אז יש לנו את קווין פרינס בואטנג לחצי עונה…

המועדון לא נקב בסכום שהוא שילם על ההשאלה, רק באופציית הרכישה ביוני בסך 8 מיליון יורו. הסכום אתמול שפורסם – 2 מיליון יורו, כנראה יותר קרוב ל 1.05 מיליון יורו, מה שבארסה קיבלה מסביליה על מוניר.

ב’ספורט’ מספרים שההחתמה שלו הגיע לדיון רק לפני 48 שעות. ואלוורדה בהתחלה התלבט האם לתמוך, אבל בעיתון מספרים שאבידאל וסגורה התקשרו לקיקה סטיין (!) כדי לבקש ממנו את חוות הדעת שלו (הוא אימן אותו בלאס פאלמאס), ואחרי שקיקה אישר, ואלוורדה התרצה.

עמית לוינטל כתב:

הנסיך הנודד מגיע לברצלונה!
קווין פרינץ בואטנג (עוד מעט בן 32) מצטרף לבארסה במהלך הסנסציוני של חלון ההעברות של ינואר 2019 עד עתה.
בארסה תהיה קבוצתו ה-10 ב-13 וחצי שנה על פני 4 הליגות הבכירות באירופה, בקריירה ביזארית, אקזוטית, עם ניצוצות ורגעי גדולה לצד תחושת פספוס ומיצוי לא מלא של הפוטנציאל.

בואטנג שייצג את נבחרות גרמניה הצעירות לפני שעבר בבוגרים לייצג את גאנה ב-2 מונדיאלים – ובשניהם (2010 2014) שיחק נגד אחיו ג’רום בואטנג בלם גרמניה – הפך לגנאי הראשון בתולדות בארסה.
הוא אחד מ-8 שחקנים בהיסטוריה שכבשו ב-4 הליגות הבכירות באירופה (פרמיירליג, סרייה אה, לה ליגה, בונדסליגה). אבל אם תביטו ברשימת האחרים שהשיגו זאת – שמות כמו פלורין ראדוצ’ויו, ג’יקה פופסקו, פייר וומה, יון דאל תומאסון ואובאפמי מרטינס – תבינו שזו לא עדות בהכרח לגדולה היסטורית.
אבל לבואטנג יש 2 מאפיינים שהולכים ונעשים נדירים בכדורגל – כריזמה ואישיות. אלה באו לידי ביטוי בהיותו מהלוחמים הבולטים והדוברים החזקים של המאבק נגד הגזענות בעולם הכדורגל, החל מלפני שש שנים (3 בינואר 2013) כשהוביל נטישה קבוצתית של מילאן מהמגרש במהלך משחק אימון בשל נהמות וקריאות גזעניות של אוהדי הקבוצה היריבה הקטנה (פרו-פאטריה).
וגם על המגרש בואטנג הראה ניצוצות בתקופות מסוימות כשזכה עם מילאן בסקודטו (אליפות), הגיע לגמר גביע עם פורטסמות של אברם גרנט, היה מועמד לפרס פושקש (שער השנה) על גול וולה וירטואוזי בעקב במדי לאס פאלמאס, ובאביב האחרון זכה בגביע הגרמני עם פרנקפורט שהדהימה את באיירן מינכן בגמר בברלין – עיר הולדתו, ובאצטדיון האולימפי בו משחקת הרטה בה גודל, טופח ועלה לבוגרים.

שחקן ואדם שמונע מתשוקה!
בואטנג, שהשווה בעבר בין תחושה של סקס לכיבוש שערים, מונע מיצרים ורגשות, וזו אחת הסיבות הבולטות לחוסר היציבות הבולט מאוד בקריירה שלו.
בשבוע האחרון דווח שהוא שהוא מתגרש מה’שואוגירל’ מליסה סאטה – אשתו בשנתיים וחצי האחרונות ובת זוגו ב-7 וחצי השנים האחרונות ואם בנו -מאדוקס פרינס.
בקיץ בואטנג חזר לסרייה אה, כשעבר מפרנקפורט לסאסואולו, גם כי היה נלהב לקחת חלק בפרויקט החביב של המאמן רוברטו דה זרבי שהקסים אותו בידע שלו, אבל עוד יותר מכך – בשביל להיות קרוב לאשתו ובנו ובשל אהבתו לאוכל ולתרבות באיטליה.
קצת אחרי המעבר, הנסיך הפך בקיץ גם לזמר היפ הופ והוציא שיר ‘קינג’ (1.8 מיליון צפיות ביוטיוב)
https://www.youtube.com/watch?v=hCzdUNTKapY

החזרה לארץ המגף התחילה נהדר – בואטנג שיחק את ה-9 המזויף היטב בתחילת העונה, סאסואולו ניצחה 4 מ-6 מחזורים ראשונים והוא כבש 4 גולים ב-10 מחזורים הראשונים. אבל אז הוא נעצר, סבל מפציעה וגם עבר תקופה לא פשוטה ברמה האישית ולא ממש חזר לפורמה. הגול האחרון שלו נכבש ב-28 באוקטובר. האהבה מתה.

אז בואטנג נפרד מהרומן הסוער שלו עם איטליה, ונרגש מאוד להגיע לבארסה וחולם לכבוש בקלאסיקו בברנבאו. בבואטנג יש לקטלונים שחקן התקפה מגוון, דינמי ופיזי, שמפנה שטחים וסוחב איתו בלמים. המבחן הגדול של הנסיך תהיה בגישה שלו ובמידת השתלבותו – אם יפגין את הבגרות שנדמה שיש לו בשנים האחרונות, ויבוא ממקום של רצינות (נוטה לעשות שטויות על המגרש מדי פעם, עקבים מיותרים) צניעות, פוקוס וניסיון להתחבר לקבוצה סביבו. דאגה אחרת היא לגבי כשירותו לאורך זמן וההתמודדות עם נטייתו להיפצע מדי עונה.
אבל נדמה שיש כאן פוטנציאל לחיבור טוב בין בארסה לפרינס – השואו הכריזמה האישיות הווירטואוזיות.

לבואטנג יש פה גדול, הנה כמה ציטוטים מהעבר שלו:

2018: יכלתי לשחק בריאל מדריד, אבל לא עבדתי מספיק קשה בשביל זה״.

2017: ״נלסון מנדלה לחץ לי את היד ואמר שהבת שלי רוצה שאתחתן איתה״.

“כשחקן טוטנהאם בגיל 20 הסתכלתי במראה ואמרתי לעצמי שאני נראה זקן. מרטין יול אמר לי שאני רכש שהגיע למועדון בלי ההסכמה שלו ואני לא אשחק יותר. אמרתי פאק איט, והלכתי למועדונים 6 ימים בשבוע. הייתי בודד ושמן שתיתי מלא ואכלתי ג׳אנק פוד. הקפדתי את עצמי בנשים כל לילה, קניתי למבורגיני, אבל כל זה מספיק לך לשבוע, אחר כך אתה לא מתרגש ״.

״התקופה שלי תחת קלופ בדורטמונד הייתה מדהימה. הוא המאמן הכי טוב בעולם, כזה שכל שחקן יתאבד בשבילו. אולי אם הייתי מתאמץ יותר באימונים, דורטמונד היו משלמים את מה שטוטנהאם רצו ״.

על המחאה שהוביל נגד הגזענות בירידה של מילאן מהמגרש: ״זה הגיע בטבעיות, אני חושב שעשינו סדק טוב ואפילו הגעתי לאו”ם לדבר על כך. אבל זה עדיין נמשך״.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023