ניימאר עוזב, איך זה קרה ומה יהיה העתיד של בארסה?

שי נפרד מניימאר:

כשהסאגה של ניימאר מתקרבת סוף סוף לסיומה (היא תסתיים באמת רק כשפאריס תעביר את הכסף), אפשר לרשום כמה מילים.

בהתחלה, אף אחד לא האמין. הסיבה מובנת: ידיעות על ניימאר עוזב ומועדון X הציע לו Y התחלנו לקבל מהקיץ הראשון שלו במועדון, ומבחינת מה שהשחקן שידר החוצה, היה נראה שהוא מרוצה מאוד, מהמצב שלו בקבוצה, מהחברים, מהחוף הצמוד ליד הבית וכמובן השמש. שבוע לפני פיצוץ הפרשה הזאת, ניימאר באירוע של בארסה ביפן אמר כמה הוא מאושר, וכמה לא באמת אכפת לו לא לכבוש, ”העיקר שהקבוצה מנצחת“.

אין הרבה אוהדי בארסה שלא התחברו לדמעות של ניימאר אחרי ההדחה על ידי יובה בעונה החולפת, ראו שאכפת לו. כשבארסה ניצחה 0-4 בברנבאו, ניימאר נשאר אקסטרה על המגרש בשביל לחגוג עם האוהדים של בארסה ביציע החוץ. איך מסבירים את התפנית הזאת, אפרט בהמשך.

בדיעבד, המועדון בטח, יש האומרים בטח יותר מדי בשחקן ובפמלייה שלו. סימני האזהרה היו כבר מהמעבר עצמו של ניימאר לבארסה, ב 2013, כשפאפא ניימאר דחק הצידה את הסוכן ואגנר ריביירו (שדחף לכיוון של מדריד), ובכלל לא טרח לספר לסנטוס ו DIS על 50 מיליון יורו (10+40) שהוא יקבל מסנדרו רוסיי ובארסה עם הבונוס על עסקת ניימאר.

בארסה בראשות סנדרו רוסיי הפכה לשטיח אדום בפני ניימאר ואביו, וכשהם קלטו מה הולך מולם, הם לא היססו לדרוש עוד ועוד, ברתומאו לא היה שונה מסנדרו, וגם הוא נסחט בלי בעיה לדרישות הניימארים.

300 אלף יורו שילמה בארסה עבור מטוס פרטי לחברים של ניימאר כשהוא הגיע לברצלונה, 12 מיליון יורו היא שילמה לחברת קש של אבא של ניימאר בברצלונה כדי שתאתר ”כישרונות כדורגל בברזיל“, 8 מיליון יורו היא שילמה על דוגלאס כשחלק לא מבוטל מהסכום הלך לסוכנות ’טראפיק‘ כפיצוי על כך שלא קיבלה מספיק נתח בעסקה של ניימאר. 26 מיליון נמצאים כרגע בבוררות על מענק הנאמנות של הקבוצה לשחקן על חידוש החוזה שלו בנובמבר. יותר מ-200 מיליון יורו נאמדת העלות הכוללת של האופרציה של השחקן כולל כל הקנסות לרשויות המס, בארסה עשתה הכל שהוא יצליח, אבל השחקן והפמליה ירקו לה בפנים, ובעיקר ירקו לנו בפנים.

אבא של ניימאר, פאפא בוזגליניו, עם עזרה של ואגנר ריביירו, הציע את השחקן לפאריס סן ז‘רמן כבר בקיץ 2016, והשחקן עצמו שקל את ההצעה אבל סירב לאחר מכן.

בקיץ הזה, שוב פנה האבא מיוזמתו לקטארים, והפעם עם כל הטראומה של ה 1:6, הם החליטו ללכת בכל הכוח, שידרגו משמעותית את ההצעה שלהם והבטיחו עוד בונוס של עשרות מיליונים לאבא ואת הגלגל הזה כבר היה קשה לעצור. לאבא של ניימאר לא היה אכפת, הוא היה מקבל כסף גם אם השחקן היה נשאר (והיו 24 שעות בהם כולם היו בטוחים שהוא נשאר, קצת אחרי התמונה ההיא של פיקה), אבל בסוף ניימאר הקשיב לאבא שלו, לאבא שהשחקן עצמו הבטיח שהוא מוכן ”להקריב את הבן שלו“ בשבילו, עד כדי כך חזק הקשר ביניהם.

ג‘רארד פיקה, שהעלה את התמונה המפורסמת, אמר בצורה הכנה ביותר: ”ניימאר הוא ילד בן 25, הוא לא יודע מה לעשות“, וכך אני מקבל את הרושם שהתנהלה הפרשה הזאת. ניימאר עצמו לא חף מפשע, אבל לדעתי המעורבות של האבא ושל כל הפמלייה ההזויה שלו הייתה גדולה הרבה הרבה יותר. פאפא בוזגליניו, האיש שגזר קופון מ DIS (הייתה חברת סופרמרקטים לפני שהפכה פתאום לסוכנות שחקנים) עוד לפני שהבן שלו שיחק דקה במדי סנטוס, לא יכל לעמוד במקום, הוא תמיד רצה עוד כסף, ועוד כסף.

