בואו נדבר קצת על לואיס סווארס


לאורך העונה כולה התלוננתי על השחיקה הלא הגיונית של לואיס סווארס בידי ואלוורדה, אתמול הוא נאלץ לעבור ניתוח אורתוסקופיה שישבית אותו מגמר הגביע (אבל כן יגיע לקופה אמריקה), ועושה רושם שהוא היה צריך לעשות אותו מוקדם יותר.

ברדיו Rac1 הסבירו הלילה שסווארס סבל מבעיה בברך כבר הרבה זמן (למרות שהוא בעצמו אמר במסיבת העיתונאים שהוא בסדר גמור).

הם גם אמרו שאת המשחק הראשון נגד ליברפול הוא סיים עם תחבושת קרח וזריקה. את כל האימונים מאז ועד אנפילד הקדישו לטיפול בכאבים שלו אבל יש גבול לכמה זריקות הוא יכול לקבל. כבר במחצית הראשונה הוא התלונן על כאבים לספסל, אבל בהעדר גיבוי, המשיך לשחק.

אם סווארס לא היה עובר את הניתוח, הוא היה ממשיך לעוד עונה בה הוא משחק מעל 50 משחקים, כמויות שהוא לא הגיע אליהן באייאקס וליברפול, רק בברצלונה.

והוא לא סתם משחק, הוא משלים 90 דקות כל פעם, ו-90 דקות של סווארס מלוות בהרבה ריצה ולחץ על ההגנה. הוא החלוץ שכיסה הכי הרבה שטח בליגה שלנו. לא ראיתי עדיין נתונים בשאר הליגות, אבל אני מהמר שגם שם הוא בטופ 5. זה לא הגיוני לחלוץ בן 32 עם בעיות בברך לעשות כל כך הרבה קילומטראז׳. זה נובע מתכנון לקוי של הסגל, ומהעדר תוכנית ב׳ אמיתית של ואלוורדה להתמודד עם כך.

הקיץ הזה הוא קיץ מפתח. בארסה של עונת 19/20 לא יכולה להסתמך על סווארס כחלוץ יחיד, בטח לא עם עוד עונה של 50 משחקים. מעבר לכך, בהעדר חלוץ אמיתי שיתן לו תחרות, הוא נמצא במצב של untouchable, וזה לא יכול להמשך.

למכור? לדעתי אף קבוצה לא תוכל לעמוד בשכר שלו, וסווארס עצמו נמצא בקומפורט זון שלו עם המשפחה והילדים, ומעל הכל: הוא החבר הכי טוב של מסי, שזה דבר טוב ודבר גרוע בו זמנית.

סווארס עצמו אמר בראיון בינואר שהוא יודע שזה לא יהיה אפשרי לפרוש בברצלונה, והוא כן מוכן לקחת צעד אחורה. השאלה האם מדובר באמת או ברצון לצאת טוב בראיון. אם הוא באמת מוכן לקבל זאת, זה פחות כאב ראש: כל קבוצה תשמח ללואיס סווארס שיכול לעלות מהספסל (שחקן שלא יורד מ-20 שערים ו-10 בישולים), רק חבל שזה עולה למועדון כמו רכישה של F16, אבל זה כבר עניין לדיון אחר.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023