הסיקור: ויאריאל 1-1 ברצלונה

ממחזור למחזור מתחזקת ההרגשה שזאת פשוט לא תהיה השנה שלנו. בארסה אינה בשיאה והתחלואות שלה נפרשו כמה וכמה פעמים על ידי כותב שורות אלה. בוסקטס ומסצ’ראנו דיברו על החוסר ב RITMO – קצב ודינמיות שמגיעים באופן טבעי אחרי מספר ניצחונות רצופים. כמה רצפים כאלה היו לנו העונה? אחד. קצב צבירת הנקודות שלנו השנה הוא הגרוע ביותר מאז עונת הסיוט של 2007/2008.

ואם לא די בצרות הפנימיות בקבוצה, בארסה מקופחת באופן שיטתי על ידי השופטים, ובהחלטות ההזויות שלהם יש השפעה ישירה על התוצאות במשחקים שקולים כמו אמש:

ז’ואקים מריה פאו, השדר ברדיו אמר אמש: “30 שנים אני משדר, וזאת אחת מעבירות היד המכוערות שראיתי. ניסיון מכוון להשפיע על מהלך המשחק, לא רק שזה פנדל זה אדום ברור”.

בואו נדבר על המשחק. רציתי להחמיא לויאריאל (בעלת הרקורד ההגנתי השני בטיבו באירופה), אבל בגדול אין חידוש בבונקר של פראן אסקריבה – 1-4-5 עם הצטרפות של הקשרים לרחבה ומתפרצות, ראינו כאלה מספיק. לגבי לואיס אנריקה, אלוהים יודע למה ההרכב החזק ביותר עלה בסאן מאמס, וקיבלנו חצי רוטציות במשחק אמש.

אנדרה גומש לא היה קטסטרופה כמו שהוא בדרך כלל, אבל דניס סווארס בחצי שעה שלו תרם יותר, את זה כולנו ראינו. לוקה דין היה הרבה פחות אפקטיבי ממשחק ממוצע של ג’ורדי אלבה, גם לא עשה מספיק את החפיפות עם ניימאר והותיר אותו לאחד על אחדים, וגם נרדם בחזרה להגנה בשער של ויאריאל.

חזרנו על הסטטיסטיקה הזאת כמה פעמים השנה, האפקטיביות של קבוצות שמגיעות למצבים מול השער של טר שטגן נמצאת באחוזים לא הגיוניים, באיזור ה 35 אחוז ניצול, שזה המון. בשער שספגנו אתמול אפשר לבוא בטענות לפיקה שלא תקף את הכדור מהרגליים של פאטו (כנראה חשש שפאטו יעבור אותו), למסצ’ראנו שהלך לסגירה אלכסונית של פאטו במקום לסגור את ההצטרפות של ניקולה סנסונה, והעמידה הבעייתית של טר שטגן, שוער כמוהו שמתיימר להיות מהטובים בעולם צריך לקחת כדורים כאלה.

בארסה הייתה ראוייה ליותר, אבל בעוד 24 שעות אף אחד לא יזכור את הקורה של מסי והיד המגעילה של ברונו, יזכרו רק את שמיטת הנקודות המיותרת, שמרחיקה אותנו עוד יותר מאליפות שלישית ברצף. כרגע נותר רק לקוות לייצר מומנטום חיובי שוב ולעבור את בילבאו בגביע, אחר כך נדבר על השאר.

הטוב: פיקה אומר את מה שכולנו חושבים.

הרע: כל השאר.

המכוער: במדריגל מותר לראמוס וברונו לשחק עם היד.

ההרכב:

טר שטגן (5).

סרג’י רוברטו (5), פיקה (5), מסצ’ראנו (5), לוקה דין (4).

גומש (5), בוסקטס (5), אינייסטה (5).

מסי (6), סווארס (5), ניימאר (6).

 

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023