הסיקור: בארסה 5 – 0 לאס פאלמס

אחרי התיקו במדריגל, המצב של בארסה בליגה המשיך להידרדר וערב המחזור היא עמדה במקום השלישי, מאחורי סביליה וריאל מדריד. ניצחון נגד לאס פאלמס היה נחוץ אם בארסה מעוניינת להמשיך במאבק על האליפות, אך המאמץ הרב שהושקע באמצע השבוע בהעפלה לרבע גמר הגביע גבה את מחירו, ולואיס אנריקה החליט להעלות הרכב רוטציוני ביותר, כשפיקה וסרג’י רוברטו כלל לא חלק מהסגל. אלייש, ראפיניה, גומש, טוראן ואפשר גם לומר מסצ’ראנו, כולם עלו מהספסל והכניסו את כולנו לחרדות כשראינו את ההרכב.

Image may contain: 2 people, people smiling, outdoor

למרות זאת, קיבלנו בארסה שמחה ורעננה על המגרש. המשחק זרם והקבוצה שלטה במשחק. כבר תוך 13 דקות לואיס סוארס העלה את בארסה ליתרון הודות לבישול של אנדרה גומש, שקיבל בעצמו כדור מאלייש וידאל. גומש עצמו החטיא שני מצבים נוחים מאוחר יותר, גם מסי היה יכול להכפיל את היתרון ממש לפני הירידה לחדר ההלבשה כשמצא את עצמו לבד מול ואראס, אבל באמת, בשום שלב במשחק לא נראה שההחטאות האלה יעלו לנו ביוקר. זמן קצר לתוך המחצית השנייה השער השני הושג, מסי דחק פנימה אחרי עבודה מעולה של ראפיניה. בארסה לא נרגעה והמשיכה לתקוף בעוצמה את השער של הצהובים. סוארס השלים צמד, טוראן הבקיע אחד ואפילו פאקו אלקאסר בישל לאלייש וידאל. הקהל החל לחגוג בגלים את המאניטה, המאניטה הראשונה בליגה מאז ספטמבר.

Image may contain: 2 people, beard

מי שהיה במרכז העניינים במשחק הזה הוא אלייש וידאל, המצורע. ככל הנראה לואיס אנריקה נאלץ להשתמש בו כדי לא לשחוק את סרג’י רוברטו לגמרי, ואלייש החזיר על כך עם יכולת טובה מאוד. הרבה דינאמיות, מעורבות גדולה במשחק (נגע הכי הרבה פעמים בכדור, 91 פעמים) והקינוח המושלם היה השער. אני אמרתי בעבר שלדעתי, למרות החיבה אליו, סרג’י רוברטו לא מגן טוב במיוחד וקיבלתי על כך ביקורת. קשה להתייחס לשתי הופעות בהרכב הפותח כאמצעי להשוואה ביניהם, אבל אפשר לומר שאלייש ראוי לכל הפחות להזדמנות, לניסיון, על חשבונו של רוברטו בכמה משחקים. אם לואיס אנריקה דיבר בכנות אחרי המשחק, נראה שההופעה הזו היא אכן תחילתה של דרך חדשה ובריאה יותר לעמדת המגן הימני בקבוצתנו.

האוהדים התגעגעו לתצוגה כזו, חיובית ושמחה, אחרי כל האכזבות לאחרונה, הן ביכולת והן בתוצאות. הגיע הזמן שהספסל יראה את ערכו אחרי נפילות כמו במשחק נגד אלאבס. אין שום ספק שספסל כזה, שכולל שחקנים שעשו דבר או שניים בליגה הספרדית לפני כן, צריך לנצח משחקים כאלה. אמש קיבלנו לא רק ניצחון אלא גם יכולת טובה, וזה חשוב מאוד לביטחון של השחקנים בהמשך הדרך. כעת לבארסה מצפים שני ביקורים בחבל הבאסקים בשבוע הקרוב, הראשון אצל ריאל סוסיאדד בגביע והשני אצל אייבאר בליגה, ללא מסצ’ראנו שספג את הכרטיס הצהוב החמישי שלו העונה ויהיה מושעה מהמשחק.

ההרכב:

טר שטגן
אלייש, מסצ’ראנו, אומטיטי, אלבה
גומש (ראקיטיץ’), בוסקטס (מתייה), ראפיניה
מסי, סוארס (אלקאסר), טוראן

81,840 צופים בקאמפ נואו.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023