הסיקור: בארסה 1 – 3 ריאל מדריד

בוקר טוב חברים. אני חושב שזה ברור מאליו שאין אף אוהד ברצלונה שקם היום במצב רוח טוב. זה הגיוני ומתבקש לאחר ההפסד בקלאסיקו אתמול. הפסד שממחיש בצורה הטובה ביותר את המצב הרעוע של הקבוצה ושל המועדון שלנו. הקיץ שעבר עלינו היה לא פשוט בכלל, בלשון המעטה, ונאמרו על כך מספיק מילים. אם מישהו קיווה לקבל איזושהי נחמה בקלאסיקו, בו הכול באמת יכול לקרות, הרי שקיבלנו בדיוק ההיפך. הפסד בקאמפ נואו, לעיני קהל שכלל די הרבה חולצות לבנות, כשהקבוצה סופגת גם מול קבוצה של 10 שחקנים, וכל זה עם עזרה מכובדת מהשופט, שלא סייעה לברצלונה להוציא תוצאה טובה לקראת הגומלין. יידרש נס בברנבאו כדי לזכות בתואר הצנוע הזה, ולפי איך שדברים נראים, תידרש סוללת נסים כדי לזכות בתארים בסוף העונה.

המשחק התנהל בצורה מוזרה מאוד. במחצית הראשונה נראה שהשד לא כה נורא, והפסימיות שאפפה אותי לפני תחילת המשחק זזה קצת הצידה. זה הרגיש אפשרי, אף על פי שהשחקנים שלנו סבלו מחוסר דיוק ומקבלת החלטת לא טובה. גם אחרי השער העצמי של פיקה עוד הרגשתי שהקבוצה מסוגלת לחזור, באופן דומה לסופר קופה של 2012. הדברים נראו טוב, הקבוצה שיחקה בהתלהבות ובאנרגיות מחודשות, ובוסקטס היה קרוב מאוד להשוות. בסוף זה היה מסי שהשווה בפנדל קצת מוזר. אלא שהחגיגה לא נמשכה זמן רב. הקבוצה הלכה חזק מדי קדימה ושכחה את הסדר והארגון, מול קבוצה שיודעת לנצל את זה בצורה אופטימלית, ולכן נאלצנו לראות את רונאלדו מפגין את תסביך הנחיתות ההיסטרי שלו. אין צורך להרחיב במילים על ההזיה השנואה הזו, אך קל לומר שהמציאות מתעלה על כל תרחיש בלהות שלנו. לראות את המועדון היקר שלנו נרקב, כשמנגד הנמסיס הנצחי חוגג במגרש הביתי שלנו – זה תסריט לשובר קופות הוליוודי.

השופט עוד הוסיף לעזור לנו כשהרחיק את רונאלדו על צלילה, אך נראה שזה יותר עוזר לריאל מדריד, שידעה להתאים את עצמה למצב, לסגור בהגנה חזק יותר ולצאת למתפרצת קטלנית שנחתמה בשער שלישי ועוצמתי של אסנסיו. 3 – 1 כואב, משפיל ומהדהד בקאמפ נואו.

זה יישמע מוזר לחלקכם, אבל התוצאה לא משקפת את הלך המשחק. באותה מידה שזה נגמר 3 – 1, זה היה גם יכול להיות 2 – 0, לצורך העניין – הרי השערים של מדריד הגיעו משתי מתפרצות ומשער עצמי, ומנגד, לברצלונה היו כמה הזדמנויות פז שלא נוצלו. אולם, התוצאה הזו כן משקפת את הפערים בין המועדונים. ריאל מדריד מתנהלת בצורה מופתית בשנים האחרונות, מתבססת על קישור חזק, רוכשת שחקנים בחוכמה – שחקנים צעירים עם פוטנציאל גבוה לעמדות הנחוצות – ולמרות הזכייה בדאבל היא ממשיכה להתחזק. מנגד, אנו רואים היטב איך הריקבון בהנהלה שלנו הורס אותו מבפנים צעד אחרי צעד, כשהאופק נראה רחוק מאוד.

אני רוצה לסיים עם טעם קל של אופטימיות. דבר ראשון, אומטיטי היה נפלא במשחק הזה. דבר שני, יש לזכור שהסופר קופה לרוב לא מעיד על מה שיהיה בהמשך העונה. למשל, כשריאל מדריד זכתה בתואר ב-2012, אנחנו זכינו באליפות בסוף העונה, ושנה לפני כן זה היה הפוך. דברים בהחלט יכולים להשתנות ככל שהעונה תתפתח. עוד לא נגמר חלון ההעברות של הקיץ, אך גם בלי רכש, לקבוצה יש את היכולות להתחרות בכל המסגרות עד הסוף, תמיד. דבר שלישי ואחרון, כמו שפויול אמר: “השמש תמיד זורחת בסופו של דבר.” זה אולי ייקח זמן, אבל אנחנו עוד נחזור.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023