החשיבות של כסף היא לא משהו חדש בקרב הברזילאים, נשיאים מושחתים (3 מ-6 הנשיאים האחרונים של ברזיל הודחו בגלל שחיתות), נשיא התאחדות אחד מפורסם שבצוותא עם סנדרו רוסיי גזר עשרות מיליונים לכיסו ונכנס לכלא, וכמובן השחקנים. בארסה חוותה את זה כבר עם הארכת החוזה של רומאריו, הארכת החוזה והבריחה של רונאלדו המקורי, הארכת החוזה האסטרונומית של רונאלדיניו ואחיו רוברט אסיס. מדריד חוותה את זה עם קאקא, שהעדיף לשבת על הספסל וביציע, העיקר שהכסף נכנס לבנק.

הצדיקים היחידים בסדום היו דני אלבס וריבאלדו. לגבי ריבאלדו: 100 אחוז מקצוענות, שום פיפס של סחיטה, הוא העביר את כל זכויות התדמית שלו למועדון וגם סירב לחוזה של מיליונים עם נייקי, ספונסר הלבוש של בארסה.

אני אהבתי את ניימאר (דגש על לשון עבר), הסיבה היא בעיקר רומנטית. בבארסה תמיד היה את הפנטזיסטה, השחקן עם העקבים, הרבונות, הוסלינות, ההשחלות, השואו, השחקן שגורם להכי הרבה ”אוווו“ מהקהל. זאת הסיבה שאנשים עדיין מתגעגעים לרונאלדיניו (הם שוכחים כמובן את מסיבות הקוק והזונות), זאת הסיבה שכל הזמן ניימאר גרר השוואות לקוסם מפורטו אלגרה. עם כל איבודי הכדור והראש בקיר, ניימאר ניפק גם קסמים, וגם ניפק מספרים ששום קיצוני שמאלי בברצלונה לא ניפק. זכורה במיוחד עונת השיא שלו ב 14/15 (39 שערים ו-11 בישולים).

העזיבה של ניימאר היא מכה וברכה בו זמנית למועדון:

מכה תדמיתית: ברתומאו נבחר לפי הטריפלט והטרידנטה, ה MSN היו מכונה להדפסת כסף, ותהיו בטוחים שכשהמועדון בוחן את המחליף של ניימאר, הוא לא מסתכל רק על הפן המקצועי, הוא מסתכל גם על המרקטינג.

מקצועית העזיבה היא מכה כי ניימאר באמת התחבר למסי וסווארס מקדימה, ובאמת מבחינת יצירת מצבים, עם כל הראש בקיר, עם כל תלישת השיערות שהייתה לכם, הוא היה תמיד טופ 3 באירופה. לא דמבלה, לא דיבאלה וגם לא ערן זהבי מחזיקים בסטטיסטיקה כזאת.

העזיבה היא ברכה במסווה כי היא מאפשרת לבארסה לנשום סוף סוף אוויר נקי משחיתויות של אבא של ניימאר, לנצח יזכר הקיץ הזה כקיץ בו השחקן ואביו תפסו את המועדון בביצים ואמרו לו ’שרוק‘. נגמרו הימים של הארכות חוזים בלתי נגמרות, נגמרו הימים של חברות הקש של האבא, נגמרו הימים של הטסות חברים למסיבות ונגמרו הימים של ימי הולדת של רפאלה בברזיל על חשבון משחקים, הוא עכשיו הבעיה של פאריס סן ז‘רמן.

מקצועית, אם בארסה תשכיל להביא מחליף אמיתי לניימאר בצד שמאל (דמבלה, אמבפה), היא יכולה גם לשדרג את עצמה, אבל זה יקח זמן. ההתנהלות המבישה של מחנה ניימאר לאורך השבועיים האחרונים מונעים מבארסה להיות מוכנה כראוי לסופרקופה ופתיחת הליגה.

אני חושב שניימאר יצליח בפאריס סן ז‘רמן, הוא כישרון יותר מדי גדול בשביל להכשל שם, והוא יהיה ה-כוכב של הקבוצה, הפנדליסט, בועט הבעיטות החופשיות. פאריס סן ז‘רמן יכולה לבצע את הקפיצה הרצויה שלה באירופה איתו, כולנו אוהבים להזכר ב 1:6, אבל היה גם משחק ראשון לפני זה ושם פאריס נראתה כמו קבוצה מצוינת.

הבעיה העיקרית שלו היא התהודה. מהבמה השנייה בגודלה בעולם אחרי הליגה האנגלית, ניימאר הולך להתדרדר למחוזות של דיז‘ון וטולוז. למעשה הוא הולך להנציח את הכינוי שלו לפני שהגיע לבארסה: ”ילד יוטיוב“.

לאוהדי בארסה יש את הזכות המלאה לזעום על היריקה בפנים מצד השחקן והמחנה שלו, אני באמת מקווה שבשביל ניימאר הוא יוציא הודעה מסודרת ויודה לקהל על התמיכה ולא יעזוב כמו מוג לב, לא שזה ישפר בהרבה את השנאה כלפיו, אבל זה המינימום שמגיע לנו.

בשוך הסערה בארסה צריכה למצוא תחליף אמיתי לניימאר, ואם אפשר, מישהו שיבין באמת מה זה ללבוש את החולצה של בארסה.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023