בדקה התשעים ואלבה

ג’ורדי אלבה שם קץ לבונקר מגעיל וצפוי של סלטיק בדרך לעוד ניצחון בתוספת הזמן, 1-2 על סלטיק.

כיף לדעת שגם כשמצב הרוח שלך לא משהו, הקבוצה הזאת תצליח להעלות לך חיוך על הפנים. סיום מושלם למשחק מעצבן שהיה צריך להיות מוכרע בשלב הרבה יותר מוקדם, אבל פורטונה עשתה לעצמה העונה מנהג להגיע למשחקים באיחור. וואלה, אני יכול לחיות עם זה והמשחקים השנה – אחד, אחד – מותחים ומעניינים. מדברים על מזל שיש לטיטו-טים, אבל הערב אני לא מבין את זה. אם כבר, היה לנו היום מזל רע. איימנו 25 פעמים (!) על השער של סלטיק, זה שרק 9 הלכו למסגרת זה הבד לאק שהיה לנו. בימים רגילים ועם קצת יותר ריכוז של מסי, המרחק לגוליאדה קצר מאוד.

ג’ורדי אלבה הוא רכש פנטסטי מבחינה התקפית (הגנתית, בואו נעזוב את זה רגע בצד כי א. היה ידוע שזה לא הצד החזק שלו והציפיות בהתאם. ב. הוא משחק בתוך חוליית הגנה שהיא טלאי על טלאי) ואני שמח לראות שאנחנו משתמשים בו יותר ויותר. היכולת הטובה שלו גם מעלה סימן שאלה בדבר דני אלבס כי כל עוד הברזילאי לא נכנס לעונה (ובינתיים הוא לא, והוא יחזור בקרוב מפציעה, זה ייקח זמן), הייתי שמח לראות את ה-3:4:3 ששיחקה הפפ-טים עם דני אלבס שמצטרף לקישור, רק שהפעם זה יהיה אלבה בתפקיד הברזילאי, שיאזן את הקטאלוני ויעזור קצת יותר להגנה מאשר התרגלנו. מול יריבה שלא מהווה (כמעט) שום איום בהתקפה כמו סלטיק, אין בעיה לשלוח את 2 המגינים לשחק כקיצונים, אבל מול קבוצות רציניות יותר, טיטו יצטרך למצוא פיתרון.

מעבר ליכולת של אלבה, הדבר שהכי הייתי מרוצה ממנו הוא כמובן ההרכב (סוף סוף!!!!!) שקיבל בארטרה. הגיע הזמן באמת. זה לא מובן מאליו עבור שחקן צעיר, לעלות ולהציג יכולת טובה מול אצטדיון 3/4 מלא, וזה אחרי שדירדרו אותך למרתפי הרוטציה כשהתקשורת שואלת עליך שוב ושוב בזמן שאתה מסופסל. כל האירועים סביב הילד רק הוסיפו ללחץ עליו, והוא לקח את ההזדמנות בשתי ידיים. אני לא תמים ואני יודע שאם בוסקטס לא היה מושעה היום, בארטרה היה יכול לראות דקות רק בחלומות, אבל אחרי צירופי המקרים שהובילו אותו להרכב, הוא הוציא את המקסימום מהסיטואציה. כולי תקווה שהוא יפתח גם בגלאזגו.

את סונג יכולנו לראות סוף סוף בעמדתו המקורית ואני מוכן להתערב שאם הוא היה לובש היום את החולצה מספר 12, הוא היה זוכה לביקורות יותר קיצוניות, כמיטב מסורת הקייטע. מה שהקמרוני הראה היום, אלה בדיוק הדברים ש-JDS יכול להביא לבארסה, וזה לא מספיק. אני לא אומר את זה כקמפיין למען דקות למקסיקני וכמובן שלא קובר את סונג. עמדת הקשר האחורי היא קשה מאוד ללימוד בבארסה, לא היה לו מספיק זמן הרצה בה ואני בטוח שהוא עוד ישתפר, אבל היום הוא לא עזר מספיק לצ’אבי. יש לי תחושה שהוא הושפע היום מהמשחקים ששיחק כבלם ויצא ללחוץ במקומות לא קשורים. זה נראה כאילו מישהו ריסן אותו אחרי זה והיום הוא היה “שקט” מדי, לא יצא ללחוץ ופשוט פיזר את המשחק לצדדים או רק מסר לצ’אבי.

זה אילץ את צ’אבי לעשות תפקיד יותר מדי אחורי, וזה אחד הדברים האחרונים שאתה רוצה מול בונקרים כאלה. אינייסטה, למרות הגול וכמה מהלכים יפים, לא היה מספיק יציב/מרוכז, תוסיפו משחק חלש של חוליית ההתקפה (בשלב כלשהו, רציתי שפויול יירד מהיציע לדשא ויגיד לפדרו/אלכסיס: “בפעם הבאה שאתה מקבל כדור מול שחקן באגף ולא הולך לעשות דריבל של אחד על אחד, אני מוריד לך כאפה”. עוד מסירה אחורה, ועוד אחת. כמה אפשר?) ותקבלו את הגורמים למשחק שהתפתח. ושוב, כל זה יכול היה להפוך למשחק שונה לגמרי, אם היה לנו קצת יותר מזל בהתחלה. אם אלכסיס, נניח, היה מבקיע מהמצב שהגיע אליו בדקות הראשונות.

אני חושב שגם אח”כ וגם אחרי השער של סלטיק (כמה צפוי זה היה, אה?), יכולנו לעשות לעצמנו חיים יותר קלים, אבל טיטו טעה כשלא הכניס את וייה (בשלב מוקדם יותר) ואת ססק (בכלל). אלכסיס עשה תנועה נהדרת לעומק בכמה התקפות בתחילת המשחק, אבל צ’אבי ואינייסטה העדיפו ללכת על בטוח ולא הסתכנו. הגואחה עושה את התנועה הזו כל כך טוב ובטוח שאיתו על המגרש, היה להגנה של סלטיק יותר קשה פי כמה. בכלל, לא הבנתי למה הוא לא פתח. אנחנו צריכים עוד סקוררים וצריך להכניס אותו לעניינים כמה שיותר. לא אומר משחק מלא, אבל הוא בטח יכול היה לתת יותר מרבע שעה.

את ססק רציתי על המגרש כי זה פשוט זעק שהיינו צריכים שחקן שפשוט ישחק קדימה, יהיה “ישיר”, במקום עוד מסירה ועוד מסירה מסביב לבונקר הירוק-לבן. סיכוי טוב שטיטו תיכנן מראש לא לשתף אותו בשל כמות הדקות הגדולה שלו מתחילת העונה, ואם הצלחנו גם לנצח וגם לתת לו מנוחה, מה טוב.

 

הטוב: ניצחון בדקה ה-90.

 

הרע: פחות התקפי לב בבקשה.

 

המכוער: אוחנה קובע שברטרה היה גרוע בקדם עונה (לא) וארבל מרדים את דרכנו לקבר ברקוויאם פרטי משלו.

סשה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023