הדברים המעניינים על החוזה של מסי מהתחקיר של דר שפיגל

התחקיר המצוין של ‘דר שפיגל’ הגרמני בשיתוף פעולה עם ‘פוטבול ליקס’ ו EIC (איגוד אירופאי לתחקירים) מלמד כמה דברים מעניינים:

  1. אבא חורחה מסי הוא אשף חוזים בלהטטנות דומה למה שהבן שלו עושה על המגרש.
  2. בארסה שמה את מבטחה בליאו מסי בשנים הקרובות עם הפניית כמעט 20 אחוז מתקציב כל המועדון לשכר של השחקן.
  3. לעיתים בארסה מתנהגת כמועדון מהשורה הראשונה, ולעיתים כמו ארגון פשע בבת ים.

 

בתחילת 2017, רומאן גומס פונטי, היועץ המשפטי של בארסה, שלח מייל למנכ”ל בארסה אוסקר גראו עם הנושא: “הללללללללללויה”, על כך שהגיע להסכמה עם אבא חורחה על הארכת החוזה של ליאו מסי, חוזה שהיה אמור לפוג ב-30 ביוני 2018, יאפשר לו להיות שחקן חופשי.

הארכת החוזה המקורית של ליאו מסי בברצלונה התרחשה ב-30 ביוני 2017, בלי השחקן נוכח, אבל עם החתימות של אבא חורחה ועורך הדין של המשפחה, איניגו חווארס. החוזה נוסח ב-3 חלקים: חלק ראשון בעל 14 עמודים שכלל פרטי העסקה סטנדרטיים של שחקן כדורגל, חלק שני בעל 15 עמודים שכלל את כל הקשור בזכויות התדמית של השחקן, וחלק שלישי שעסק בעמותה של השחקן, אותה מנהל אחיו רודריגו. בשבוע החולף סיפרנו לכם על החקירה של רשות המיסים בנוגע לעמותה של ליאו מסי, וכיצד חלק מהשכר של השחקן עבר לעמותה על מנת לא לשלם עליו מס גבוה. החקירה הזאת עדיין בעיצומה על ידי רשות המיסים בספרד. בנוסף, בארסה שילמה את הקנס של משפחת מסי לרשות המיסים על העלמת המיסים בזכויות התדמית של השחקן ב 2007. קנס בסך 12 מיליון יורו, שלטענת אנשים במועדון, שולם בשביל לרצות את אבא חורחה לקראת הארכת החוזה.

המועדון קבע את האירוע המתוקשר ל-18 ביולי 2017 עם הכותרת “MESSI 2021”. ב-14 ביולי שלח המנכ”ל אוסקר גראו מייל לחורחה מסי וביקש ממנו לאשר את ההגעה שלו ושל הבן לטקס, שיתרחש יום לפני שהקבוצה ממריאה למסע המשחקים שלה בארה”ב.

חורחה מסי לא ענה.

ההנחה הרווחת היא שחורחה מסי התוודע לכך שניימאר עומד לעזוב לפאריס סן ז’רמן בסכום שיא של 222 מיליון יורו, עם בונוס חתימה בסך 100 מיליון יורו לשחקן ולאבא שלו. חורחה מסי אינו טירון, ועם הבנה שהשוק האירופאי יתפוצץ בקיץ 2017, הוא ביקש לבצע שינוים בחוזה. היו לא מעט ספקולציות שמסי משהה את החתימה שלו כדי לראות מה יקרה בהצבעת האי אמון של ברתומאו, יש להן אחיזה במציאות, אבל החלק הארי ככל הנראה הוא השינוים שביקש לעשות חורחה מסי בחוזה.

חורחה מסי מודע בהחלט לעובדה שהוא מחזיק את בארסה בביצים. והמועדון גם יודע שיש מספיק קבוצות שישלמו את סעיף השחרור הקודם של מסי (250 מיליון יורו) ויקחו אותו בשמחה. הדוגמא המפורסמת ביותר בתחקיר של דר שפיגל מלמדת שב-22 ביוני 2013, איניגו חוארס, עורך הדין של המשפחה נפגש עם נציגים מריאל מדריד שביררו האם השחקן יהיה מעוניין לעבור לבירה הספרדית. הלבנים הציעו לשלם את סעיף השחרור של השחקן, לשלם לשחקן ואביו בונוס של 100 מיליון יורו ושכר שנתי של 23 מיליון יורו נטו. בנוסף הקבוצה תאפשר לשחקן 100 אחוז מזכויות התדמית שלו, עוד 20 מיליון יורו נטו בעונה.

“הם רוצים להתקדם במהירות” מסר העורך דין לאבא, הם יודעים שאתה נמצא בנסיעות בימים הקרובים, ורוצים לארגן 2 מטוסים פרטיים שיקחו אותך ואת ליאו לפגישה פלורנטינו פרס, המזכיר הטכני ועורך הדין של המועדון. “העמלה של חורחה תהיה 5 אחוז”. בנוסף, הבטיחו הנציגים ש”יופעל לחץ על ראש הממשלה ראחוי למצוא פיתרון מהיר לבעיית המיסים”.

מסי כזכור נשאר בברצלונה, אבל לחורחה מסי היה בידיים כלי מיקוח מאוד מאוד חזק. בחוזה החדש של ליאו מסי, במידה ומחשבים את בונוס החתימה, מענק ההישארות (בדומה לניימאר בזמנו, באיזור ה-70 מיליון יורו), והשכר כמובן, מגיעים לסכום מדהים של 106,347,115 מיליון יורו לשנה, שיא לשחקן כדורגל. אם בארסה תשלים זכייה בתארים, הסכום הזה יטפס ללא פחות מ 122,515,205 מיליון יורו.  

בארסה ביצעה הערכת סיכונים בחוזה הזה, והמועדון הרגיש לנכון לשים את מבטחו בשחקן הגדול ביותר בהיסטוריה שלו. עם החוזה החדש מסי תופס לבדו בין 15 ל-20 אחוז מתקציב כל המועדון. בבארסה מאמינים שהוא פשוט שווה יותר מכך למועדון, והמספרים מספרים שזאת האמת.

 

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023