הנה מה שאתם צריכים לדעת על ה׳קלוב דה אמיגוס׳

ביקשתם הרבה מידע על ה׳קלוב דה אמיגוס׳, הנה הם בתמונה.

עכשיו בואו נשים דברים בקונטקסט.

1. בכל קבוצת ספורט, במיוחד בקבוצות גדולות, יש גרעין חזק של שחקנים שמכתיב דברים בחדר ההלבשה. זה דבר מוכר, ידוע וסופר לגיטימי.

2. הביטוי (בברצלונה לפחות) נוצר בעונת 94/95: עונת ההתרסקות של הדרים טים של יוהאן קרויף.

קריסה שהחלה בתבוסה ההיא באתונה למילאן (0-4, מזהים תבנית?) ונמשכה לעונת בלהות שכללה מאניטה בברנבאו ובסנטאנדר,+ הדחה מביכה מול פאריס סן ז׳רמן ברבע גמר ליגת האלופות.

הבלגאן בחדר ההלבשה הוביל להתנתקות מרומאריו כבר במועד ההעברות של החורף והטראבל מייקר השני סטויצ׳קוב במועד ההעברות של הקיץ.

4. אחת הדוגמאות הטובות ביותר מגיעה מרוברטו קרלוס והסיפורים שלו על הקלוב דה אמיגוס בעידן הגלקטיקוס. כיצד הם ראו אחד את השני בעיקר בשדה התעופה במטוסים פרטיים וכיצד בקבוק יין שהחרים להם לושמבורגו הוביל לפיטורין שלו אחרי 3 חודשים.

5. בברצלונה הנוכחית קיים גרעין של שחקנים שאחראי לתקופה הזוהרת ביותר של המועדון בהיסטוריה, בלי צל של ספק. כשמוסיפים לתערובת הזאת נשיא מרצה ומאמן ללא טיפת סמכותיות, מייצרים חדר הלבשה שעלה לו השתן לראש. חדר הלבשה שלא מאתגרים אותו, וחדר הלבשה שקשה מאוד לסחוף אותו, אפילו אפשר להגיד – חדר הלבשה שיכול לנווט את עצמו לבד.

6. נשים שוב דברים בקונטקסט: זה לא כאילו פיקה, מסי וסווארס עולים עם קלאצ׳ניקוב לקומה של ברתומאו, יורים באוויר ומבקשים את ניימאר, אבל הידיעה שחדר ההלבשה הזה מניע מאות מיליוני יורו בקופת המועדון (נתון שלא היה מעולם) גורם לברתומאו לסחוט עד כמה שאפשר את הפרה הזאת, ולנסות לרצות אותם עד כמה שאפשר. וכן, העובדה שפיקה הציע לדחות בונוסים בשביל לממן את ניימאר מטרידה בלשון המעטה.

ועדיין, ברתומאו יכל (והיה צריך) לפטר את ואלוורדה. חדר ההלבשה לא היה נלחם על ההישארות שלו, הוא פשוט נוח להם. פחות תובעניות, פחות טקטיקה, פחות כושר. מגיעים, משחקים, מקבלים צ׳ק. 9 עד 5 (או יותר נכון, 9 עד 12 וחצי). אימונים כפולים? הצחקתם את ארנסטו.

איפה בוסקטס? הוא שם, אבל לא ברמה הבכירה. ליאו מסי אמנם לא שם ראשים של סוסים במיטה של ברתומאו ומסתובב עם חתול על כסא, אבל כל מילה שלו קדושה.

אבל זהו ברתומאו, וזאת ההנהלה שמאפשרת זאת. המועדון התמודד בעבר עם חדר הלבשה שאחראי על תקופות מוצלחות, אבל לא ברמה הזאת. נותר רק להזכר בעבר ולקנא ברמת המחויבות של חדר הלבשה עם גרעין קשה ואגואים גדולים יותר כמו של אטו, צ׳אבי ואינייסטה ולראות כיצד הוא התמסר למטרה אותה הציב מאמן עם סמכותיות מוחלטת כמו פפ גווארדיולה.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023