הקול של נעל הזהב

ראיון עם סוארס באל פאיס: אל פיסטולרו, החלוץ הטוב בעולם מתראיין ומדבר על בארסה, מסי והעונה הקרובה

אתה סופר את השערים שלך?

אמרו לי שהשער בפיחואן היה ה-350 בקריירה שלי. אני לא סופר אותם, אבל אם תשאל אותי אם אני זוכר אחד ספציפי אגיד לך שאני זוכר אותו. בכל גול יש משהו מיוחד. אלה שאני אוהב במיוחד הם כשהכדור קופץ ואני יורה אותו חזק. מרגיש כמו פריקה.

הפנדל נגד סלטה – המצחיק או המוזר ביותר שכבשת?

ראיתי באימונים את ליאו וניי מתאמנים על זה ומדברים על לעשות את זה מתישהו. הסתובבתי שם, ראיתי אותם מתאמנים על זה אבל זה היה בין שניהם.. במשחק ראיתי שניי עומד בצד שמאל של ליאו, בדרך כלל אני לא הולך על ריבאונדים של פנדלים, אבל כשמסי ניגש לבעוט התחלתי לרוץ והכדור היה ממש לפני, שהכדור ככה מולך אתה חייב לבעוט, זה בדם שלי ובעטתי את זה. אחרי כל הברכות ניי צחק, אמר שאני בן ז*** שגנבתי לו את הגול. צחקנו על זה הרבה.

אתה צוחק הרבה בבארסה?

המון. זה משהו שאתה מעריך, וזה לא משהו שרק אני אומר. החברים, למשל פיקה תמיד אמר את זה. אין פה קנאה, אף אחד לא מקנא לשני והוא צודק.

מפני שכולכם יודעים שמסי הטוב ביותר?

כן, בגלל זה ובגלל העובדה שלכל אחד יש את התפקיד שלו. לי יש את שלי, לניי יש את שלו, לאנדרס יש את שלו. כל אחד מאיתנו יכל להיות הטוב ביותר בקבוצה אחרת, אבל כאן ליאו הטוב ביותר וכולנו יודעים את זה. שחקנים שבאו לכאן להיות כוכבים סיימו בנפילה. ככה זה בכדורגל, אתה חייב להבין את התפקיד שלך.

מסי מובן או שזה משהו אינטואיטיבי?

אפשר להבין אותו. אולי יש כמה פעמים שאתה רואה מה הוא הולך לעשות, אבל בכללי, אתה מגלה שהוא עושה משהו חדש בכל מהלך, כל יום. בכל שלב במשחק הוא צעד אחד לפני כל יתר השחקנים.

אתם מבינים אותו גם מחוץ למגרש.

להיות הרבה מחוץ למגרש נותן לך יתרון. אולי אם לא היינו היה קשה יותר לגרום לזה לעבוד. למשל, לי יש את המשפחה שלי וזה עוזר. אם אתה לא מאושר מחוץ למגרש אתה לא יכול להיות מאושר עליו. להיות ביחסים טובים עם השחקן הטוב בעולם, עם האיש שעושה את ההבדל, עוזר לך.

אתם מדברים על כדורגל?

הרבה. מדברים על כדורגל, שחקנים, קבוצות, כל הליגות… אנחנו שני חברים נורמלים שמדברים על הכל כשהם נפגשים וברור שאנחנו מדברים הרבה על כדורגל, אנחנו אוהבים את זה.

מסי אישר את החזרה שלו לנבחרת ארגנטינה והמשחק הראשון שלו יהיה נגד אורוגוואי. לא ביקשת ממנו לדחות את החזרה שלו לפחות במשחק אחד?

לא, זה בסדר. הדבר החשוב הוא שמסי יחזור לנבחרת. זה מה שמעניין אותנו כי זה מה שטוב לו. מה שקרה לו אחרי גמר הקופה מובן. ברגע כזה אתה יכול להגיד הרבה דברים, זה הגמר השלישי שהפסיד עם ארגנטינה ומהיכרות עם ליאו, ידעתי שיש סיכוי שיגיד דבר כזה. מאוחר יותר כשאתה רגוע וחושב על זה, הכל משתנה.

אתה אי פעם חשבת לפרוש מהנבחרת?

בחיים לא עמדתי בסיטואציה כמו של מסי ומסצ’ראנו, אבל כשאתה מפסיד גמר או מודח בשלבי הנוקאאוט זה מאוד כואב ואתה שוקל את זה.

