הקיץ שהיה והעתיד שיהיה: הדברים שאתם חייבים לדעת

שי כתב באריכות על הקיץ שהיה, מסיבת העיתונאים היום בצהריים, העתיד של בארסה הצבעת האי אמון, העתיד של מסי ולאן אנחנו הולכים.

תקדישו זמן, תקראו, ותבינו הכל. מוזמנים לשתף כדי להאיר את העיניים של כל אוהדי ברצלונה.

מסיבת העיתונאים המביכה היום של רוברט פרננדס ואלברט סולר הייתה אקורד סיום עגום מאוד לאחד הקיצים הגרועים ביותר בהיסטוריה של המועדון שלנו.

כשהתחלתי לכתוב את הטור הזה חשבתי להתייחס לכל שקר ושקר שפלטו צמד הליצנים הזה (והיו הרבה), אבל זה בזבוז של דיו אלקטרוני. בגדול, 90 אחוז ממה שנאמר היו שקרים, ועצם העובדה שההנהלה אומרת שהקיץ היה טוב, ו״ואלוורדה מרוצה מאוד מהסגל שלו״ רק מעידה שהגמל לא רואה את הדבשת שלו, וכמה הרס חבורת הטמבלים הזאת מתכוונת להמשיך לעשות.

ההנהלה הזאת סותרת את עצמה כל כך הרבה פעמים שזה מביך. היא ממציאה שקרים בידיעה מראש שהשופר שלהם ״מונדו דפורטיבו״ ולא מעט עיתונים אחרים בעולם יכתבו בלי בעיה ויהפכו את זה לפייק ניוז פר אקסלנס.

אז לא, ליברפול לא ביקשה 200 מיליון יורו על קוטיניו, אבל יש כבר אוהדים של בארסה שקראו באתר הפח היומי שלהם (YNET כבר שמו את זה בראשי) שמשוכנעים שזאת הסיבה שהוא לא הגיע, ולשם המילים האלה כוונו, לא אלינו ,אוהדי בארסה נייטראלים שמבינים דבר אחד אוו שניים.

אבל רובנו מחוסרי יכולת הצבעה. לטמבלים שהמילים האלה הופנו אליהם, יש יכולת הצבעה.

הקיץ הזה היה תמצית לאידיוטיזם המוחלט שקיים בהנהלה של בארסה, שגורמת לז׳ואן גספארט להפוך להיות רק הנשיא השלישי הגרוע בהיסטוריה של המועדון, אחרי סנדרו רוסיי וברתומאו. היד לא יודעת איפה הרגל, הראש נמצא בתחת, האוזניים בכפות הרגליים, הכל מפוזר.

ב 2013 ליאו מסי, באירוע נדיר, תקף ברדיו RAC1 את סגן הנשיא דאז חאבייר פאוס ואמר את מה שכולנו יודעים: ״בארסה היא המועדון הטוב בעולם והיא צריכה להיות מנוהלת על ידי אנשי ההנהלה הטובים ביותר. סניור פאוס הוא מישהו שלא מבין כלום בכדורגל ורוצה לנהל את ברצלונה כמו עסק, והיא לא״.

ברתומאו רץ בבחירות של 2015 ואמר בפברואר שהוא יחשוף את המועמד שלו להיות המנהל הספורטיבי, חלפו 6 חודשים ורק אז אחרי שכולם הפנו לו את הגב, הוא בחר ברוברט פרננדס, שחקן עבר בינוני במועדון, שאת עיקר הקריירה שלו בילה בולנסיה, וגם הודה שזאת הקבוצה שלו.

כפי שגילה הסקאוט וסוכן השחקנים האגדי ז׳וספ מאריה מינגלה ברדיו השבוע, לרוברט פרננדס אין מושג בניהול ספורטיבי של מועדון, ובכל פעם שהוא נתקל בקשיים, הוא קרא לראול סאנייהי ״להציל לו את התחת״.

