הסיקור: סלטיק 0 – 2 בארסה

בארסה יצאה למגרש הקפוא והביתי במיוחד של סלטיק במטרה אחת: להבטיח את המקום הראשון בבית, וכך היא עשתה. אחרי שהיא הביסה אותה 7 – 0 בקאמפ נואו, אפשר לומר שהדבר היחיד שעמד בין בארסה לניצחון פה הוא ההיסטוריה, אותו מפגש הזוי מלפני 4 שנים בו בארסה הפסידה למרות שליטה טוטאלית במשחק. היה צריך לקרות משהו מיוחד מאוד אתמול כדי שנראה משהו אחר מלבד ניצחון של בארסה, עם כל הכבוד לסלטיק ולקהל המדהים שלה.

בארסה, גם לא במשחק גדול שלה, עשתה את העבודה כמו שצריך. המשחק התנהל די בנוחיות. חוליית ההגנה, בראשות פיקה ומסצ’ראנו, הצליחה לבלום את ההתקפה המקומית רוב הזמן, עם דגש על דמבלה הצעיר והמסוכן. זה לא היה משחק אינטנסיבי במיוחד של בארסה בקישור ובהתקפה, אך באמת שלא נדרש יותר מזה כפי שהמשחק התנהל אמש. מדברים הרבה על הניידות של מסי ועל כמות הקילומטרים הנמוכה שהוא מכסה ברוב המשחקים – אתמול הוא היה מאוד פעיל ולמעשה בכל מקום על המגרש. בתנועה חדה ומהירה, כשכולם ישנים בעמידה, הוא נכנס לרחבה, קיבל את הכדור המתוחכם והיפהפייה של ניימאר והביא לבארסה את היתרון. זהו הבישול השביעי של ניימאר העונה בליגת האלופות – וכבר בשלב הבתים הוא משתווה לשיא הבישולים בעונה של שחקן כלשהו בליגת האלופות. מטורף לחלוטין.

גם במחצית השנייה דברים התנהלו בצורה דומה, עם שליטה רפויה של בארסה במשחק שמספיקה לשמור על היתרון. ממש זמן קצר אחרי שטר שטגן מנע מדמבלה להשוות, בארסה הכפילה את היתרון בפנדל של מי אם לא מסי. עם השער הזה הגיע ל-9 שערים העונה בליגת האלופות – רק 7 קבוצות כבשו יותר ממנו העונה בטורניר! אחרי שהניצחון פחות או יותר הובטח, זה היה זמן של הקבוצה להתמקד במטרות אחרות: ראקיטיץ’ וניימאר קיבלו צהוב מכוון כדי להיות מוכנים לשלב הנוקאאוט. שתבינו, לניימאר יש 7 צהובים ו-6 שערים העונה. משהו פה קצת עקום. כמו כן, מרלון קיבל הזדמנות ראשונה בקבוצה הבוגרת. ניכר שהוא חביב מאוד על לואיס אנריקה.

בארסה תצטרך לשחק הרבה יותר טוב אם היא רוצה לנצח בשני המשחקים הקשים שעומדים לפניה – הקלאסיקו והאנואטה המקולל. שוב, זה לא היה משחק גדול של הקבוצה, אפילו די פושר, וזה גם מובן לנוכח המגרש הקר והביתי. לואיס סוארס לא מאופס כבר זמן מה, והיו לו שתי החמצות גדולות במשחק הזה, הנגיחה במחצית הראשונה והקורה במחצית השנייה. אנחנו חייבים אותו ביכולת טובה יותר. למזלנו, המשחק האחרון בשלב הבתים של ליגת האלופות הפך למשחק לפרוטוקול, ולאחריו תגיע שמינית גמר הטורניר. השנה נוצר מצב בו בהרבה בתים קבוצה חזקה מאוד מסיימת במקום השני, ואני כבר רואה תרחיש אפשרי בו אנו מקבלים את באיירן מינכן או את דורטמונד וריאל מדריד את לסטר או משהו כזה.

ההרכב:

טר שטגן

רוברט, פיקה (מרלון), מסצ’ראנו, אלבה (דין)

ראקיטיץ’, בוסקטס, גומש

מסי, סוארס, ניימאר (טוראן)

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023