אינייסטה: “הקבוצה הזו ראויה ליותר זכיות בליגת האלופות”

דניס סוארס ניסה לפעול כמוך, להישאר במועדון כמה שאפשר, גם אם מבלי לשחק, אבל יצא לו רע, הרעיון הזה של להתעקש לא תמיד עובד בבארסה…

יכולות להיות נסיבות אחרות שדוחפות אותך לקבל החלטה אחרת. אתה לוקח את הזמן שלך, מנסה להיות שם, אבל לפעמים זה לא קורה מאיזושהי סיבה. זה גורם לך לקחת החלטה אחרת.

מה דעתך על זה ששחקני נוער כמו אלניה וריקי מלהיבים יותר משחקני רכש?

זו ידיעה גדולה ששחקני בית יכולים לקבל הזדמנות ולהיות חשובים. הזהות שלנו היא הודות לאלו שהתבשלו במחלקת הנוער הרבה הזמן, שהם מפה. להגיע לקבוצה הראשונה זה כמו חלום. אם מצליחים לעשות זאת, החשוב ביותר הוא שידעו לנצל כל הזדמנות, שיתאמנו היטב ושילמדו לצדם של הטובים ביותר.

לפני זמן מה דובר על הרעיון שאתם, השחקנים של הפפ טים, תתאחדו שוב בבארסה תוך כמה שנים, בצוות הניהול והאימון. האם אתה רואה בכך משהו אפשרי?

זה רעיון מאוד אידאלי אבל לא פרקטי. רק בעתיד יתגלה לנו איפה כל אחד מאיתנו יצטרך להיות. יש לנו את האהבה של הקהל כי היינו הרבה זמן פה. במקרה הספציפי שלי, אשמח לתרום את מה שלמדתי ולימדו אותי. אני לא יכול לדעת באיזו רמה אהיה, אם אהיה מוכן, מי יהיה במועדון. אלה תאוריות שאנחנו כבר נראה לגביהן.

הבחנת בכך שקשה לקהל להבין שהכדורגל שהקבוצה הזו הציגה לא ישתחזר עוד לעולם?

כל רגע הוא שונה. שום דבר לא יהיה זהה למה שהיה לפני כן, אבל זה לא אומר שמה שעתיד לבוא לא יהיה טוב או טוב באותה מידה. יבואו עוד שחקנים, עוד רגעים. לבארסה או לשאר הקבוצות, החשוב הוא שהמועדון ישמור על הדרך בה הוא משחק, על הזהות שלו. מכאן והלאה צריך למצוא את השחקנים המתאימים ביותר כדי ליישם זאת.

בתוך תהליך הלמידה שלך כמאמן, אתה רואה את עצמך כמאמן שני של פפ גווארדיולה יום אחד?

זו לא שאלה של איך אני רואה את עצמי או לא. האמת היא שלא חשבתי על זה. אני לא יודע מה יקרה בעוד כמה שנים. כרגע אני מתמקד בלהמשיך להיות שחקן כדורגל במדינה אחרת ובליגה אחרת, אבל תמיד כשחקן. מתי שזה לא יהיה, מתחילים לחשוב על דברים אחרים.

בהתייחס לבארסה הנוכחית, לגבי מה שראית נגד סלטה או מה ששמעת ביפן, האם אתה חושב שזו קבוצה פחות נוצצת מאחרות אבל עם יתרון תחרותי שיכול לעזור לקבוצה במאבק על ליגת האלופות?

אני רואה זאת אותו הדבר כמו תמיד. קבוצה שאפתנית עם שאיפות לזכות בכל התארים. אחר כך, יהיו מצבים שזה ייצא טוב יותר או טוב פחות. מבחינת הסגל, הקבוצה הזו ראויה ליותר זכיות בליגת האלופות ממה שהיא זכתה. אני מקווה שהעונה הקבוצה תעשה את הצעד קדימה שהיה לה חסר בשנים האחרונות.

