הסיקור: גרנדה 1 – 4 בארסה

התוצאה קצת משקרת כשמסתכלים על הניצחון של בארסה על גרנדה. המשחק הזה לא היה קל כמו ש-4-1 רומז. גרנדה, נואשת לנקודות, שיחקה במערך מאוד הגנתי ונעזרה במגרש מעצבן כדי לתסכל את ברצלונה במשך דקות ארוכות. בארסה החטיאה מצבים רבים ואחרי השוויון של גרנדה, זה הריח כמו בעיטה בדלי בנוסח של עונת הטאטה. למזלנו הרב, לואיס סוארס ניפק שני מהלכים מכריעים, ולקראת הסיום כרטיס אדום טיפשי לשחקן גרנדה הפך את סוף המשחק לקליל.

אחרי פגרת נבחרות ולפני משחק חשוב נגד סביליה, לואיס אנריקה העלה הרכב משני. פיקה קיבל מנוחה בבית, ועל הספסל חיכו אינייסטה ואומטיטי. אפשר לומר שבשל חסרונו של מסי (צבירת צהובים), לוצ’ו החזיר את הקבוצה למערך ה-4-3-3 המסורתי. למרות הרוטציות הכבדות, בארסה הייתה עליונה בבירור מהרגע הראשון, והרבה חוסר מזל מנע מהקבוצה לעלות ליתרון מוקדם. כאמור מקודם, המארחת לא התביישה להגן. היא בקושי החזיקה בכדור, וכשכן, איבדה אותו מהר ללחץ הכבד של שחקני ברצלונה. לקראת סוף המחצית הראשונה לואיס סוארס, עם סיומת נפלאה כרגיל, פתח את הסכר.

היתרון נמחק די מהר בתוך המחצית השנייה, כשכדור עומק שבר את כל ההגנה החולמנית שלנו, בראשות מתייה, ולבוגה נשאר רק לגלגל מעבר לטר שטגן, שבקושי היה מעורב במשחק. במצב כזה התחושה הייתה שהמשחק בקלות יכול להסתיים גם בתיקו, כשלגרנדה יש מומנטום חיובי ובארסה מתקשה לסיים את מצביה. למרות זאת, לואיס סוארס שוב הראה את היכולת שלו כטנק, והוא בישל יפה מאוד לפאקו אלקאסר את השער השני. פאקו, שהחליף את ראפיניה לאחר שנפצע בברך בתחילת המשחק, מעבר לכך שהתכבד בשער ליגה שני וחשוב מאוד, גם נראה די פעיל ונמרץ על אף ששיחק בעמדה לא טבעית, באגף ימין. אחרי שאוצ’ה קיבל שני כרטיסים צהובים מהירים וטיפשיים, היה ברור שבארסה תנצח. ראקיטיץ’ וניימאר הגדילו את היתרון בדקות הסיום של המשחק.

ללא מסי, הציפייה הייתה שניימאר ייקח את המשחק על כתפיו. ניימאר תפקד מעולה, שבר את ההגנה מספר פעמים עם דריבלים ומסירות ולקינוח העלה את מאזנו בקבוצה ל-100 שערים, אך קשה לומר שהוא מילא את תפקיד ה”מסי”, כפליימייקר, כזה שמכריע את המשחק בגאונות שלו. מי שכן הכריע את המשחק היה, כפי שאמרתי לפני כן, לואיס סוארס. ככלל, הקבוצה שיחקה באינטנסיביות די גבוהה ויצרה מספר גבוה של מצבים, ולמרות השער שספגה לא גמגמה בדרך לניצחון. לקראת הסיום קרלס אלנייה נכנס כמחליף וערך את הופעת הבכורה שלו בליגה הספרדית, וכולנו שמחים מאוד על כך.

נותרו 9 מחזורים לסיום העונה, 27 נקודות בקופה. אנחנו עדיין שתי נקודות מאחורי ריאל מדריד, לה יש משחק חסר. 3 הנקודות במשחק הזה הן, כמו תמיד, יקרות מפז ואסור להמעיט בערך שלהן, גם אם הן הושגו מול הקבוצה שבמקום לפני האחרון. אנחנו ממשיכים עם הפנים קדימה למשחק הבית נגד סביליה, שכבר 5 מחזורים לא ניצחה.

 

ההרכב:

טר שטגן

סרג’י רוברטו, מסצ’ראנו, מתייה, אלבה

גומש (אינייסטה), בוסקטס, ראקיטיץ’ (אלנייה)

ראפיניה (אלקאסר), סוארס, ניימאר

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023