לאנגלה: האם הוא הרכש הנכון?

זה לא באמת חלון העברות מבלי שברצלונה מביאה שחקן מסביליה. אחרי הצלחות כמו ראקיטיץ’ ודני אלבס, ומנגד שחקנים כמו אלייש וידאל שלא תרמו המון לקבוצה, מגיע לקבוצה קלמנט לנגלה הצרפתי בן ה-23, לאחר עונה וחצי בסביליה. לנגלה הגיע לסביליה באמצע העונה תחת שרביטו של מונצ’י וסמפאולי, כך שאולי הגיל הצעיר, ומי שהביא אותו לספרד יכולים להיות נתון מעודד לקראת הבאות. בכל זאת, לפני שנהמר על העתיד, צריך להסתכל קצת על מה הוא הצליח להביא לידי ביטוי עד כה מהקריירה שלו.

כאמור, הרבה אוהבים לדבר על צמד המשחקים מול מנצ’סטר יונייטד, בהם הוא (ולמעשה כל הקבוצה) עשו מעל ומעבר עד כדי ההדחה הסנסציונית של הקבוצה של מוריניו בשמינית הגמר, אך יש לבחון את לנגלה בנקודה שלרוב היא נקודת החולשה של סביליה- יציבות לאורך העונה.


כמה נקודות על ההשוואה:

– כפי שאפשר לראות ההשוואה נעשתה ביחס לצמד הבלמים הפותח שלנו, שכן אין ל מינה ו-ורמאלן מספיק משחקים עם הקבוצה בעונה החולפת כדי שאוכל לבנות השוואה עם בסיס טוב מול לנגלה.

– ישנם פערים בחלק מהערכים הנובעים מסגנון המשחק של כל קבוצה. אחוזי הדיוק של לנגלה במסירה, כמו גם מספר המסירות, וכמובן מספר ההרחקות, שכן, בבארסה לא נוטים פשוט להעיף כדורים מההגנה, אלא ממשיכים להתעקש על Build up עוד מהקו האחורי.

– לנגלה מביא לידי ביטוי גם את ההגבלה בחלק מהערכים של האתר- תיקולים מוצלחים\ כושלים. זה לא שהתיקולים שלו בהכרח יותר טובים, או פחות טובים מזה של אומטיטי ופיקה, אלא הוא פשוט מתקל יותר משניהם, ועל כן הוא מוביל בקטגוריה של מס תיקולים מוצלחים, ואחרון במסגרת מספר התיקולים שנכשלו. אם לחשב את זה בנפרד כ”אחוזי הצלחת התיקולים” נקבל שאומטיטי מוביל עם 50.709% אחוזי הצלחה, לנגלה אחריו עם 46.647% , ואחרון (בפער יש לציין) הוא פיקה עם 34% אחוזי הצלחה בלבד.

– שאר הפרמטרים מתחלקים באופן דיי שווה בגדול בין שלושת השחקנים, וגם הפערים ביניהם לא גדולים, כך שלנגלה לאורך העונה עומד בסטנדרט בכל הנוגע לסטטיסטיקה שלו בעונה החולפת בלה ליגה.

השאלה היא אם יש בו משהו מיוחד מעבר לסטטיסטיקה? מה יש לסרטון להגיד על לנגלה?

https://www.youtube.com/watch?v=5J5jfe5Zq3M

קודם כל, חשוב לזכור שזה סרטון המציג את מיטב היכולות, או “הרגעים הטובים ביותר” של לנגלה, כך שלא צריך להסתנוור מכל מסירה מדוייקת, או תיקול נקי. מה שכן אפשר לדבר עליו זה שהוא מצליח לקרוא את החורים בזמן, הוא כן יודע לתמוך בקישור עם קו הגנה גבוה, וקריאת המשחק שלו סך הכל טובה. הוא על פניו יכול להתאים לדרך בה ברצלונה מתמודדת בהגנה כשהיא עם הכדור, וברגע שהיא מאבדת אותו, שאלה כמובן רגעים קריטיים והשלבים בהם הקבוצה נמצאת רוב הזמן, בנוסף, לקיחת ההחלטות שלו נראית סך הכל מהירה, והוא מצליח לראות לא מעט אופציות מהרגע שהוא חוטף את הכדור. נקודה זו כמובן היא חשובה עבור שמירת המומנטום של ההתקפת ברצלונה באיזור החצי של היריבה, כך שלא תגרר למשחק מרחבה לרחבה.

אומר בכנות שלא התלהבתי במבט ראשון מהרכישה הזו. סביליה של שתי העונות האחרונות לא הייתה הקבוצה ההגנתית הטובה ביותר בלה ליגה (58 שערי חובה, בטופ 10 של הלה ליגה רק בטיס המשוגעת של סטיין, וז’ירונה ספגו יותר). בנוסף, גם אני נשאבתי למיסקונספציה שלנגלה היה טוב רק בצמד המשחקים מול היונייטד, אבל אני חייב להודות שהופתעתי לטובה. אולי סביליה כקבוצה לא הצליחה להעמיד קו הגנה יציב, אך בכל הנוגע לתרומה האישית של לנגלה, סטטיסטית, הוא לא בהכרח נופל מהתרומה של פיקה או אומטיטי. במידה ואכן וואלוורדה כן התעניין בו (והוא לא רכש שפשוט “נחת עליו” כמו מינה) אני כן חושב שהוא יצליח להוציא ממנו הרבה, שכן, אם יש משהו שוואלוורה כן יודע לעשות, זה לייצב את קו ההגנה של הקבוצה. נותר רק לקוות שזה יביא למצב בו נראה רוטציות בהגנה, ואפשרות למנוחה לפיקה ואומטיטי.

שיהיה בהצלחה!

נדב זילברשטיין

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023