הסיקור: בארסה 5 – 1 ויאריאל

חגיגה בהילוך נמוך. בארסה, ששיחקה ברוגע ובשלווה, מעכה את ויאריאל בקאמפ נואו עם מאניטה, בה הכוכב הראשי היה דמבלה. הרבה דברים טובים אפשר לקחת מהמשחק הזה, למרות העובדה שהאליפות כבר סגורה: מסי מגדיל את היתרון שלו בראש טבלת נעל הזהב, עוד רגעי קסם של אינייסטה לפני עזיבתו, רצף המשחקים ללא הפסד ממשיך ואפילו מגדילים את הפער מריאל מדריד ל-18.

אי אפשר בלי להתחיל עם כמה מילים על עוסמאן דמבלה, שניפק אתמול את המשחק הטוב ביותר שלו במדי הבאלוגרנה. משחק שמהווה איתות חזק לשנה הבאה: “תראו מה אני מסוגל לתת לכם”. הוא יישאר, אין שום היגיון בדיווחים על השאלה או מכירה שלו, ואם ישמור על כושר, מצפה לנו כל כך הרבה מהכוכב הצרפתי העולה. הוא כישרון פנטסטי. יש לו כל כך הרבה מה להציע – לא רק מהירות וזריזות אלא גם ראיית משחק וטכניקה עילאית. ראו את זה במשחק אמש היטב, וזה הרבה מעבר לשני השערים (ווה, איזה בישול של ראקי בראשון!). זה המהלך הענק בשער של קוטיניו, זה כל ניצוצות הקסם שהוא מפזר. הוא ילמד וישתפר, רק שיקבל יותר המשכיות מהמיסטר וכולנו נוכל לחייך בהנאה מוחלטת.

אגב איתות לעונה הבאה, גם מקוטיניו יש המון מה לצפות בעונה הבאה, כמובן. כשהוא יפתח אותה לצד כולם במקום לנחות באמצעה בינואר, יש על מה לחלום.

כמה קיוויתי שאינייסטה יפתח במשחק. בעיניי, גם אם מדובר במשחקים לפרוטוקול בלבד, אינייסטה חייב לשחק כדי שנוכל להתענג מהקסמים שלו בפעמים האחרונות. כל דקה שלו על המגרש היא אחת הדקות האחרונות שלו במדינו, כל אחת היא הזדמנות לראות אותו עושה משהו מיוחד אחרון – אז אני לא רוצה לוותר אף לא על אחת. זה בדיוק מה שקיבלנו במשחק אמש. שעה של משחק בה סיפק את הבישול למסי וגם את מסירת העומק בשער של פאוליניו. שיישאר לנו טעם מתוק בשפתיים בסוף הדרך שלו פה, בבקשה!

Enjoy the performance and the goals!

אמנם מצב הרוח חיובי וחבל להכתים אותו עם כמה מילים פחות חיוביות, אבל אני מרגיש שהמשחק הזה הוא תמצית העונה של פאוליניו. מצד אחד הוא כבש שער, נתון נוצץ מאוד בסטטיסטיקה שלו (9 שערים זה די הרבה לקשר), מצד שני שוב התרומה שלו למשחק השוטף, להנעת הכדור וללחץ הקבוצתי הייתה דלה ביחס למה שאני מצפה משחקן קישור בברצלונה. הוא שחקן שיכול לתת דברים מאוד מסוימים לקבוצה, וזה נפלא לראות אותו כובש, אך זה לא מספיק לסטנדרטים שאני רוצה לראות.

יש לא מעט דיבורים לגבי רצון של סילסן לעזוב כדי להיות שוער ראשון, ואני יכול לגמרי להבין אותם. זכינו בשוער שני יותר ממצוין בשנתיים האחרונות ובמשחק נגד ויאריאל הוא הוסיף לכך עוד הוכחה. בהחלט לגיטימי ששוער ברמה שלו, שוער נבחרת הולנד, יצפה לקבל דקות משחק. מישהו שלח לי הודעה שבמשחק כזה הוא חושש למעמדו של טר שטגן כשוער הפותח של בארסה – אני יותר חושש לעתידו של סילסן כשוער המחליף.

רק עוד שני משחקים לפני שניפרד מבארסה לכמה חודשים טובים. אפילו שאלו משחקים לפרוטוקול, צריך ליהנות מכל רגע שנשאר, כי אנחנו נתגעגע. זה פשוט קשה מדי בלי האהבה הגדולה שלנו… משחק אחד מול לבאנטה בחוץ ועוד אחד מול סוסיאדד בבית חותמים את העונה, בה נותרו עוד שני יעדים להשלים: עונה ללא הפסד ונעל הזהב של מסי.

ההרכב:
סילסן
דין, ורמאלן, פיקה (מינה), סמדו
אינייסטה (סוארס), פאוליניו, בוסקטס (ראקיטיץ’), דמבלה
קוטיניו, מסי

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023