פרנקי דה יונג

הראיון המלא, המקיף והמהפנט עם פרנקי דה יונג

הרכש החדש, עליו בישרנו בבלעדיות בחצות של יום שלישי, התראיין בהולנד: “אם אצליח בברצלונה, כנראה שלא אעזוב לעולם. זה המועדון הטוב בעולם”.

 

“זו בהחלט הקלה להשלים את ההעברה. זאת הייתה תקופה עמוסה וקדחתנית, עם המון שמועות. עבורי באופן אישי – הרבה מחשבות, שיחות עם המשפחה ועם המועדונים… זה נחמד מאוד כשזה סוף סוף נגמר. עכשיו זה כבר לא יכול להשתבש, ואני שמח וגאה. האמת היא שזה לא הסיח את דעתי על המגרש, אבל זה תפס את תשומת ליבי לעיתים קרובות. אז כשזה רשמי אתה בהחלט מרגיש אנחת רווחה מסוימת. עכשיו אני יכול להתרכז רק בכדורגל בראש שקט”.

על למה בחר בבארסה על פני פריז וסיטי: “אני חייב להודות, כל האופציות האחרות שיכולתי לבחור היו טובות מאוד גם כן. אני לא רוצה להגיד שום דבר שלילי עליהם. כן, יכולתי לבחור מתוך שלל מועדונים, ואני שמח וגאה שאני יכול להעיד על דבר כזה”.

“יחד עם זאת, כשבארסה מראה לך שהיא רצינית כלפייך, זה בגדר חלום מבחינתי. אני חושב שאני צריך לקחת את ההזדמנות הזאת ולהוציא ממנה את המיטב”.

“לכל הצעירים יש חלום. להגיע לקבוצה הראשונה של אייאקס זו כמובן כבר התגשמות של חלום, ואז בד”כ יש לך גם מטרה סופית של מועדון ברמה הכי גבוהה. ועבורי – זו תמיד הייתה ברצלונה”.

“פ.ס.ז’ הייתה יכולה להיות בחירה מעולה. הם הרשימו אותי. מועדון טוב, קבוצה, מאמן… ההזדמנות הטובה ביותר לשחק כמה שיותר. הליגה הצרפתית הייתה יכולה להיות יתרון עבורי, כי שם יש לך זמן להתפתח. אבל ברצלונה תמיד הייתה החלום שלי – ובלה ליגה יש יותר איכות”.

“נסעתי למנצ’סטר ולפריז כדי לשוחח באופן אישי עם גווארדיולה וטוכל. הבחירה שלי היא לא החלטה נגד המועדונים האלה, אלא בעד ברצלונה. האתגר הוא גדול. ספרד היא הטופ. גם צרפת – אבל שם פשוט אין לך את ההרגשה שאתה רוצה לשחק שם במשך עשור”.

“שוחחתי עם המועדונים שהיו מעוניינים בי ואלה שאני התעניינתי בהם. גם היו מועדונים שבחירה בהם לא הייתה נראית לי נכונה כרגע, או שלא ראיתי את עצמי משתלב בהם. אז שוחחתי קודם כל עם המועדונים שאני התעניינתי בהם. הם סיפרו לי את התכניות שלהם כלפיי: איך הם רואים אותי בעתיד, בהווה, כל מיני דברים כאלה… ואז זה מצטמצם רק לכמה מועדונים, ואתה – או הסוכן – מתחיל לדון איתם. ובסוף אתה חייב לבחור מועדון מתוך האופציות שנותרו. אני לא יכול לפרט יותר מדי על למה כן/למה לא, אבל באופן אישי – בארסה הייתה נראית לי האופציה היפהפיה מכולן”.

היבט כלכלי או מקצועי: “אי אפשר לומר שהאספקט הפיננסי הוא כלל לא דבר חשוב, אבל לא משנה באיזה מועדון הייתי בוחר – לעולם לא הייתי מקבל שכר רע, מן הסתם. אז אני לא חושב שזה היה הפקטור בשבילי בכלל. בסופו של דבר, זה רק הכדורגל עצמו שמעניין; איך שאתה רואה את העתיד שלך שם ואת החיים שלך. ובסופו של דבר אתה רוצה להפוך לכדורגלן גדול, ואם אתה תהיה כזה – בסוף גם תרוויח יותר כסף אוטומטית. אז עבורי זו מעולם לא הייתה השאלה או הבעיה”.

