ג׳וניור פירפו וההיסטוריה המרכז אמריקאית של בארסה

לג’וניור פירפו יש דרכון ספרדי, הוא זכה ביורו עד גיל 21 עם נבחרת ספרד אבל הוא בכלל דומיניקני. השחקן, שהפך לראשון ממוצא דומיניקני שמשחק בברצלונה, הגיע לספרד בגיל שש והשתקע עם משפחתו במחוז מאלגה. מעט אחר-כך החל להתבלט במחלקות הנוער של אתלטיקו בנמייל ובשנת 2014 הגיע לבטיס, מפה סיפורו כבר ידוע.

המגן החדש של הבלאוגרנה מוסיף עוד מדינה לרשימת המדינות מהן הגיעו שחקנים זרים להגן על המדים של בארסה משנת 1899 ומחזיר את הטעם הקאריבי למועדון, שלמרות הקשרים הענפים לאורך השנים עם האזור, במיוחד עם מקסיקו בצל מלחמת האזרחים, לא שיחקו בשורות הקבוצה הראשונה מספר רב של שחקנים.

ג’וניור פירפו הוא האחרון מרשימה הכוללת, בין השאר, את קרלוס סוליי. קרלוס נולד קוסטה-ריקה בשנת 1885 וערך את הופעת הבכורה כשוער הבלאוגרנה לפני שחגג את יום הולדתו ה15 ב26 בדצמבר 1899, כאשר המועדון היה רק בן חודש. הוא שיחק שני משחקים נוספים בשנת 1900 בעמדות הגנה, ולאחר מכן עבר לשחק בהיספניה, מועדון נוסף בעיר, אחר-כך פרש ועבר לעזור לאחיו תומאס בעסקיו.

כן, קיילור נאבס הוא המוכר ביותר מבין 16 השחקנים הקוסטה-ריקניים ששיחקו בליגה הספרדית הראשונה אך בברצלונה היה רק אחד שערער את מעמדו של זה, והוא שיחק בשורותיה במשך כשנתיים. אלחנדרו מוריירה הגיע לספרד ב1933 כדי לשחק באספניול… אך כאשר הגיע לנמל ברצלונה ולא קיבלו את פניו נציגים רשמיים של המועדון הכחול-לבן, החליט להתייצב במשרדי ברצלונה, מגובה בהנהלה שיחק בשורות המועדון כ76 משחקים (בהם כבש 63 שערים) עד שלבסוך בשנת 1935 עזב להרקולס ולבסוף חזר למולדתו. לאחר פרישתו בקוסטה ריקה, הפך לאיש עסקים מפורסם ואף התקדם להיות באסיפה הכללית ומושל של מחוז אלחואלה.

האגדה על גונזלס הקסום

מבין השחקנים שהייתה להם דריכת רגל בבארסה, בולט שמו של אלברטו ׳,מאג׳יקו׳ גונזלס, הקוסם הנודע, הנחשב לשחקן הטוב ביותר מאל-סלבדור, אגדה בהיסטוריה של קאדיס ואף שיחק שני משחקי ידידות בשורות בארסה בארצות-הברית.

לאחר עונת 1983-84, בארסה טסה, ללא השחקנים הזרים ששיחקו באליפות אירופה, לניו-יורק שם שיחק מארדונה את שני משחקיו האחרונים נגד קומסוס ופלומיננסה לפני מעברו לנאפולי. למסע הצטרף הקוסם, שחקנה של קאדיס וששמו והצטרפותו נקשרו במעבר אפשרי שלו לשורות בארסה. לאחר שני משחקים נהדרים של הקוסם, טען מארדונה ש “מעולם לא ראה שחקן עם כל-כך הרבה קלאס” ושאיכותו גרמה להם לחשוב על החתמה שלו. לבסוף, העברתו נפסלה לאחר תקרית במלון ובה דייגו הפעיל כבדיחה את גלאי העשן במלון והקוסם נותר היחיד שלא התפנה מבית המלון כי היה בחברת אשה בחדרו. התנהגותו בתקרית לא מצאה חן בעיניי ההנהלה שהחליטה לבסוף לא להחתימו.

מארקס

ראפא מארקס נחשב לנציג הטוב ביותר בהיסטוריה של מקסיקו בשורות ברצלונה. הקייזר הגיע לבארסה ממונאקו בשנת 2003 ועד 2010 צבר 242 משחקים רשמיים והיווה את הבורג המרכזי בקבוצה של רייקארד כמו גם בזו של פפ גווארדיולה, בתקופה זו צבר 12 תארים (הבולטים מביניהם היו: שני גביעי אלופות, ארבע אליפויות וגביע העולם למועדונים)

בנציגות המקסיקנית יש גם את האחים דוס-סנטוס, ג’ובאני וג’ונתן אשר הגיעו למועדון והתקדמו עד לקבוצה הראשונה, למרות שאף אחד מהם לא הותיר את חותמו והשתקע בקאמפ-נואו.

לפני שג׳רי מינה הגיע לטיול בן שישה חודשים לברצלונה, היה קולומביאני נוסף שניסה לשווא את מזלו. היה זה לאורו מוסקרה, החלוץ הבינלאומי אשר ערך את הופעת הבכורה שלו במשחק ידידות נגד סבאדל בשנת 1964, מוסקרה לא הצליח להשאר בקאמפ-נואו עקב בעיות בירוקרטיות.

אנדרס קוניג

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023