הסיקור: אספניול 0 – 4 בארסה

המופע הכי טוב בעולם. בארסה כבשה בקול רועם את הדרבי העירוני עם ניצחון 4 – 0 שמשתיק את התוכים מקורנייה חזק וייזכר לנצח בהיסטוריית הדרבי. מסי נתן הצגה, כבש צמד ובישל, וגם דמבלה ולואיס סוארס הוסיפו שני שערים יפים משלהם.

פלה צדק. תראו איך מסי החטיא את הנגיחה ואת הבעיטה ברגל ימין, רק דחק מחצי מטר שתי בעיטות חופשיות עם רגל שמאל.

עכשיו ברצינות, ידענו טוב מאוד שמסי בא למשחק לא בגלל עוד איזה מסירה גאונית או דריבל ענק שלו, אלא בגלל הריצה ההיא להגנה והחטיפה. כשמסי משחק ב-God mode כמו שראינו אתמול, לקבוצה היריבה נותר רק להתפלל שהם לא ייקברו בחיים, כי להפסיד הם די בטוח הולכים. איך טוני פריישה אמר? הגדולה של מסי מתבטאת בכך שהוא יכול למלא את האצטדיון של המארחת ולרוקן אותו חצי שעה לפני סיום המשחק. גדול.

די בוודאות מדובר באחת המחציות הראשונות הכי טובות של בארסה תחת ואלוורדה. הרבה בזכות הפרעוש שהוביל את ההתקפה, אבל גם בזכות משחק נהדר של יתר החברים. בין אם זה דמבלה שהפתיע את התחזיות לגבי ההרכב הפותח והצדיק את הבחירה בו עם שער ובישול, בין אם זה שלישיית הקישור וסמדו שלחצו, חטפו ותיקלו הרבה מהניסיונות של אספניול לתקוף. ואלוורדה לקח החלטה לא שגרתית וקצת אמיצה עבורו, כשהוריד לספסל את קוטיניו לטובת דמבלה. החלטה הגיונית לנוכח הכושר של שני השחקנים והצורך של הקבוצה לשחק עם חלוץ קלאסי כמו סוארס גם אם היה בחוץ כמה משחקים בשל פציעה. סוארס עצמו, גורם לכולנו לתפוס את הראש כפליים, כשמצד אחד הוא מחטיא כדורים נוחים שמסי מגיש על כדור של זהב, מצד שני יוצר גול יש מאין מזווית אפסית.

המחצית השנייה הייתה הרבה יותר רפויה וזה מתקבל על הדעת לחלוטין. ביתרון 3 ואחר כך 4 שערים, כשיש עוד הרבה משחקים לפנינו, לא צריך להמשיך להתאבד על כל כדור כאילו אין מחר. אין ספק שהלחץ, התנועה המהירה, התיאום, הפריסה על המגרש והחיפוי אחד על השני (הרבה מחמאות לווידאל ולראקי על כך) היו מהמפתחות לכך שבארסה הייתה מצוינת במחצית הראשונה, וכשהיא הורידה שני הילוכים בהיבט הזה, המחצית השנייה הייתה הרבה יותר כחולה-לבנה. ה-VAR שמר על הרשת של טר שטגן נקייה הרבה יותר מאשר יכולת הגנתית טובה של הקבוצה, נורה אדומה שבוהקת בעוצמה גדולה כבר זמן רב וחייבת לקבל טיפול. בלי קשר לתוצאה, בכל מה שקשור במניעת מצבים מהיריבה בארסה די מתקשה העונה.

זו הייתה שבת נפלאה. להביס את היריבה העירונית והשנואה בביתה כשכל כך הרבה דברים קורים על המגרש, זו דרך מאושרת לפתוח את השבוע! צריך גם לשלוח פרחים לוולנסיה שהשוו נגד סביליה בתוספת הזמן ואפשרו לבארסה להגדיל את הפער בראש הטבלה ל-3 נקודות. באמצע השבוע בארסה תארח את טוטנהאם למשחק לפרוטוקול בלבד, שנקווה שנראה בו אך ורק מחליפים וילדים, ובמחזור הבא מתארחים אצל לבאנטה.

 

ההרכב:

טר שטגן
אלבה, לאנגלה, פיקה, סמדו
ראקיטיץ’ (דניס), בוסקטס, וידאל
דמבלה (קוטיניו), סוארס (מוניר), מסי

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023