העזיבה של רונאלדיניו תרמה לבארסה לא פחות מההגעה שלו

 

לרונאלדיניו היו 2 אימפקטים משמעותיים שיחרטו בהיסטוריה של ברצלונה:

1. ההגעה שלו
2. העזיבה שלו.

ההגעה שלו החזירה את החיוך לאוהדי בארסה אחרי שנים של סבל ועינוי מתמשך, הוא היה הברק ברנסאנס של ז׳ואן לאפורטה. וכל זה בזמן שעידן האינטרנט מתחיל להתפוצץ – שילוב יוצא דופן שבלי ספק החיה את המועדון ששום בנק לא רצה להתקרב אליו מבחינת הלוואות ושום שחקן עם קליבר רצה להגיע לבית הקברות לשחקנים שהוא היה.

האוהדים היותר ותיקים של בארסה יזכרו שבהתחלה של עידן רונאלדיניו, גם ערוץ הספורט לא שידר את המשחקים של בארסה, ודברים קסומים כמו הסומבררו באוסאסונה ראינו רק באינטרנט או בסיכום המחזור, הערוץ העדיף להתמקד בגלקטיקוס של הקבוצה מהבירה.

על כל פנים, השיא של רונאלדיניו נמשך 3 שנים פלוס מינוס, 3 שנים מטורפות בהן לא היה ספק מיהו הטוב בעולם, אבל רק 3 שנים. מארק אינגלה, אחד מסגני הנשיא של לאפורטה אמר שבארסה הייתה צריכה למכור את רונאלדיניו מיד אחרי הגמר בפאריס. הגאושו היה חלק משמעותי בדרך לגמר, אבל בגמר עצמו הוא היה בינוני ומטה. מעבר לכך, בהנהלה הרגישו שאחרי שנים של פול גאז בתשוקה של הברזילאי, הוא הוריד הילוך, ומשם למעט רגעים של הבלחה, הוא לא העלה הילוך יותר.

כבש את האולימפוס, והחל לרדת למטה, ואם אפשר לעצור להעמיס בחורות בנובה בברצלונה על הדרך, למה לא.

ההגעה של רונאלדיניו עזרה המון לליאו מסי, בזה אין ספק בכלל. הוא היה החבר הכי טוב של הילד הביישן בחדר ההלבשה, נטש את דקו בשביל להתאמן עם מסי בתרגילים הזוגיים וגם לימד אותו כמה טיפים וטריקים. מסי עצמו לבש את מגני הברכיים שרונאלדיניו הביא לו עד לא מזמן.

אבל העזיבה של רונאלדיניו הייתה לא פחות חשובה להתקדמות בקריירה של מסי. כשפפ גווארדיולה החל לתכנן את עונת 08/09 הוא סימן מראש את התפוחים הרקובים בסגל של בארסה: רונאלדיניו, דקו וסמואל אטו. אנשי המשק סיפרו לו על רונאלדיניו ודקו שהגיעו עם הנגאובר לאימונים יום אחרי יום, על מסיבות בריכה עם שפע בחורות (אם היו סמארטפונים אז כמו היום, הייתה חגיגה), ושורות של קוקאין שהשניים נהגו להסניף.

(אישתו של דקו בסופו של דבר התגרשה ממנו אחרי שהוא עזב לצ׳לסי בגלל בגידות. רונאלדיניו מעולם לא התמסד, הוא לא הטיפוס שיעשה זאת).

ב-17 ביוני 2008 פפ הטיל את הפצצה: ״אנחנו מתכננים את הסגל ללא רונאלדיניו, אטו ודקו, העזיבה של שלושתם תהיה לטובת הקבוצה״. כל אוהדי הקבוצה קיבלו את זה בהלם, ״מי זה הגווארדיולה הזה? מה הוא חושב שהוא עושה?״.

פפ נפגש עם רונאלדיניו והציע לו להמשיך, ״אם אני ארגיש שהוא רוצה לחזור לשחקן שהוא היה פעם, אני אחזור בי״. אבל הברזילאי ויתר, הוא כבר מזמן החליט לרדת מהאולימפוס.

בדיעבד, העזיבה של רונאלדיניו הגיעה בטיימינג סופר קריטי. בארסה הפכה מבארסה השבעה של רונאלדיניו, עם המחנאות מול אבידאל והרקבון בחדר ההלבשה, לבארסה של מסי. רגע מפתח בהיסטוריה של מועדון הכדורגל בברצלונה.

גרסיאס גאושו.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023