כל מה שאתם צריכים לדעת על ארתור, הרכש החדש שלנו

 

ארתור הוא קשר 50-50, 1.72 מ’, יהיה בן 22 באמצע אוגוסט. היה הברומטר של קבוצתו בקישור. כבר בגילו הצעיר הוא נחשב בעיני רבים לקשר הטוב בברזיל בעמדתו. בעונת הפריצה שלו, שהייתה העונה השלמה היחידה שלו עד כה בקריירת הבוגרים – 16/17, הוא השלים לא פחות מ-2002 מסירות מוצלחות בליגה. הוא העמיד יותר מסירות פר משחק (74.1) וגם אחוזי דיוק במסירה (93.1%) מכל אחד אחר בברזיל.

לכך הוא הוסיף ממוצע של 88% הצלחה בדריבל (אם כי הוא מנסה יחסית מעט כדרורים בתפקידו), 22 מסירות מפתח, 50 תיקולים מוצלחים ו-30 יירוטים ב-27 הופעות. הוא לא שחקן של שערים ובישולים (לפחות כרגע). מפת החום והמיקום הממוצע שלו באותה עונה בתמונה למטה.

בסיום השנה הוא נבחר לתגלית העונה בברזיל, בנוסף לנבחרת העונה בליגה המקומית, והיה אחד מ-3 המועמדים לשחקן השנה 2017 בדרום אמריקה. הוא זכה עם גרמיו בליברטדורס (אליפות דרום אמריקה, המקבילה של ליגת האלופות שם) ואף נבחר למצטיין בגמר, למרות שהוחלף בשלב מוקדם של המשחק בשל פציעה שגרמה לו להיעדר מהמגרשים במשך כמה חודשים טובים. בתגובה צ’יצ’ה, שמחזיק ממנו מאוד, העניק לו זימוני בכורה לנבחרת ברזיל למשחקי המוקדמות והוא היה אף מועמד ריאלי להגיע למונדיאל, בטח אלמלא הפציעה שמנעה ממנו המשכיות.

יש לו 4 תארים במדי גרמיו, כשבאחרון מתוכם – אליפות ריו גרנאדה דו סול – הוא גם זכה בפרס הקשר המצטיין באפריל האחרון.

הוא תמיד סיפר שהוא מעריץ את אינייסטה, “האליל שלו”, אבל כאמור – הוא משחק בעמדה קצת שונה ודומה יותר לצ’אבי בסגנון המשחק, כשיהיה מסוגל גם להעניק סוף סוף מנוחה לבוסקטס, בעמדה בה שיחק פעמים רבות. העמדה הקבועה שלו היא כאחד מ-2 הקשרים מאחור ב-4-2-3-1 של גרמיו, כאשר תפקידו הוא להעביר את הכדור קדימה, לנהל משחק מאחור ולהניע כדור ולשלוט בקצב המשחק (יותר מאשר לתת את הפס האחרון – דבר שהוא די ממעיט לעשות). ב-4-3-3 הוא ׳6׳.

הוא סיפר על עצמו: “אני שחקן שאוהב לקבל את הכדור לרגל, לנהל ולסדר את המשחק. כפיבוט, אני מחזיק הרבה בכדור ומקבל אותו המון, בעיקר מאחור. אבל כפליימייקר, המאמן רנאטו דורש ממני להתקדם, להגיע לאזורים המסוכנים, לנסות לאיים על השער וגם לחלק מסירות עומק פנימה. אני גם דורש מעצמי לתמוך בשחקני ההתקפה והקיצוניים. אני לומד להיות עם נוכחות מכריעה יותר בחצי של היריב, בשליש האחרון. אני חושב שמשם אפשר לעשות את ההבדל, אני מנסה להגיע לאזורים האלה יותר, כדי לתמוך בשחקנים מקדימה”.

על פניו, מלבד שאלת חוסר הניסיון וההשתלבות באירופה בגלל פערי הרמות בין הליגות, מדובר ברכש מבטיח מאוד ובעל פרופיל מתאים שהוגדר כיהלום גדול בברזיל, ואם יתברר כהצלחה ישלים את החסר שבארסה זועקת לקבל כבר שנים אחרי צ’אבי. יש לציין ולהזהיר שלצפות להשתלבות מוקדמת יהיה בעייתי, גם בגלל ההבדלים המדוברים ברמות וגם בגלל שזו הייתה רק העונה השנייה שלו בקריירה המקצוענית הקצרה.

סרטון ביצועים ארוך: https://www.youtube.com/watch?v=J1H4TFAOP8w

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023