לקראת אספניול בגביע

לשבירת הקללה באנואטה כנראה היה דרוש קורבן מסוים, וזה בא בדמות הפציעה של דמבלה. הדבר היחיד שייחלתי לו לגבי דמבלה זה שיהיה בריא, שישמור על הכשירות שלו. היכולת הטובה תבוא במוקדם או במאוחר אם יהיה כשיר, גם אם ייקח לזה זמן אני לא דואג. עכשיו נצטרך לחכות עוד 3-4 שבועות לפני שנראה אותו שוב וזה מצער מאוד.

בכל אופן, חודש ינואר הוא חודש עמוס במשחקים. קופצים ממשחק ליגה למשחק גביע, כשהפעם, בשלב רבע גמר גביע המלך, אנו מקבלים דרבי ברצלונאי. המשחק הראשון יהיה בקורנליה אל פראט ברביעי בשעה 22:00, הגומלין בקאמפ נואו ביום חמישי שלאחר מכן בשעה 22:30. שבוע וחצי לאחר מכן, יהיה גם משחק ליגה בבית של התוכים. האם החבורה של ואלוורדה תצליח לשמור על רצף המשחקים ללא הפסד גם כשיש שני משחקי דרבי קשים עם משחק ליגה קשוח אצל ריאל בטיס באמצע?

למעט דמבלה, בארסה סובלת מעוד כמה חיסורים מעצבנים. שחקן הרכש הנוצץ קוטיניו טרם החלים מהפציעה עמה הגיע לקבוצה. אינייסטה סובל מאי נוחות, תופעה די שגרתית בעונות האחרונות. מסצ’ראנו, שאולי שיחק את משחקו האחרון במדי בארסה בגביע נגד סלטה ויגו, סובל מכאבים בירך השמאלי. אלקאסר, שנפצע לפני יותר מחודש, החל להתאמן אך טרם כשיר לשחק. אחרון ומשמעותי מאוד הוא אומטיטי, שמתקדם יפה מאוד בהחלמתו מהפציעה הלא פשוטה שעבר במשחק נגד סלטה ויגו בליגה.

הפציעות של מסצ’ראנו ואומטיטי סוללות את דרכו של ורמאלן פעם נוספת להרכב, לצדו של פיקה כמובן. הביורוקרטיה סביב ג’רי מינה טרם הושלמה, כך שהוא לא יכול לשחק עדיין. סמדו, שסבל מדלקת שקדים ולא נסע עם הקבוצה לסאן סבסטיאן, שב לסגל. ראפיניה נכלל בסגל ועשוי לקבל דקות ראשונות מזה כמעט שנה. קרלס אלניה הצעיר הוא החיזוק היחיד מבארסה ב’ בסגל, אך לא סביר שנראה אותו על הדשא.

מה שלומך אספניול?

Quique Sánchez Flores en la rueda de prensa previa al Athletic

כבר סיפרנו לכם לא מעט על מצבה של אספניול בסיקור לקראת משחק הליגה בין הקבוצות בספטמבר. הקבוצה של קיקה סאנצ’ס פלורס נמצאת בבעלות סינית כבר שנתיים, אך לא עשתה את הצעד קדימה הן מבחינה כלכלית והן מבחינה ספורטיבית. העונה הזו החלה רע מאוד עבורם והם כיום ממוקמים במקום ה-14 בליגה.

אולם, אפשר לומר שהחודש האחרון זו התקופה הכי יציבה וחיובית שהשכנה הקטנה שלנו עוברת בעונה עד כה. היא ניצחה את אתלטיקו מדריד 1 – 0 בביתה, ניצחה לראשונה משחק ליגה בחוץ – 1 – 0 אצל מאלגה, הפכה הפסד 2 – 1 ביתי ללבאנטה להעפלה לרבע הגמר עם ניצחון 2 – 0 בגומלין. נראה שהקבוצה מצאה את הנוסחה בהגנה, אם כי עדיין יש לה בעיות בחלק ההתקפי של המגרש.

ב-5 המשחקים האחרונים:

מח’ 17: ניצחון 1 – 0 על אתלטיקו מדריד (סרחיו גארסיה)
שמינית גמר גביע: הפסד 2 – 1 ללבאנטה (ג’רארד מורנו)
מח’ 18: ניצחון 1 – 0 אצל מאלגה (סרג’י דרדר)
גומלין שמינית גמר גביע: ניצחון 2 – 0 על לבאנטה (לאו בפטיסטאו, ג’רארד מורנו)
מח’ 19: תיקו 1 – 1 עם בילבאו (ג’רארד מורנו)

תקציר התיקו מול בילבאו:

ההרכב שפתח מול בילבאו:

פאו לופס
מרטין, ארמוסו, דוארטה, לופס
גראנרו, ויקטור סאנצ’ס, דרדר
חוראדו, מורנו, בפטסיטאו

אספניול ובילבאו נפרדו בתיקו 1-1 משער של ג’רארד מורנו, שנמצא בכושר טוב העונה והוא המוציא לפועל העיקרי של התוכים. הוא הבקיע 8 שערים בליגה – מחצית משערי כל הקבוצה – ועוד 3 בגביע. לרשותו של קיקה סאנצ’ס פלורס ישובו לעמוד פאבלו פיאטי, שהחלים מפציעה קלה, וכמו כן גם חאבי פואגו ודויד לופס שריצו עונש השעיה. סרחיו גארסיה שגדל בלה מאסיה ייעדר מהמשחק בשל פציעה. יחסרו גם סרחיו סאנצ’ס ומארק רוקה, שנמצא בדרכו החוצה מהמועדון.

היסטוריה

תודה לתומר שכתב את החלק הזה לפני שנתיים, אני ערכתי ועדכנתי בהתאם.

