הסיקור: רומא 3 – 0 בארסה

אולי אהיה כמו ואלוורדה, לא אגיב למה שקרה במשחק ואשאיר סיקור ריק?

לא אעשה זאת, אף על פי שבהחלט מתחשק לי. הכאב הזה משתק.

אני חושב שעל המשחק עצמו לא צריך לומר מילה, כי כולם ראו איך בארסה משחקת כמו הקבוצה השנייה מהעיר ברצלונה, מתבזה באופן מוחלט 90 דקות ובסוף עפה בצדק רב. כולם ראו את ניהול המשחק המחפיר של ואלוורדה. להתייחס לזה לא יחדש לאף אחד מכם דבר.

במהלך העונה עלו נורות האזהרה לגבי הסגל הזה, השתדלתי להתייחס לחלקן אחרי כל משחק ומשחק. למרות התוצאות החיוביות, עלו ליקויים בקבוצה, למשל העדר הרוטציות ששוחק את הסגל או הספסל שלא איכותי דיו. תיארתי לעצמי שבארסה תודח מליגת האלופות כאשר תפגוש יריבה רצינית – הייתה לי הרגשה שעד כה, בארסה לא עמדה מול קבוצה טובה יותר. בסיוטים הכי נוראיים שלי לא יכולתי לדמיין שהקבוצה שתעיף את בארסה, ועוד תמחק פיגור 3 שערים בקאמפ נואו, תהיה רומא. זה באמת הגיע משום מקום וכגודל הפתעה כך גם הזעזוע.

חטא היוהרה. עוד לפני המשחק בקאמפ נואו ובטח אחריו, שמעתי יותר מדי אוהדים לוקחים כמובן מאליו את העלייה לחצי הגמר. חבר בעבודה בא ושאל אותי מתי התאריכים של חצי הגמר ואיך משיגים להם כרטיס. מדברים על ריאל מדריד או ליברפול. מדברים על פאסיו בקלאסיקו, ובסוף מתגלגלים במורד המסדרון החוצה מליגת האלופות על ידי רומא. נראה שגם השחקנים והמאמן זלזלו והיו יהירים, ועל חטא היוהרה משלמים בריבית דריבית.

אחרי המשחק נגד לגאנס, אמרתי לאחד המגיבים לסיקור שלי שהקרדיט של ואלוורדה עשוי לנסוק או להתרסק בהתאם לתוצאות בשבועיים הקרובים. משחק כמו אתמול מטיח את הקרדיט לרצפה בשיא העוצמה. אסור לבטל את הדברים הטובים שעשה, אסור לשכוח את חוסר האמונה של כולנו בתחילת העונה לגבי היכולת של הקבוצה להצליח, אך אתמול הוא הדביק לעצמו תווית ענקית של “אשם” באחד המחדלים הכי גדולים בהיסטוריה של המועדון. אתמול ראינו את השחקן הגדול בהיסטוריה של המשחק מודח בשלב מוקדם מליגת האלופות פעם נוספת, האין הוא ראוי למאמן ולקבוצה מסביבו שידעו לממש את הפוטנציאל שגלום בו? לא רק תארים מקומיים, שהם הישג מכובד, אלא גם תואר אלופת אירופה, בבמה המרכזית.

מי שיסתכל לי בפרופיל בפייסבוק ימצא שם את הציטוט של ויקטור הוגו מ”עלובי החיים”: “גם הלילה הארוך ביותר יסתיים, והשמש תזרח.”, ומי שיסתכל לי בסטטוס בווסטאפ ימצא שם משפט שפויול אמר לאחר שפרק את המרפק במשחק ב-2012: “Siempre vuelve a salir el sol” – השמש תמיד זורחת שוב. היום הזה שחור, היום הזה הוא סיוט, אבל הוא יסתיים ומחר יהיה יום חדש. הרימו את הראש. עוד נדע רגעי אושר רבים.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023