הסיקור: בארסה 4 – 0 גלדבאך

בארסה הגיעה למשחק האחרון של שלב הבתים בליגת האלופות עם קונפליקט מסוים. מצד אחד, מנצ’סטר סיטי מעדה וכך בארסה הבטיחה את עלייתה לשמינית הגמר מהמקום הראשון. בדרך כלל במצבים כאלה נהוג להעלות הרכב שני ואף שלישי, כולל שחקני נוער. כך עשה פפ לפני 5 שנים, לדוגמה, במשחק נגד באטה בוריסוב בו סרג’י רוברטו כבש את שערו הראשון במדי הקבוצה הבוגרת. הרציונל שמאחורי זה הוא הורדה בעומס המשחקים, שגם ככה גדול, על שחקני המפתח בקבוצה, כדי למנוע פציעות עתידיות, וכן מתן הזדמנויות לשחקנים שלא נוהגים לשחק במצב רגיל. מצד שני, מצב הרוח בקבוצה היה ירוד אחרי 3 תוצאות תיקו בליגה, כשהשיא היה התיקו מול ריאל מדריד, ומשום כך המשחק נגד בורוסיה מנשנגלדבאך נתפס כהזדמנות להחזיר את הביטחון ואת התשוקה לשחקנים עם תצוגה טובה.

לואיס אנריקה אכן תפקד הרכב רווי מחליפים, אך השאיר בכל זאת מספר שחקנים בכירים בהרכב, ובראשם מסי. מלבדו, השחקנים היחידים שפתחו גם בקלאסיקו וגם אמש הם מסצ’ראנו וגומש. אינייסטה זכה לפתוח בהרכב לראשונה מאז הפציעה באוקטובר, אומטיטי פתח לצדו של מסצ’ראנו במרכז ההגנה. יתר ההרכב כלל מחליפים מובהקים – פאקו, טוראן, דניס, אלייש (שכנראה עשה סולחה עם לואיס אנריקה), דין ואף סילסן. נראה שלואיס אנריקה חיפש את דרך האמצע בין שתי הגישות.

2c81f8c2-45a2-4c6b-83aa-777cd2051d06

מהמשחק עצמו קשה לי לגזור מסקנות אמיתיות, גם מפני שמדובר במשחק לפרוטוקול אך יותר מכך, מפני שבורוסיה מנשנגלדבאך לא שיחקה. היא התבטלה באופן מוחלט לנוכח הנעת הכדור של בארסה, לא חיפשה ללחוץ אלא רק להכיל ולשמור, וכשהכדור היה ברגליה היא ניסתה לשלוח כדורים מסובכים וארוכים לשחקני ההתקפה, עם הצלחה מזערית ביותר. אפשר לתת קרדיט לשחקני ההגנה של בארסה, שיצאו במהירות וחתכו את הניסיונות המועטים של גלדבאך. בארסה התמסרה בחופשיות כמעט מוחלטת, והיא הגיעה למספר שיא מטורף של 993 ניסיונות מסירה. 993!!!

כוכב הערב הזה היה ארדה טוראן, שכבש שלושער בלתי צפוי. כל העיניים היו לעבר מסי, שחשבו שינסה לשפר את סטטיסטיקת השערים, להשתוות או לשבור את שיאו של רונאלדו לשערים בשלב הבתים, אך הוא “הסתפק” רק בשער אחד, מהלך כדורגל יפה שהוא עצמו בנה, וסיים מבישול של טוראן. כולנו שמחים שאינייסטה חזר להרכב ואף זכה לשתף פעולה עם דניס סוארס, שמצטייר לא מעט כיורש שלו בעיני הרבה אוהדים. מסצ’ראנו ערך את הופעתו ה-300 במדי בארסה, עוד נקודת ציון יפה בקריירה האגדית של אל חפסיטו אצלנו. פאקו אלקסר שוב לא כבש והבדיחות על הבצורת שלו ממשיכות להצטבר. בשורה התחתונה, בארסה נהנתה מלילה מוצלח, בהילוך נמוך וללא פציעות מיותרות, בתקווה לצאת לדרך חדשה ומוצלחת יותר. היעד הבא – שבת בצהריים, אוססונה בחוץ.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023