לא נראה לך מוזר שריאל מדריד, מבלי לעשות משהו יוצא דופן, זכתה בליגת האלופות בשנים האחרונות?

אני תמיד חושב שמי שזוכה באליפות, ניצח בצדק. נאהב יותר או פחות את הדרך שבה דברים נעשים, אבל לומר שזה לא היה מוצדק כשקבוצה זוכה בתואר או במסגרת כל כך חשובה, זה לא פשוט. היה חסר לנו משהו נוסף כדי להיות קרובים יותר לתואר בשנים האחרונות, ואני בטוח שהפעם זה יהיה שונה.

אתה מאמין שמנצ’סטר סיטי או פ.ס.ז’ נמצאות כבר בעמדה להילחם על התואר? הסגלים שלהם שוב חזקים מאוד, אבל כל שנה הן נותרות רחוקות מהמטרה.

קשה לחשוב שתהיה איזה שנה שהם לא יהיו קרובים לזכייה בתואר. בגלל ההרכב שיש להן, בגלל הסגל, ההשקעות, המאמנים… הם חייבים להילחם על התואר. אני גם רוצה להוסיף את ליברפול, שהיא טובה מאוד השנה. הבעיה בליגתה אלופות היא שזה טורניר קשה מאוד. משחק בודד שהוא רע או רע מאוד ואתה נשאר בחוץ. הפרטים הקטנים בשלבים המתקדמים הם חשובים מאוד.

איך אתה מעריך את לאו מסי כיורש שלך כקפטן ברצלונה?

אני לא חושב שמדובר במשהו חדש עבורו. הוא כאן הרבה זמן, מגלם תפקיד חשוב ומשפיע על הכול. סרט הקפטן הראשון צריך להיות תמריץ נוסף עבורו.

לידיים של מסי ובוסקטס, כקפטנים החשובים יותר, נפל ‘תפוח אדומה לוהט’ בדמותו של דמבלה, והם טיפלו בו בצורה טובה…

אם זה לא זה, יש עוד דברים. יש מצבים נוחים יותר ופחות. אלה דברים שלגמרי ניתנים לתיקון. לא צריך ליצור יותר בעיות ממה שכבר היו. אם יש פתרון, אין בעיה.

איך היה להיפגש מחדש עם חבריך לקבוצה?

זו הייתה הפעם ראשונה שראיתי אותם אחרי כמה חודשים. הכול מיוחד. הייתי עמם זמן רב, במתחם האימונים, עם הפיזיותרפיסטים, אנשי הצוות הרפואי, אנשי הציוד. זה נחמד להיפגש מחדש ולראות שהכול הולך טוב.

למרות המרחק, אתה נראה שמח ביפן.

זה מה שאחד תמיד שואף לו, להיות שמח ומרוצה. אנחנו בסדר גמור. אלה היו חודשים אינטנסיביים של התאקלמות, של להתמקם, של להכיר הכול. הילדים גם מסתגלים, אשתי… הכול טוב.

הליגה היפנית נראית מבחוץ כתחרותית?

זה הפתיע אותי לטובה. הרמה הפיזית והרמה של המשחק חשובות, הן מעודדות אותך להיות 100%. זה משהו שרציתי כשיצאתי מפה. עכשיו אני מצפה להתחיל שוב את העונה ולעשות את הדברים היטב.

שמת לב להשפעה של ההגעה שלך על הכדורגל היפני?

כן, האמת שכן. האנשים קיבלו אותנו יפה מאוד, מתייחסים אלינו ממש מצוין. אתה שם לב לכך כשאתה שם, במגרשים או מחוץ להם.

חבריך לקבוצה בוויסל קובה מעריכים אותך כמדריך?

הם מסתכלים עליי אחרות. אני בא מבחוץ, והם תמיד עוקבים אחרי הליגות הגדולות והקבוצות הגדולות. ברמת המועדונים והנבחרת, הדרך שלי הייתה חשובה. הם מרוצים ממני ואני מרוצה מהם.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023