ארדה טוראן עוזב לטורקיה, הנה הסיפור האמיתי סביב הרכש הכושל

ארדה טוראן עוזב בהשאלה לטורקיה: שנתיים וחצי עם אופציית רכישה בסוף. ספק אם בארסה תקבל כסף משמעותי בתום ההשאלה היות וזה מתקרב לתום החוזה שלו (2020).

מה שכן, הטורקים ישלמו את כל השכר שלו בשנתיים וחצי האלה (כמעט 20 מיליון יורו), ובארסה יכולה לקבל בונוסים אם ישחק כמות מסוימת של משחקים.

אחת הרכישות הזויות בהיסטוריה של בארסה. רכש שהתבצע בניגוד מוחלט לחוקת המועדון, תוך כדי תקופת בחירות כשברתומאו מכופף את היד של הנהלת המעבר וכופה רכישה בשביל להרוויח עוד קולות.

שחקן שעזב את אתלטיקו מדריד בגלל ש״רצים כאן יותר מדי״, והגיע עם ציפייה להיות כוכב ושחקן הרכב.

בהתחלה הוא אכן התאמץ באימונים והשקיע, אבל זה החל להתפוגג ככל שחלף הזמן.

בינואר 2017, המאמן לואיס אנריקה העביר הודעה לרוברט פרננדס: ״על סמך המסלול של ארדה עד כה העונה, יש לשקול את המשך דרכו בקבוצה״.

מאז, בארסה מנסה להפטר מהטורקי ומשכורת הענק שלו. משכורת עתק בסך 8.5 מיליון יורו נטו שאושרה בלחץ רק בגלל שברתומאו היה לחוץ לסגור את העסקה בתקופת הבחירות.

עם פתיחת מחנה האימונים של ארנסטו ואלוורדה ביולי 2017, ארדה הגיע כבר עם חוסר חשק. הוא לא הגיע לפגישת ההיכרות המנדטורית עם מאמן הכושר חוסה אנטוניו פוסנקו, והחל לתרץ כאבים בקרסול.

המועדון הגיע בהמשך הקיץ להסכמה עם גלטסראיי על השאלה, אבל ארדה סירב והתעקש להשאר, גם אם זה אומר להיות ביציע, העיקר שהכסף נכנס לבנק.

את כל חצי עונת 17/18 הוא העביר באימונים עצלים. הוא פספס לא פחות מ 45 ימי אימון. בין שלל התירוצים:

– חום.
– מיגרנה.
– כאב שיניים.
– סיבות משפחתיות.
– בדיקת עיניים.
– פציעה שרירית.

האנשים במועדון בהתחלה התעצבנו מאוד, אחר כך פשוט התייאשו. בחדר ההלבשה ידעו היטב מה מצבו וניסו לעודד אותו, אבל גם הם ויתרו כשהם ראו כמה לא אכפת לו.

בכל שנותיו בספרד ארדה טוראן סירב ללמוד ספרדית. הוא מבין שמדברים איתו, אבל עונה רק במילים בסיסיות. המועדון שבדרך כלל מסדר לשחקנים גם הדרכות בקטלאנית, התייאש גם בפן הזה, נוכח ההתעקשות של הטורקי.

בינואר 18, הסוכן שלו בולוט אמר שארדה יכל להשאר ולהרוויח עוד 20 מיליון יורו בישיבה ביציע, אבל הוא בחר שלא. תודה באמת.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023