הסיקור: ברצלונה 1-3 בילבאו

כמה דברים טובים וכמה דברים רעים מהמשחק אמש. נתחיל במה שהציג מולנו ארנסטו ואלוורדה:

קו הגנה גבוה – בניסיון להגביל את מרחב התנועה בחלק הקדמי של בארסה, בילבאו העלתה את קו ההגנה שלה כמעט עד למחצית המגרש. בארסה הגיבה עם כדורי עומק מעל קו ההגנה אבל רובם הסתיימו בנבדלים של סווארס וניימאר.

ראפיניה עשה עבודה דפנסיבית לא רעה בכלל, אבל צד ימין של בארסה, בהעדר של מסי ששהה כמעט בקביעות באמצע, היה אנמי ומסורס. הברזילאי ממעט מאוד לשבור קו הגנה ראשון וסרג׳י רוברטו בהעדר מרחב לרוץ, הולך תמיד על הצד הבטוח שהוא למסור אחורה. על דאבל פסים בין השניים אין על מה לדבר. וככה אנחנו מקבלים את זה:

Screen Shot 2017-01-12 at 11.27.37

כמעט חצי מהמשחק של בארסה עבר דרך ניימאר, אינייסטה וג׳ורדי אלבה. המצב האידיאלי היה לתקוף מכל הכיוונים באותה מידה. תקיפה רק מצד אחד מקלה מאוד על היריב לדחוף עוד קשר הגנתי וחלוץ (במקרה הזה איניאקי וויליאמס) לעומס בצד, וככה קיבלנו לא מעט איבודים.

למזלה של בארסה, ניימאר היה אתמול טוב מאוד. 11 דריבלים מוצלחים, סחט עבירות, סחט פנדל וגם התכבד בו. טבעי שהוא גם יאבד כדורים כשכל כובד המשקל הולך לצד שלו, אבל אתמול הוא היה פחות ראש בקיר מהממוצע, ובארסה נהנתה ממנו.

בארסה עדיין שרויה בבעיה מבחינת התרומה ההתקפית שהיא מקבלת מצד ימין, האמת צריכה להאמר, סרג׳י רוברטו נמצא בכושר לא טוב, אבל ממשיך לקבל קרדיט בגלל שאין לו אלטרנטיבה בספסל. למעט דניס סווארס שמקבל מעט מדי הזדמנויות בצד ימין, לבארסה אין דבר בספסל שיכול לתרום התקפית מצד הזה, אחרי שדני אלבס נסע לטורינו. ראקיטיץ׳ היה שומר הראש שלו שאיפשר לו לשחק כשחקן התקפה לכל דבר. מגומש לא נקבל ישועה בצד ימין, וראפיניה כפי שנאמר, הולך על הצד הבטוח ופחות מכדרר ולוקח סיכונים. ארדה טוב יותר משמעותית בצד שמאל מאשר ימין.

למזלה של בארסה (2) יש לה את ליאו מסי, לא במשחק ענק, אבל ברגע ענק של גאונות ובעיטה חופשית עם דיוק של לייזר. שער 13 שלו בבעיטות חופשיות בפחות משנה וחצי. מדהים.

ביום שבת, ההפתעה של הליגה בקאמפ נואו, אסור לבוא זחוחים.

הטוב: עלינו לרבע.

הרע: לא היה אוהד בארסה אחד שלא דמיין שאנחנו סופגים שער לוזרי בדקות הסיום, במיוחד עם ארדה במגרש.

המכוער: עוד שיפוט לפנתיאון מצידו של חיל מנסאנו. שער חוקי למהדרין שנפסל, עבירה של אמריק לאפורט על מסי כשהוא השחקן האחרון, ויתור על צהובים אחרי כיסוחים מצד שחקני בילבאו והרשימה נמשכת.

ההרכב:

סילסן (4, 90 אחוז מכדורי העומק שלו הלכו לשחקן יריב / החוצה, לא עשה הצלה אחת, והוא אמור להמשיך לשחק בגביע).

סרג׳י רוברטו (4), פיקה (6), אומטיטי (6), אלבה (7).

ראפיניה (6), בוסקטס (7), אינייסטה (7).

מסי (7), סווארס (7), ניימאר (8).

71,455 צופים בקאמפ נואו.

 

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023