הסיקור: בארסה 2 – 0 ויאריאל

אלניה. בארסה שבה למקום הראשון בליגה בזכות ניצחון 2 – 0 על ויאריאל משערים של פיקה וקרלס אלניה הצעיר, כשבמקביל סביליה (וגם אתלטיקו) שמטה שתי נקודות.

הרגע הגדול והמרגש של המשחק הוא השער של קרלס אלניה. המתולתל נמצא במועדון מגיל 7 ועושה הכול כדי להצליח כאן. לא אסתיר את הפסימיות שלי לגבי סיכויי ההצלחה שלו במועדון, בגלל כל הדוגמאות הפחות מוצלחות שהיינו עדים להן בשנים האחרונות ובגלל חוסר הביטחון שלי בוואלוורדה בתחום הזה (ושלו במתן הזדמנויות לצעירים). כמה אני שמח שהוא קיבל את ההזדמנות הזו וכמה אני שמח שהוא ניצל אותה כדי להבקיע שער בכורה בקבוצה, והנשיקה לסמל מסמלת כל כך הרבה. נתפלל שזהו רגע האושר הראשון מבין רבים שנראה ממנו, כי אם יש מישהו שמגיע לו להצליח בקאמפ נואו זה לו.

זה לא היה משחק טוב של ברצלונה. מול מערך הגנתי של הצוללת הצהובה היה קושי גדול ביצירתיות, היה חסר הברק, ובמקביל ג’רארד מורנו וחבריו הראו כמה הקו האחורי שלנו רגיש ופגיע, גם אם לא הבקיעו אף שער. גם אחרי שהסכר נפרץ והיה אמור להיות קל יותר לכאורה, דברים פשוט לא זרמו והניצחון הזה היה קשה הרבה יותר ממה שהיה צריך להיות. הקישור היה אפור יחסית, כשבמרכז נמצא וידאל שרץ מהר מדי, ללא תועלת, לתוך הרחבה כחלוץ נוסף במקום שיהיה קשר אחר שעוזר בריווח המשחק. קוטיניו בעוד משחק לא מספק, ומסי פצוע, משחק בהליכה והבישול שלו לא יכול להסתיר משחק הרבה מתחת לסטנדרט שלו, די רע.

היחיד שבא לעבודה בהיבט הזה היה דמבלה, שחגג את חנוכה על המגרש, סובב את השומרים שלו כמו סביבונים ובישל את הראשון לפיקה. היה תענוג לצפות בו, תענוג לראות מה הוא מסוגל לתת כשהוא מרגיש טוב יותר, ואת זאת אני אומר למרות הרבה מסירות לא מדויקות, מסירות חסרות רגש ותיאום – היבט שאני מאמין ומקווה שישתפר בהמשך.

מילה קטנה לגבי קוטיניו. רבים סוברים שרצוי להעבירו לקישור על מנת לנצל אותו טוב יותר. אני לא בטוח שזה יהיה מהלך נכון. מהלך כזה עשוי להגדיל אף יותר את חוסר האיזון שיש בקבוצה בכלל ובקישור ספציפית. תפקיד שכזה דורש יותר אחריות, יכולת לשמור על הכדור טוב יותר, להרגיע את הקצב כשצריך ואני לא בטוח לגמרי שקוטיניו יוכל למלא אותו, בטח כשזה יבוא על חשבון קשר כמו ראקיטיץ’, שלמרות הביקורות עליו, מכיר את העבודה הזו כמו את כף ידו. אחד החששות שלי לגבי קוטיניו זה שבמערך 4-3-3 אין לו עמדה מועדפת למעשה, באופן שמזכיר, להבדיל אלף הבדלות, קשרים התקפיים כמו אוזיל: איטיים מדי לאגף, “התקפיים” מדי למרכז הקישור. העתיד עשוי להוכיח לנו דברים אחרת לגמרי, ולכן אני מקווה שדברים ישתנו לחיוב בהקדם כי שחקן ששולם עליו סכום קולוסאלי בגיל שיא, צריך לספק קבלות בלי תירוצים.

בלתי נתפס שזו הרשת הנקייה הראשונה בליגה מאז המחזור השני, מאז הניצחון על ריאל ואיאדוליד במגרש תפוחי האדמה, ונקווה שזו לא האחרונה שנראה במחזורים הקרובים, כשבמוצאי שבת מחכה אספניול, שגם היא נפלה במחזור הזה, דווקא לחטאפה. באמצע השבוע יהיה גומלין הסיבוב המוקדם בגביע נגד קולטורל לאונסה, הזדמנות מצוינת לכל השחקנים הבכירים לנוח, הזדמנות מצוינת לשחקני החילוף והנוער לשחק לעיני הקאמפ נואו.

 

ההרכב:

טר שטגן
אלבה, לאנגלה, פיקה, סמדו
וידאל (אלניה), בוסקטס, ראקיטיץ’
קוטיניו (מאלקום), מסי, דמבלה

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023