ראיון נהדר עם סילסן, ממעמקי הספסל

“אני מרוצה בברצלונה. מה שקורה זה שמארק (טר שטגן) משחק ברמה כזו גבוהה, כך שעבורי קל יחסית לקבל את העובדה שאני לא פותח בשער. בכנות, בהתחשב במצב, זה הגיוני להבין את הראש של המאמן ולחשוב שזה יהיה משוגע להחליף את השוער.”

– ועם הרצון לשחק, המצב הזה לא מעייף?

“זה מצב קשה. אני רוצה לשחק כי אני ספורטאי וככזה, תמיד רוצה להתחרות. אבל הדברים הם כך ויש לקבל אותם. אם אני אתעייף מכך שאתעצבן על זה שאני לא משחק, או אף חמור מכך, אתלונן על כך שאני לא פותח, זה רק יפגע בי. אם אני אבזבז זמן או כוח על זה, לא אוכל להתמקד בעבודה שלי ולא אוכל לשחק ברמה טובה כשיגיע תורי לשחק, הן בבארסה כשהקבוצה זקוקה לי והן בנבחרת. אני יודע מה התפקיד שלי ואני לא רוצה לבזבז זמן על מה שלא תלוי בי.”

– האם דיברת עם ואלוורדה על המצב שלך בקבוצה?

“כן, דיברתי עם ואלוורדה. אבל הוא לוקח את ההחלטות שלו. אני צריך להיות מוכן כדי לשחק, פשוט כך. המצב הוא כזה, אבל העונה ארוכה.”

– איך מערכת היחסים שלך עם טר שטגן?

“מערכת היחסים שלי עם טר שטגן מושלמת. אנחנו חברים. כשנפגשנו לא מזמן בליגת האומות החלפנו חולצות.”

– כאב לך שלא שיחקת בסופר קופה נגד סביליה? הרבה הימרו שאתה תפתח.

“הרבה אנשים אמרו שעמדתי לשחק במשחק, אבל צריך לקחת בחשבון שבשנה שעברה לא שיחקתי גם נגד ריאל מדריד. אני תמיד רוצה לשחק, בין אם זה בליגה או בליגת האלופות, ומה שאני צריך לעשות זה להיות מוכן להופיע ברמה הגבוהה ביותר למקרה שקורה משהו למארק, בתקווה שלא.”

– יש לך חוזה עד 2021. מה הציפיות שלך לעתיד?

” אני מרוכז אך ורק בעונה הזו. אני רוצה לזכות בכל התארים: ליגה, ליגת האלופות וכמובן הגביע. אני אוהב את העיר ואני מרוצה מהיחס של האוהדים, תמיד תמכו בי בצורה נפלאה. כששיחקתי זכינו בגביע פעמיים ועכשיו אנחנו מכוונים לגביע השלישי.”

– כששחקן לא משחק, האם הוא עדיין מרגיש חלק מההצלחות של הקבוצה?

“כן, כי אני חלק מהקבוצה. בליגה שיחקתי רק משחק אחד, רק אחרי שזכינו באליפות, אבל אני מרגיש חלק מהסגל כמו כל אחד אחר. אני מתאמן כל יום עם חבריי לקבוצה – אנחנו קבוצה.”

– למעט כמה משחקים בודדים, שיחקת רק בגביע. מפחיד אותך להיות מתויג כשוער של הגביע?

“טוב, האנשים מכירים אותי כבר. ההורים שלי חינכו אותי כך, לתרבות של עבודה, ואני גאה בכך שאני מייצג את המועדון הזה בכל משחק. אני תמיד רוצה לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. בנוסף, אני אוהב את הגביע: בהולנד זה מורכב יותר כי קודם הקבוצות החובבניות מתחילות, אבל אחר כך, כשהקבוצות המקצועניות נכנסות, המפגשים הם על משחק בודד, ולפעמים על מגרש עם דשא סינטטי. אני שמח שבספרד הגביע מתנהל בפורמט של שני משחקים. אני מקווה שלא ישנו אותו! (צוחק)”

– לשוער הפותח של נבחרת הולנד קשה למצוא מוטיבציה נגד קבוצה מהליגה השלישית?

“אני לא משחק הרבה, כך שעבורי קל למצוא מוטיבציה כל פעם שמגיע תורי לשחק. בנוסף, היריבות בסיבוב הראשון לא קלות כמו שאנשים חושבים לעצמם. לפני שנתיים שיחקנו נגד הרקולס באליקנטה וסיימו בתיקו 1-1.”

– הגביע אפשר לך להראות את יכולותיך כשוער. האם הגמר נגד סביליה היה המשחק הטוב ביותר שלך בבארסה?

“כל הקבוצה הייתה ברמה גבוהה באותו יום, אבל אני יכול לומר שההופעות הטובות ביותר שלי הייתה בשנה הראשונה שלי פה במשחק נגד אתלטיקו מדריד בחצי הגמר ונגד ולנסיה בשנה שעברה.”

– במה השתפרת כשוער מאז שהגעת לבארסה?

“בכל דבר. ברמה הפיזית והפסיכולוגית, וגם בדרך בה אני מבין את המשחק וכמובן, במשחק הרגל ובקבלת ההחלטות.”

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023