הסיקור: ברצלונה 1-1 מדריד

1. ברגוע.

זה היה אחד הקלאסיקוס היותר רגועים שאני זוכר מהשנים האחרונות, בלי יותר מדי אטרף אצל שני הצדדים, כמעט ללא תיקולים קשים, כמעט ללא פרובוקציות. לקראת הסיום גם היה נראה די בבירור לפי שפת הגוף של השחקנים שהתוצאה סבירה גם לנו וגם ללבנים.

2. הפתיחה הייתה שלהם.

בארסה יצאה ישנונית מפתיחת המשחק ומשחק המשולשים הפשוט בין קרוס מודריץ’ ויורנטה די ביטל את הלחץ הבינוני ומטה ששחקני בארסה כן ניסו לעשות. גם היתרון המוקדם של מדריד עשה את שלו ומשחק המעבר שלהם מול ההתקפות של בארסה היה טוב מאוד. שחקן עם קבלת החלטות טובה יותר מויניסיוס היה יכול לעשות נזק גדול יותר.

3. ברוכים הבאים.

אחרי חצי שעה בארסה נזכרה לחזור למשחק, בעיקר דרך הרגליים של ארתור הנפלא שספג לחץ, שלט בקצב היטב ודאג להעביר את כל כובד המשחק לצד ימין של מלקום וסמדו. למעשה 45 אחוז מהמשחק של בארסה עבר דרך שני שחקני ספסל! זה סיפור די יוצא דופן ללכת בלעדית על הקו הזה אבל הגיוני כשצד שמאל (שעל הנייר נראה מרשים מאוד), היה עקר ומסורס (23 אחוז בלבד מהמשחק של בארסה עבר שם).

4. מדבר יהודה.

החולשה צד שמאל בראשות קוטיניו הייתה ממש ברורה לכל אחד בקהל ובבית, הוא התקשה מול קרבחאל (מולו צריך צעד ראשון מהיר מאוד שלקוטיניו פשוט אין), וגם לא הפעיל את אלבה בכלל. כולנו החזקנו אצבעות שהמשחק בגביע בשבוע שעבר יחזיר אותו לעניינים אבל בינתיים זה נראה כמו הבלחה חד פעמית.

5. הבוידעם.

כמה הופעות יש למלקום בהרכב הפותח ב-4 החודשים האחרונים? 3. ואלוורדה נזכר שיש לו שחקן כזה בבוידעם, ומלקום הפתיע את כולם – זה לא דבר מובן בכלל לשחקן עם פחות מ-500 דקות העונה וקלאסיקו ראשון. הוא התחיל בצורה הססנית אבל השתפר ככל שעברו הדקות. ההחלטה לפתוח איתו הייתה נהדרת מצידו של ואלוורדה, חבל שלא המשיכו לפנות לו שטחים בשביל שינסה עוד אחד על אחד מול המפגע ההגנתי מרסלו, ועוד יותר חבל על החילוף המוקדם שלו, שסירס את ההתקפה בצד שמאל. אני מת על אלניה, אבל קיצוני מהיר הוא לא.

6. סמדיניו.

סמדו היה אדיר אתמול, ורואים שהוא התהלך על המגרש כמו שחקן עם ביטחון. עוד החלטה טובה של ואלוורדה לפתוח איתו ולא עם סרג’י רוברטו מול ויניסיוס הפעלתן. הוא נע אתמול לחללים פתוחים אחרי קו מחצית המגרש והיה טוב גם הגנתית (למעט 3-4 חורים). בפעם המי יודע כמה, הוא פורח כשיש גורם דומיננטי בצד ימין של ההתקפה שלנו.

7. הנשיא.

לג’רארד פיקה הייתה פתיחת עונה זוועתית בלי ספק, אבל היא הייתה מזמן. החודשים האחרונים שלו מצוינים באופן כללי וסטטיסטית הוא אחד הבלמים הטובים באירופה (תיקולים, חטיפות ומאבקים אוויריים), הבעיה היא שחלק מהאוהדים פשוט מחכים בפינה לטעות הבאה שלו (והיא תגיע, כי בלמים טועים) כדי לטעון שהוא צריך כבר לפרוש. בכל מקרה, אתמול הוא היה באמת מרהיב.

8. מנוחת הלוחם.

לואיס סווארס שיחק העונה 2,493 דקות. ואלה לא 2,493 דקות בהן הוא הולך ושומר אנרגיה כמו מסי, אלה 2,493 דקות בהן הוא רץ באמוק בלי הפסקה כי ככה הוא. במשחקים האחרונים הוא נראה כמו גלקסי 5 בסוף יום עבודה. וואלוורדה צריך להעניק לו מנוחה, אי אפשר לטחון אותו בלי הפסקה.

אני אשמח לראות את מסי כחלוץ מזויף עם 2 ווינגרים בצדדים, בפעם הקודמת זה עבד מצוין.

https://www.facebook.com/Azvidss/videos/1233947266758086/

 

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023