רוברט פרננדס יושב על חוזה שמן, וכשברתומאו לא היה מרוצה ממנו, הוא מינה מעליו את חברו הטוב פפ סגורה. איזה ניסיון יש לפפ סגורה בניהול ספורטיבי של קבוצת כדורגל? אפס. הוא היה עוזר המאמן של לורנסו סרה פרר בבארסה ב׳, ועוזר המאמן של פרה גראטקוס בשנתון 87 של מסי, פיקה וססק. היה 3 שנים באקדמיה של ליברפול והוחזר משם על ידי ברתומאו ב 2015 שביל להחריב את הלה מאסיה בדעות הכדורגל האנגליות שלו ובחתירה למשחק פיזי ושחקנים פיזיים על חשבון מודל קרויף. הוא גם זה שדחף לרכוש את פאוליניו, ודחף לא לרכוש את סרי.

ומעל שניהם יושב אלברט סולר, שלא אחראי רק על קבוצת הכדורגל, אלא אחראי גם הכדורסל, הכדוריד, ההוקי ועוד. תפקיד בלתי אפשרי, ועדיין לאידיוט הזה יש מילה ברכש ותכנון של הקבוצה הראשונה. איזה ניסיון יש לאלברט סולר בניהול קבוצת כדורגל? אפס. הוא פולטיקאי, שכיהן בעבר כראש מחלקת הספורט בעיר ברצלונה והיה חצי שנה סוג של שר ספורט בממשל של סאפטרו.

תבינו משהו,

קבוצת כדורגל מודרנית לא מתחילה לתכנן את הקיץ במאי או ביוני, היא מתחילה את זה גם שנה לפני. זה מה שהיה פה בימים של לאפורטה, פראן סוראינו וצ׳יקי בגירסטיין. לקבוצה יש כבר פרופילים של השחקנים שהיא רוצה להתחזק בהם, יוצרים כבר קשר עם הסוכן והשחקן ומה שנשאר זה רק לחכות למועד ההעברות החוקי בשביל לסגור.

רכישות שמתבצעות בתחילת הקיץ, הן רכישות שיש בהן תכנון ספורטיבי. שימו לב לרכש של צ׳יקי העונה במנצ׳סטר סיטי, כמעט הכל הוכרז עוד לפני שיצאו לחופש. בבארסה אין את זה, הכל בלגאן. כן, ניימאר עזב בהפתעה יחסית, אבל היה להם מספיק זמן להתכונן, אם רק היו מקשיבים ולא פוסלים על הסף.
שימו לב כמה דברים השתנו בעמדה של המועדון מתחילת הקיץ לסופו: ברתומאו הבטיח בראיון ביוני שהמועדון בונה על סרג׳י סאמפר רק כדי להשאיל אותו ללאס פאלמאס. ג׳ורדי מאסטרה אמר שהמועדון בוטח באנדרה גומש רק כדי לנסות להשאיל אותו לטוטנהאם בשעות האחרונות של מועד ההעברות (דמיינו לעצמכם מה השחקן מרגיש כרגע). המועדון אמר שהוא רוצה לעשות קופה על מוניר, סירב להצעות של 10 מיליון יורו ובסוף השאיל אותו לאלאבס.

המאמן ואלוורדה אומר שהוא לא בונה על ורמאלן, ובסוף נתקע איתו ורוברט פרננדס אומר ש״הוא מאוד מרוצה מהסגל ו-ורמאלן יתרום הרבה, למרות שהיו לו הרבה פציעות״, כולל אחת באמצע הקיץ הזה!!

באים להחתים את סרי, יורדים מסרי ומשאירים את השחקן עם שברון לב בשביל להמשיך ולנבוח על העץ של קוטיניו כשהם יודעים שליברפול לא מוכרת. תובעים את ניימאר, מלכלכלים על פאריס סן ז׳רמן ובסוף מציעים 3 הצעות על אנחל די מאריה, כתחליף לקוטיניו למרות שאין להם שום קשר, ולבארסה יש מספיק דחלילים בלי שכל בסגל.

עלו אין ספור שמות הקיץ, חלקם הומצאו על ידי עיתונאים יצירתיים, חלקם הודלפו בכוונה על ידי דובר המועדון ז׳וספ ויווס שנמצא בקשר עם כל העיתונאים בווטסאפ, הוא הדליף על קוטיניו, הוא גרם לעיתונאים אמינים לספר שקוטיניו קרוב מאוד, הכל בשביל ספינים, מכירת עיתונים וסוסיוס שיחשבו שההנהלה עובדת כמו שצריך. היא לא עבדה, היא נכשלה חרוצות במצעד איוולת שאני לא זוכר כמוהו שנים.

