הסיקור: בארסה 2 – 1 סביליה

פאקו אלקאסר. צמד של החלוץ הוולנסיאני סידר לבארסה ניצחון 2 – 1 במשחק קצבי מאוד תחת הגשם הסוער.עם הניצחון הזה, בארסה שומרת על המאזן המושלם שלה בקאמפ נואו, שומרת על הסטטוס קוו בצמרת לפני יציאה לפגרת הנבחרות.

משפט יפה מאוד שקראתי במהלך הימים האחרונים אומר “לשחק בלי אינייסטה זה כמו לאכול בלי מלח”, ואתמול קיבלנו הוכחה יפה מאוד לכך. אנדרס המהנדס הפיץ קסמים רבים בשעה ששיחק, כולל כמה מסירות מדהימות שנדיר לראות מיתר הקשרים בסגל שלנו. היכולת הטובה שלו הייתה חלק משמעותי מהיכולת הטובה של כל הקבוצה במחצית הראשונה, בה בארסה הבקיעה רק שער אחד אך הייתה ראויה להרבה יותר מכך. בארסה לחצה חזק מאוד, וגם אם לא בעטה, היו מספיק כמעט-מצבים וכניסות לרחבה.

במחצית השנייה ראינו ירידה ביכולת של ברצלונה, או יותר נכון התעוררות של סביליה, שגם השיגה שער שוויון מקרן. מי שהיה נהדר במהלך כל המשחק והיה אחראי להחזרת היתרון לבארסה הוא ראקיטיץ’, שניפק 4 מסירות מפתח, כולל הבישול לשער השני של פאקו. זמן רב שלא ראיתי את הקרואטי דינאמי ונמרץ. בנוסף ל-4 מסירות המפתח, הוא גם היה צריך לסחוט פנדל, אלמלא החלטה שגויה של השופט. אני מקווה מאוד שיכולתו הטובה היא סימן לבאות.

אלקאסר הוצא מהפריזר לתדהמת כולנו ישר להרכב במשחק לא פשוט מול סביליה, והוא הוכיח את השווי שלו עם צמד יפה מאוד. סוארס נמצא בכושר מזעזע וגם במשחק הזה המגמה שלו נמשכה. למרות אהבתי הרבה לסוארס, אני חושב שזה יהיה רעיון לא רע לתת לאלקאסר הזדמנות בהרכב על חשבונו. אולי זה יעשה טוב לכולם, הן לסוארס שצריך להתרענן, לנוח ולטפל בברך, הן לקבוצה שזקוקה נואשות לחלוץ בכושר טוב והן לאלקאסר שהייבוש שלו ביציע היה קצת מוגזם.

הפציעה של סרג’י רוברטו “סללה” את דרכו של נלסון סמדו לעמדת המגן הימני, והוא מילא את תפקידו אמש בצורה נפלאה. גורם לך לתהות מהי הסיבה שוואלוורדה לא העניק לו יותר דקות עד כה העונה.

Image may contain: 1 person, playing a sport and outdoor

מסי אמנם לא כבש או בישל, אבל היה פנטסטי כהרגלו. נתון מדהים בחסות Whoscored מגלה לנו שזהו משחק ראשון שלו מאז סוף ספטמבר בו הוא לא מצטיין המשחק לפי השיטה הסטטיסטית שלהם. בלתי נתפס כמה טוב הוא העונה. איך ואלוורדה אמר לקראת ציון 600 הופעות שלו במדי בארסה? “כבר נגמרו שמות התואר לתאר אותו.” מדויק להפליא.

31 נקודות מתוך 33 אפשריות, מי היה מאמין שכאן נעמוד לאחר ההפסד הכפול לריאל מדריד בסופר קופה? היכולת לא משכנעת תמיד, יש בעיות, אבל במבחן התוצאה בארסה נותנת בראש ועומדת בכל אתגר. אחרי פגרת הנבחרות יהיה אתגר משולש בדמות שלושה משחקי חוץ קריטיים מאוד: לגאנס, יובנטוס וולנסיה הלוהטת. בשבוע הזה נדע טוב מאוד לאן נושבת הרוח בעונה הזו: לתהילה או לנפילה.

ההרכב:

טר שטגן

סמדו, פיקה, אומטיטי, אלבה

ראקיטיץ’ (מסצ’ראנו), בוסקטס, אינייסטה (פאוליניו)

אלקאסר (דאולופאו), מסי, סוארס

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023