Featured Video Play Icon

הסיקור: ברצלונה 1-3 לגאנס

זה לא היה פשוט אבל אחרי 3-1 על לגאנס הצנועה בקאמפ נואו רושמת בארסה ניצחון ליגה שביעי ברצפיות ושומרת על הפער מאתלטיקו. מה שהעיב על הניצחון היה הפציעה של דמבלה שייעדר לפחות שבועיים. ההרכב שהעלה ואלורדה היה קצת מפתיע אבל הגיוני בהתחשב בל”וז הצפוף שיש לקבוצה לאחרונה ולקראת המשחקים הבאים, כאשר ורמאלן ואלניה קיבלו הזדמנות די נדירה בהרכב במשחק ליגה בעוד שרקיטיץ ומסי פתחו על הספסל.

כשברקע מתרוצצות שמועות רבות בנוגע לשחקנים שהמועדון חושק להחתים כמו ראביו או דה יונג אלניה הוכיח אתמול לאנשי הצוות המקצועי שאולי לא סופרים אותו שמקומו אכן עם הקבוצה הראשונה ,שהוא שחקן סגל לגיטימי שצריך לקבל יותר הזדמנויות כדי להתפתח ותרם רבות לארתור לנהל את המשחק במרכז המגרש אבל בניגוד לחברו הברזילאי בקישור, אלניה יצא קדימה הרבה יותר והגיע לעמדות גבוהות במגרש – אולי הוא לא ברמה של דה יונג שהוא לדעתי באמת שחקן נדיר, אבל אלניה צמח מתוך המועדון והוא כישרוני ביותר ועם עוד קצת ניסיון וביטחון הוא יוכל להשתלב בהרכב לעיתים קרובות יותר יותר.

אחרי הופעה לא רעה בגביע, קוטיניו רשם את אחד מהמשחקים היותר רעים שלו בקבוצה, הרבה לאבד כדורים ולא היה מדויק בבעיטות לשער. לא סיבה לדרמה, אבל ואלוורדה יהיה חייב למצוא את הנוסחה להוציא יותר מהפנומן הברזילאי בחצי העונה שנשארה לנו.

בהיעדרו של מסי מי שהיה השחקן הבולט בחלק ההתקפי היה דמבלה שהרגיש טוב ועשה מה שעלה על רוחו – מעבר לשליטה המטורפת בכדור או המהירות המסחררת אותי הרשים החיבור שנוצר בינו לבין אלבה, שיתוף פעולה שגם הביא לשער הראשון של דמבלה שהוא העתק למספר שערים שכבש מסי מבישולים של המגן הספרדי. ה’מוסקיטו’ שוב נתן הצגה כמו שעשה במשחקים האחרונים שלו, ונראה כאילו התבגר מאז בעיות המשמעת שהיו לו עד לא מזמן.כמה חבל שדווקא עכשיו הגיעה הפציעה הזו, שגרמה לנו להחסיר פעימה, ותגרום לו להחסיר את צמד המשחקים נגד סביליה בגביע וגם ולנסיה וג’ירונה בליגה. מכה, אבל זה היה יכול להיות גרוע יותר.


מהרגע שמסי נכנס בארסה הפכה להיות הרבה יותר מסוכנת ונדרשו עבורו רק כמה דקות על הדשא כדי להחזיר את היתרון המיוחל אחרי שכדור מדהים שלו לחיבורים נהדף על ידי קויאר ולואיס סוארז הספיק לשלוח  את רגלו כדי לדחוק פנימה, לפני שהוא פוגע בשוערה של לגאנס – אין ספק שזה היה מהאירועים הפחות חד משמעיים שנתקלים בהם ולי באופן אישי הייתה התחושה שהשער היה צריך להיפסל בגלל הרגל הגבוהה ששלח סוארז והמשחק המסוכן. זה היה שער די פשוט עבורו וגם די שנוי במחלוקת אבל גם מהשער הזה ניתן ללמוד עד כמה סוארז לא מוותר על אף כדור, גם אם נדמה שהוא כבר בידיים של השוער.

אחרי שהיתרון חזר לבארסה  היה ברור ששלוש הנקודות ישארו בקלטוניה ולקינוח מסי הוסיף אחד משלו בימין החלשה שפלה כל כך אוהב אחרי עוד דאבל פס עם ג’ורדי אלבה שגם עליו נגמרות המילים.

במבחן התוצאה ואלורדה עמד כשרשם עוד ניצחון ושמר פער 5 הנקודות בטבלה, שיתף שחקנים שלא זכו להרבה דקות ונתן מנוחה ללנגלה, רקיטיץ’ ומסי בשבוע בו מחכה לנו ביקור בסאנצ’ז פיחואן היה חשוב שהקבוצה תגיע עם מוראל חיובי ואחרי הניצחון אתמול והידיעה שהפציעה של דמבלה לא רצינית מדי – זה בהחלט המצב.

עידן בן חמו

גרתי בברצלונה כמה שנים טובות, עכשיו חזרתי לישראל כדי לכתוב על האהבה הגדולה שלי.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023