בארסה במשבר עמוק, ומה שיכול תיאורטית להציל אותנו הוא התהליך שהחל אמש אגוסטי בנדיטו בגיוס החתימות להצבעת אי האמון. כרגע אני פסימי עם סיבה לאופטימיות, ואני אסביר למה.

בנדיטו צריך 16,570 חתימות בשביל לקרוא להצבעת אי אמון, הוא החל אמש בשביל לאסוף חתימות במשחקי הבית נגד אספניול ויובנטוס. ההנהלה כבר החלה לנסות לחבל לו בדרך. החוקה אומרת שיש לו 14 ימי עסקים לגייס את החתימות + 5 ימים לאסוף את הטפסים. אמש סגן הנשיא ג׳ורדי קרדונר אמר שהמועדון מחשיב את יום שבת כיום עסקים ולכן התאריך שבנדיטו הציב, ה-2 באוקטובר כדי להציג את סך החתימות, לא נכון. יהיו עוד התפתחויות בעניין.

בנדיטו גייס כמעט 18 אלף חתימות בהכנה המוקדמת שלו, ואני מאמין שהוא מסוגל לגייס כמות כזאת עם משחקי הבית של הקבוצה (באופן לא מפתיע, אם הקבוצה תפשל במשחקים האלה, הוא יגייס יותר).

המכשול הגדול הוא הצבעת האי אמון עצמה, שם הוא יצטרך רב של 2/3 מסך כל המצביעים כדי לקרוא לבחירות. יש יותר מ-100 אלף סוסיוס בוגרים בעלי זכות הצבעה, אבל רק 43 אלף מהם הצביעו בבחירות האחרונות. 25 אלף מהם הצביעו לברתומאו, הם הלובי הזקן והשמרני במועדון, והדבר המזיק ביותר לברצלונה. הצלחות המועדון חשובות להם, אבל מה שיותר חשוב הוא שמירה על מחירי המנויים שלהם (בשביל לעשוק תיירים), קבלת כרטיסים חינם, והסעות אוטובוס חינם מרחבי קטאלוניה על חשבון המועדון. תהיו בטוחים שביום פקודה, ג׳ורדי קרדונר מסוגל להביא אוטובוסים מלאים במצביעים זקנים מכל רחבי קטאלוניה, העיקר שישמרו על מחירי המנויים שלהם.

וזה לא רק זה, בנדיטו צריך ליווי של התקשורת. ממונדו דפורטיבו, העיתון הנקרא ביותר על ידי הסוסיוס, הוא לא יקבל גב. ׳ספורט׳ יכול להיות מנוף חשוב, אבל הם אפילו לא העניקו לו כותרת בשבת בבוקר. מה שכן, ברדיו קטאלוניה, כן נכנסו ברבאק בהנהלה אחרי שנים של שקט יחסי, אולי משם תבוא הישועה (הקטלאנים מתים על רדיו, במיוחד הזקנים שבהם).

ויש עוד דרך של בנדיטו: למנף את אי החתימה של מסי על החוזה. ההנהלה של בארסה מבטיחה שאין שום בעיה (היא גם הבטיחה שהוא יחתום על החוזה מיד אחרי החזרה מארה״ב) אבל כל עוד מסי לא מקשקש על הדף, אין הסכם, אין הארכת חוזה, ומסי יכול לנהל מו״מ עם כל קבוצה שיחפוץ עוד 4 חודשים מעכשיו.

אם יש מישהו בעל כוח יותר חזק מברתומאו, זהו מסי. זכרו שלייק אחד לצ׳לסי באינסטגרם הוביל לבחירות ועונת טריפלט׳, דמיינו מה מילים שלו יכולות לעשות. כרגע הוא לא מתכוון לחתום על החוזה וזה גורם להנהלה לשקשק מפחד.

אנחנו בקרב על עתיד המועדון, חייבים לנצח. חייבים.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023