מה כואב יותר: להיות מודח, להפסיד או להחמיץ שער?

להפסיד כואב יותר מלהיות מודח, אבל מעל הכל, בחיים לא תסלח לעצמך על החמצת שער. אסור להחטיא גול.

ולאכזב את סופיה? לפני המונדיאל הבטחת לאשתך שלא יהיו לך יותר בעיות במגרש. איך היא סלחה לך על מה שקרה בברזיל?

זה היה רגע קשה מאוד. כולנו יודעים, כשאתה עושה דברים נכון הכל הולך נהדר, אבל כשאתה עושה טעות אחת אתה הנורא ביותר. מה שקרה שם הכאיב לי בגלל המשפחה שלי, אשתי והילדים. היא כעסה עליי. בהתחלה אמרתי לה שכלום לא קרה. לקבל את המציאות היה קשה. לקח לי הרבה זמן, סבלתי, אני חי בשביל כדורגל. היה לי קשה לקבל את הטעות הזאת, אני חי בשביל כדורגל.

מה היה קשה יותר: להיות בבארסה ולא לשחק ארבעה חודשים, הרחקה ל-9 משחקים מהנבחרת, או לראות את הקופה אמריקה סנטנריו מהספסל?

כולם היו רגעים קשים. המשחקים שהפסדתי עם הנבחרת נראו כמו נצח. במבט לאחור החודשים הראשונים בבארסה הפכו לזמן ללמוד ולהשתלב. המאמן הראה לי וידאו ואמר לי מה אני צריך לעשות, פרטים שעזרו לי להשתפר.

אז למדת את התאוריה בהתחלה ואחר כך הגיעו האימונים?

אפשר להגיד, עם המשחקים חבריי לקבוצה התרגלו לתנועה שלי. זה לא קל כמו שאנשים חושבים, מאחורי זה יש המון עבודה ובסוף אתה מקבל את הפרס. כלום לא קורה בטעות.

לשחק באייאקס עזר לך להבין את המשחק התנועתי בבארסה?

לשחק בשביל בארסה זה שונה. באייאקס עזרו לי להתרגל לרמה האירופאית, למשחק הפיזי, לכדורגל. באנגליה גרמו לי להסתגל לכדורגל מהיר.

אמרת שבאנגליה משחקים כדורגל מהיר. אפשר לשחק מהר יותר מבארסה?

כאן פחות חשוב החלק הפיזי, אתה חייב לנוע בצורה אלגנטית. הדבר החשוב הוא להגיע ראשון לכדור ובשביל זה אתה חייב להיות מהיר. למשל הגול בפיחואן, כשארדה נגע בכדור אני כבר עשיתי את התנועה לאן שהייתי צריך ואלה הדברים שאתה חייב לעשות בכל רגע. אתה חייב לחשוב מהר יותר מהשאר. הדרישות בליגה הזאת עצומות.

איך אתה רואה את העונה הקרובה?

מסובכת. מדריד הראו מי הם. אתלטיקו תמשיך להילחם, היא אחת המועמדות. יש את סביליה… כל משחק קשה.

יש דבר טוב מלכבוש מול ריאל מדריד?

כשחקן בארסה, אין. שום דבר. אני אגיד לך משהו, אין דבר שמרגש אותי פחות מלשחק מול אתלטיקו, הם כל כך מעצבנים. יש את גודין, הוא מטריד, תמיד שם לידי. הוא מרגיז אותי הרבה, גם אני מציק לו.
האמת היא שאנחנו נהנים מזה, אנחנו אוהבים את זה. עם דייגו היו לי הרבה עניינים על המגרש כי ככה אנחנו. בחוץ אנחנו ביחסים טובים, חברים טובים לקבוצה. אנחנו יודעים שאנחנו מייצגים את אורוגוואי ואנחנו צריכים להיות זהירים על המגרש בדברים מסוימים.

אתה עדיין שותה הרבה מים?

כן, כשהגעתי לכרונינגן התחלתי לשתות הרבה מים ואני עדיין שותה. החברים צוחקים עליי, אני הולך הרבה לשירותים, על המטוס אני משגע אותם. הרופא אומר לי שזה לא נורמלי, אבל זה עובד טוב בשבילי.

גלעד שכטר

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023