כל מה שאתם צריכים לדעת על דמבלה

הכתבה הזאת לא תספר לכם על הילדות של דמבלה בעיירה הפסטורלית ורנום, או על ההשפעה של אימו פאטימטה על בחירות הקריירה שלו, היא תתמקד נטו בעסקה עצמה, במה דמבלה יכול להציע לבארסה, מה עוד יש לו לפתח בסט היכולות שלו ומהם החסרונות שלו.

המחיר:

בארסה תנסה להדגיש 105 מיליון יורו נטו, דורטמונד תדגיש את ה 140-145 כולל בונוסים לבעלי המניות שלה (המנייה בנסיקה מאז הסיכום אמש). מה שטוב בעסקה הזאת שאנחנו נדע בדיווח הבורסאי של דורטמונד מהם המשתנים בדיוק. בארסה הציגה את ההחתמה של סמדו כ-30 מיליון יורו (אחלה עסקה), אבל מאוחר יותר גילינו שמדובר בעסקה שמתקרבת ל-50 מיליון, עם 5 מיליון יורו שעוברים לבנפיקה בכל 60 משחקים של השחקן – בדיוק מה שבנפיקה רצתה.
ונוכח כישורי המו״מ העלובים של ברתומאו, אנחנו צפויים לקבל גם משתנים קלים כאלה – בדיוק מה שדורטמונד רצתה. בכל מקרה, נחכה לדו״ח המלא.

ציפיות:

אז דמבלה מגיע עם חתיכת משקולת על הרגליים – תג מחיר של השחקן השני (נכון לכרגע) היקר ביותר בעולם. אם אתם חושבים שזה לא עובר או יעבור לו בראש, אתם טועים.

באופן כללי, צמד המשפטים הכי צפויים שנקבל מאוהדי בארסה בזמן הקרוב יהיה:

אחרי משחק לא טוב של דמבלה: ״ידעתי שהוא שחקן גרוע! לא שווה כל כך הרבה כסף!!!״

אחרי משחק טוב של דמבלה: ״ידעתי שהוא שחקן!!!! שווה כל יורו!!!״
אלה בדיוק המילים הרעות ששמענו על ניימאר בעונה ההתאקלמות הראשונה שלו, ובדיוק אותן מילים טובות אחרי העונה השנייה הפנטסטית שלו.

מי שמצפה לראות את דמבלה נכנס בקלות לנעליים של ניימאר ואת בארסה מתפקדת כאילו הברזילאי מעולם לא עזב צפוי להתבדות. יקח לזה זמן, הרבה זמן.

 

השחקן:

אם אתם אוהדי בארסה אמיתיים, אני מניח ששרפתם מספיק שעות בצפייה במשחקים של דורטמונד או לפחות ראיתם סרטונים מקיפים ביוטיוב. לדמבלה יש פרופיל ניימארי, בלי ספק, ובגלל זה בארסה הלכה עליו. הוא מהדריבליסטים הטובים בעולם. בעונה שעברה ניימאר הוביל את טבלת הכדרורים המוצלחים באירופה עם 166 כאלה ב-61% הצלחה. מסי היה ממוקם שישי עם 119 ב 61% הצלחה. דמבלה ממוקם תשיעי עם 105 ב-57% הצלחה.

דריבלים הם לא רק לשואו, הם המהלכים ששוברים קווי התגוננות ראשונים ופותחים את הגנת היריב. הם כלי קריטי במשחקים עומדים כמו שבארסה נתקלת בהם כמעט כל שני וחמישי.

דמבלה גם הוביל את דורטמונד בבישולים (20) וביצירת מצבי מפתח (2.9 למשחק, לשם השוואה מסי עם 3.2). בגלל השליטה המצוינת בצמד הרגליים, הוא מסוגל לפתוח הגנות גם ברגל ימין וגם ברגל שמאל.

החסרונות:

ראש בקיר: בדומה לניימאר, גם לדמבלה יש מחלת ראש בקיר, הוא ממוקם 5 בבונדסליגה באיבודי כדור. נתון מעודד: הוא איבד פחות כדורים בסוף העונה מאשר בתחילת העונה. חייב להשתפר בקטע הזה.

חלק מהדריבלים המוצלחים של דמבלה מגיעים בעקבות יציאה מאוד מהירה מהמקום או בשינוי כיוון מהיר. יש לו עוד לאן להשתפר בכל הקשור לדריבלים בשטחים צפופים.

הוא לא גולר. בכל הקריירה שלו (אנחנו מדברים על 3 עונות בבוגרים כן?) , דמבלה כבש 22 שערים. אבל…

הוא בדרך כלל מתופקד כשחקן קריאטיבי, בצד ימין (23 הופעות), בצד שמאל (24 הופעות, כשחקן מאחורי החלוץ (29 הופעות). פעמיים בקריירה שיחק כחלוץ. בכל הפעמים שהוא כן התקרב לרחבה, הוא מסוגל לאיים, אבל זה לא יהיה ברמה של ניימאר, לפחות לא בהתחלה. על בעיטות מרחוק אין על מה לדבר.

משחק עומד: דמבלה מעולה במשחק פתוח, בהתקפות מעבר, שם הוא יכול להשתמש במהירות האדירה שלו. מה הוא יכול לעשות מול בונקרים (90 אחוז מהמשחקים של בארסה) צריך עוד לראות.

בארסה רוכשת שחקן שהוא פוטנציאל להיות מהטובים בעולם, אבל הוא עוד לא שם. הבעיה תהיה עם אוהדים שמצפים שהוא יהיה מהטובים בעולם כאן ועכשיו, וזה לא עובד כמו במנג׳ר, זה יקח זמן. ישנם שחקנים גדולים מדמבלה (הנוכחי) אשר נרכשו במיליונים ונכשלו, כולי תקווה שזה לא יהיה הסיפור גם פה.

מה שכן, בארסה רוכשת שחקן שחולם לשחק במועדון הזה מילדות, ולא אומר את זה סתם בשביל המצלמות. כל המשפחה אוהדת בארסה, הוא חגג כמו כולנו את וומבלי, המאניטה, ה 2-6, בכל הקשור למחויבות למועדון ולשחק עבור הסמל, אנחנו יכולים להיות רגועים. לגבי כל השאר, רק העתיד יגלה.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023