בארסה ואספניול נפגשו בגביע 18 פעמים לאורך היסטוריית המפעל. ב-13 פעמים זו הייתה בארסה שעברה לשלב הבא. קחו ממתק להתחלה:

בעונת 1957, בארסה ואספניול נפגשו לגמר גביע המלך. באותו המשחק פתחו יולוחיו מרטינס, באסורה, סגארה וכמובן, קובאלה האגדי. מן העבר השני, אספניול הייתה תחת שרביטו של ריקרדו זאמורה כזכור. את הגביע הנכסף הזה בארסה לקחה אחרי 1-0 קטן גדול משער של סמפדרו 10 דקות לסיום.

בעונת 1974, בארסה פגשה את אספניול ברבע גמר גביע המלך. רבע הגמר נערך בתחילת יוני, כך גם חצי הגמר והגמר שאחריו (!!!). למרות תמונתו של האגדה מעלה, קרויף עצמו היה עם הולנד באותה התקופה עת מונדיאל 74’ החל מה שהופך את קיום המשחקים האלה בשלבי ההכרעה של גביע המלך לבדיחה אחת גדולה. בכל מקרה, בארסה של ריפה, רשאק ואסנסי סיימו אצל הפריקוס 1-1 במשחק הראשון וניצחו 2-0 במשחק השני (חואן קרלוס, אסנסי). השוער של אספניול בשני המשחקים, שמו ברתומאו. סתם שתדעו… אם יש קשר תגידו לי. בגמר, אגב, תבוסה איומה לבארסה (אחרי שעברה את אתלטיקו בחצי) מול ריאל מדריד.

בעונת 85’, בארסה ואספניול נפגשו בסיבוב הרביעי. המשחק הראשון נערך לו ב-30 לינואר אצלם, קלוס וקאלדרה ניצחו עבורנו את המשחק והובילו את הדרך הבטוחה לשלב הבא. בגומלין בקאמפ נואו, בארסה הביסה את אספניול 3-0 עם אורוטי בשער, כשכבשו להם ברנד שוסטר המוכשר, מרקוס וסטיב ארצ’יבלד. בארסה המשיכה לחלוף על פני הרקולס אליקנטה, אך אז להיות מודחת על ידי בטיס ברבע הגמר.

בעונת 88’ השתיים נפגשו בשמינית הגמר ובארסה המשיכה במסע ההצלחות שלה נגד אספניול בגביע. בארסה התארחה אצל אספניול וניצחה אותה 3-1 משערים של קראסקו, ויקטור ורוברטו. בגומלין בבית ברנד שוסטר כבש גם את שער הניצחון במה שנגמר ב-1-0.

עונת הגביע של 96’ לא נגמרה כפי שרצינו אבל בדיעבד, השאירה טעם לעוד והעוד הזה הגיע ב-97’. אבל גם אז חלפנו על פני אספניול בחצי גמר הגביע. זה התחיל טוב כבר בבית עם ניצחון 1-0 בפנדל של פופסקו הרומני, והמשיך בגומלין מורט עצבים ומלא תהפוכות בו ניצחה בארסה 3-2 אחרי שערים של קודרו, גיז’ה אמור ושוב פופסקו שכובש שער ניצחון בדקה ה-89’. בגמר, לעומת זאת, הפסידה בארסה לאתלטיקו מדריד והדאבל שלה 1-0.

בעונתו הראשונה של פפ פוגשים את אספניול בדרך לזכייה בתואר ראשון עמו כמאמן, הגביע, לפני השלמת הטריפלט. חייבים לציין שהעונה הזו הכילה 4 משחקי דרבי וכל אחד מהם היה מאוד אמוציונלי, אגרסיבי, מרתק ומתסכל לשני הצדדים עד השניה האחרונה. זה נכון לגבי הניצחון בדקה ה-110 במונז’ואיק, זה נכון לגבי ההפסד המרגיז בבית, זה נכון גם לגבי מאורעות הגביע. במשחק הראשון ברבע הגמר אספניול שמרה על שער נקי אך גם לא כבשה, 0-0 משמים. בגומלין, לעומת זאת, היה הכל מלבד משמים כאשר צמד של בויאן קרקיץ’ כבר גורם לנו להאמין שהכל נגמר עבור המתחזים המאוסים, גם נגיחה לשער של פיקה שקובעת 3-0 מאשרת את ההרגשה, אבל בדקה ה-58 קורו בועט כדור שמשנה כיוון ומכניע את פינטו פעם ראשונה ו-20 דקות לסיום, חוסה קאייחון כובש גולאסו אדיר ו-3-2. מתח אדיר עד הסיום, אבל בארסה שומרת על שער נקי מעוד שער נוסף שהיה מדיח אותה, ועולה לחצי הגמר מול… אה מה זה משנה, אתם זוכרים איך כל זה נגמר.

עונת 2015/16, עונת הדאבל המקומי עם לוצ’ו. רק 4 ימים אחרי שאספניול סחטה מבארסה תיקו מאופס, בארסה באה עצבנית וזה בהחלט התבטא במשחק הגביע. אספניול דווקא עלתה ראשונה ליתרון, אך זה ממש לא הפריע לבארסה. מסי החזיר את הקבוצה לעניינים תוך 3 דקות ועם בעיטה חופשית מדהימה למשקוף ופנימה לקראת סוף המחצית. החגיגה הושלמה עם שער של פיקה אחרי קרן קצרה ועוד שער של ניימאר בסיומו של דאבל פס טיפוסי ויפהפה עם מסי. בגומלין לואיס אנריקה עלה בהרכב רוטציוני, שלא מנע מבארסה לנצח גם אצלם. 2 – 0 מצמד של לא אחר מאשר מוניר.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023