרבה מה לומר אך לא לשם כך התכנסנו כעת. הניצחון של בארסה אתמול, לצד התיקו של ריאל מדריד נגד לאס פאלמס, מציב את ברצלונה במקום הראשון, כשלריאל מדריד משחק חסר. אך גם אם היא תנצח את משחקה נגד סלטה ויגו, הדברים חזרו להיות תלויים בבארסה, שכן מצפה לשתי הקבוצות מפגש ישיר באפריל.

זה לא היה משחק קשה במיוחד ואפשר לומר שהוא מהווה הכנה לשני המשחקים הקשים יותר שמצפים לבארסה בשבוע הקרוב. לואיס אנריקה ממשיך להתנסות במערך החדש בניסיון לפתור את הבעיות של הקבוצה וזה טוב מאוד. שוב משחקים עם מערך שמשתנה במעבר מהגנה להתקפה ולהיפך: עם הכדור זה 3-4-3, בלעדיו 4-4-2. עם הכדור מסצ’ראנו, אומטיטי ואלבה מאחורה, מסי מחזק את הקישור וראפיניה באגף, ובלעדיו מסי נשאר למעלה עם סוארס, ראפיניה וניימאר יורדים אחורה ובוסקטס גם עוזר לעבות את קו ההגנה. זה קל לומר שחיחון היא לא מבחן לדברים כאלה אבל אסור לשכוח שרק לפני שבוע ראינו איך בארסה מתקשה מאוד נגד קבוצת תחתית נוספת עם רוטציות לא שונות במיוחד. אז צריך לדעת להעריך את היכולת של הקישור להשתלט על המשחק.

מסי פתח את הברז מוקדם, סוארס בעזרת הבלם הכפיל את היתרון מהר מאוד. גם השער המצמק לא גרם לי למצמץ כי התחושה הייתה שבארסה תמשיך להבקיע עוד, וכך היה. קצת צבט לראות את פאקו אלקאסר מחוץ להרכב, אבל לפחות הוא נכנס כבר במחצית – משהו די נדיר מלואיס אנריקה – וגם התכבד בשער שני בליגה, אירוע מעודד. מסי הוחלף מוקדם גם הוא לקול תשואות הקהל, ניימאר כבש בבעיטה חופשית יפהפייה ולקינוח ראינו טיל של ראקיטיץ’ מטווח קצר.

אז כאמור ההודעה של לואיס אנריקה בסיום המשחק תפסה את רוב הכותרות הבוקר, די בצדק. אני יכול רק לקוות שמי שיבוא יהיה מאמן טוב באמת ולא עוד משהו שנוח להנהלה להביא במאמץ מינימלי. למרות הניצחון הגדול, צריך לזכור שיש עדיין בעיות רבות בקבוצה, בייחוד באיך שהקישור שלנו מתנהל, הסיכויים לאליפות עדיין לא גבוהים במיוחד עם איך שהקבוצה משחקת וקאמבק בליגת האלופות זה חלק מתסריט של סרט מדע בדיוני. אך אפשר להתעודד ממה שראינו אמש – המשך החיפושים של לואיס אנריקה אחר פתרונות לבעיות בקבוצה עם מערכים חדשים, פאקו אלקאסר הבקיע, שחקנים כמו אינייסטה, פיקה, מסי וסוארס זכו למנוחה, וחזרנו למקום הראשון גם אם זה עם משחק עודף. ממשיכים להילחם על חלום האליפות עד הסוף, בתקווה להיפרד מלואיס אנריקה בטון חיובי ולומר לו “תודה!” כמו שצריך.

ההרכב:

טר שטגן

מסצ’ראנו, אומטיטי, אלבה

ראפיניה (רוברטו), ראקיטיץ’, בוסקטס, דניס

מסי (גומש), סוארס (אלקאסר), ניימאר

רק 56,605 צופים בקאמפ נואו, שיא שלילי העונה.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023