דקות משחק: “הפרספקטיבה הייתה משמעותית. זאת הייתה הסיבה שהייתי קצת מהוסס לגבי ברצלונה. חשבתי לעצמי: יש להם כל כך הרבה קשרים, זו עבודה קשה לזכות במקום שלך… אבל ברצלונה העניקה לי את התחושה הנכונה. הם גרמו לי לחשוב שבסוף אוכל להיות שחקן הרכב, נתנו לי הרגשה טובה. אין התחייבויות – אבל הסיכויים שלי חיוביים”.

“בוסקטס הוא הקשר האחורי הטוב ביותר בעולם וישחק עוד כמה שנים, אז לא יהיו לי אשליות. ברצלונה רואה אותי כאופציה לכל אחת משלוש עמדות הקישור, אבל בטווח הקצר לשחק מעל בוסקטס. אני הולך לברצלונה במטרה להפוך לשחקן הרכב, אבל אני לא אגיד כלום”.

“אני חושב שאני יותר כמו צ’אבי. פליימייקר”.

“כמובן שזה מדהים לשחק לצד ליונל מסי. זו עוד סיבה טובה עבורי ללכת לבארסה. אבל כרגע, אני לא יכול להגיד על כך כלום, הרי מעולם לא שיחקתי איתו. כולם יודעים שאני חושב שליאו הוא הטוב מכולם, אבל לא צריך להרחיק לכת. גורם המפתח במעבר הזה היה המועדון, ברצלונה. אני ממש מחכה לזה, אבל מצפה לא פחות לחצי השני של העונה עם אייאקס”.

“חשבתי על ההחלטה הזאת במשך זמן רב. אני חייב להודות שאני אדם ספקן מטבעי. האנשים מסביבי לא תמיד מרוצים מכך. אבל לא – חשבתי על זה היטב ולעומק, שוחחתי עם האנשים הנכונים וקיבלתי החלטה”.

על זה שהוא ספקן: “כשאני עובד קשה, לומד את השפה והכל… אז אני לא יכול להאשים את עצמי. אם משהו לא עובד, אני אנסה דבר אחר. אני רק בן 21 ואני עדיין מתפתח. אם הכל ילך כשורה, אני רק אשתפר”.

“הרעב שלי כבר היה גדול, אבל עכשיו עוד יותר מתמיד. זה נחמד שיש ‘ביטוח’ עכשיו, ללא הסחות דעת. החודשים הקרובים הם ההזדמנות האחרונה שלי לזכות בתואר עם אייאקס. אני חייב לעשות את זה. לכולם בקבוצה יש את התשוקה והרצון האלה. אני חושב שכולם במועדון ומסביבו גם ראויים לכך ממני. כולנו עובדים קשה בשביל להשיג דברים חשובים”.

“שלחתי ללואיס סוארס הודעה והתקשרתי לסילסן. עם יאספר דיברתי על ברצלונה במהלך השהות שלנו בנבחרת. לואיס אמר לי שהוא רוצה לעזור לי בכל מה שאצטרך, וכך גם יאספר”.

הלחץ האפשרי מהסכום הגבוה ששולם עליו: “אולי קצת. כמובן שאנשים יעניקו לזה תשומת לב עם הזמן, אבל אני חושב שכבר מעכשיו מתרכזים בכך – אולי אפילו יותר. בוודאות ידברו על זה בשבועות הקרובים. יחד עם זאת, הכדורגל תמיד יהיה כדורגל. אולי אנשים מסוימים יתמקדו בך יותר, אבל תמיד ארצה לצאת למגרש עם אותה הנאה ורצון לנצח, ולזכות בהכל עם הקבוצה. אז שום דבר לא ישתנה מהבחינה הזאת”.

עידן

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023