ברוך הבא גריזמן


“לילה שקט עבר על כחותנו” שר מאיר אריאל – ברור שהוא לא מדבר על אוהדי ברצלונה בקיץ 2019. כאילו לא די בכך שאנו סובלים בגיזרת דה ליכט ועכשיו וניימאר, מפילים עלינו את גריזמן שהוא “שחקן” במלוא מובן המילה, כמו שחווינו על בשרנו בקיץ שעבר.

אז אני לא אגן כאן על המהלך הלא מקצועי של גריזמן מהקיץ הקודם שקנה לו את כעס האוהדים בצדק, אבל כן אתמודד עם הטענה שעולה בקרב אוהדים רבים שהוא לא שחקן מספיק טוב לברצלונה.

⚽ מקצוענות:
הילד המוכשר והצנום אנטואן שמע את ה”לא” הראשון בגיל צעיר מאוד, כשנבחן לאקדמיה של ליון. גריזמן, שנולד בעיירה קטנה בפרברי צרפת נדחה גם על ידי סנט-אטיין, סושו, אוקזר, מץ ומונפלייה. “אתה רזה מידי”. “אתה קטן מידי”. “אתה חלש מידי”. “אתה לא מספיק מהיר” – הכל הוא שמע. סקאוט של סוסיאדד שצפה בו במקרה דווקא התרשם, וכילד עבר לספרד לבדו כשהוא חי אצל משפחה מאמצת ומשקיע את כולו בכדורגל. בעונתו הראשונה בבוגרים של סוסיאדד סייע לה לעלות ליגה, ומאוחר יותר, למרות הצעות מקבוצות צמרת הוא שמר אמונים לקבוצה וסייע לה להעפיל לליגת האלופות אחרי עשור. אגב, נחשו נגד מי הוא כבש שם בחצי מספרת? אם חשבתם ‘ליון’ לא טעיתם.

⚽ תפקוד על המגרש:
“הוא מאוד אפקטיבי” אמר עליו מאמנו בנבחרת דשאן. “הוא יכול לשחק בשתי הכנפיים וגם במרכז. הוא מאוד נייד ויש לו טכניקה מצויינת”. ואפשר לחתום על כל מילה. גריזמן פורח כמעט בכל תפקיד התקפי. הוא מהיר, טכני, מתפקד היטב תחת לחץ ובעל ראיית משחק משובחת. בסך הכל כבש 173 שערים ובישל 56 ב 406 משחקי קריירה. כשמוסיפים לכך את העובדה שברבים מהמשחקים האלו הוא תפקד ככינור התקפי שני לחלוץ מרכזי ובנוסף שיחק בקבוצה עם אופי הגנתי מובהק, מקבלים נתונים מרשימים מאוד. יותר מכך – גריזמן אוהב לעשות הגנה, והוא עושה אותה מצויין. הוא הפקטור ההתקפי המרכזי במשחק הלחץ של אתלטיקו, כשהוא נע ללא הפסקה בחלק הקדמי כדי לסגור אלכסונית את נתיבי השוער והבלם בו זמנית. הוא שחקן הישגי, ווינר ומופיע למעמדים גדולים. אוהדי ברצלונה שהודחו על ידו (צמד במשחק גומלין) ברבע גמר ליגת האלופות בשנת 2016 בודאי זוכרים את זה.

⚽ התאמה לקבוצה:
“אנטואן גריזמן לא אורגוואי” הצהיר לואיס סוארס –ספק צוחק ספק כועס- במסיבת העיתונאים, לפני המפגש בין נבחרת אורגוואי לנבחרת צרפת, במונדיאל 2018 ברוסיה. היו לו סיבות טובות לומר זאת – גריזמן הוא דרום אמריקאי (ובפרט אורגוואי) בנשמה. הוא מאוהב במאטה ואוהד שרוף של קבוצת פנירול האורגוואית (דייגו סימונה העיד שנדהם כשנחשף להרגלים המוזרים שלו). הוא משחק כדורגל שמח אבל לוחמני, הוא מאוד טכני ומסוגל לשחק בנגיעה באופן קרוב לשלמות. מבחינת הגיל – אם אכן יגיע – ברצלונה מקבלת שחקן בשל, רעב, בשיא הקריירה (28) שחולם על התואר האירופאי שכלכך חסר לו – ליגת האלופות (ממש כמו לואיס סוארס כשהגיע, זוכרים?).

אז נכון שגם האוהדים ולפי השמועה גם חלק מהשחקנים עדיין זוכרים לו את הסרטון המגוחך ההוא, אבל כשעולים למגרש גריזמן משאיר הכל בחדר ההלבשה ובא לתת עבודה כמו שמעטים בעולם יודעים. כדי שהצרפתי יוכל לפרוח בברצלונה, נצטרך כולנו לבלוע בהתחלה כמה צפרדעים. אם אנטואן גריזמן ישתלב וישחק כמו שהוא יודע, כנראה שנבלע אותם בשמחה.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023