הציטוטים המדויקים ביותר שנאמרו על צ’אבי הרננדס

לרגל הודעת הפרישה הרשמית של המאסטרו מטראסה, מבחר ציטוטים:

“הוא מסמל את דרך המשחק שלנו, את תרבות הלה מאסיה, את הכל, הכל. הוא אחד מאותם שחקנים בודדים, מהסמלים והאגדות, שהפכו את ברצלונה לגדולה אפילו עוד יותר”.
– ג’רארד פיקה

“צ’אבי הוא טוב ממני בהפרש של כמה כיתות. אחת מהטעויות הכי גדולות שאנשים עושים זה לדבר על היורש של צ’אבי, לחפש אחריו כל הזמן. אנחנו מבזבזים זמן באופן קבוע בלדבר על הצ’אבי הבא. תנו לי לחדש לכם, לא יהיה עוד צ’אבי – כזה יש רק אחד”.
– ססק פברגאס

“זה לא באמת רק מסי שהיה הבעיה שלנו נגד בארסה. זה היה צ’אבי. הוא יכול לשמור את הכדור אצלו למשך כל הלילה אם הוא ירצה בכך”.
– אלכס פרגוסון (נאמר גם על אינייסטה)

“כבר לא נותרו לי מחמאות וסופרלטיבים לגביו. אין אף אחד שיכול להשתוות למה שהוא מייצג כשחקן וכאדם. השנים, התרומה שלו, התארים, הסטטיסטיקה, הרגשות שהוא מעלה בנו… הדרך שלו לעשות דברים שהם מעבר למילים – שפשוט אי אפשר לתאר. הוא שחקן ייחודי, חסר-תחליף והוא היה פודומנטלי ואבן יסוד עבור ברצלונה ונבחרת ספרד. הוא מנהיג, מודל לחיקוי ודוגמה ככדורגלן. הוא מבורך ובעל פריבליגיה כי הוא תמיד לפני כולם, לפני המשחק – לפני מה שקורה. זו זכות, תענוג וכבוד גדול עבורי שזכיתי לשחק לצידו במשך כל הקריירה שלי ואני שמח שזה נפל בחלקי. עבורי, הוא מספר 1. הקשר הטוב בעולם”.
– אנדרס אינייסטה

“אני מקווה שכדורגלנים לעתיד ילמדו ממנו כמו שאני למדתי ממנו, מהאהבה שלו למשחק. לא היה אפילו יום אחד בזמן שלנו ביחד שהבחנתי אצלו שהוא לא נהנה. גם אם זה במשחק ידידות, הוא ייהנה וירצה לשחק. גם כשהוא פצוע, הוא תמיד רוצה לשחק בכל זאת, או לעשות הכל כדי לחזור בהקדם ולעשות את זה. הוא אחד השחקנים הגדולים שאני מכיר, אפילו כחובבן, ויחד עם זאת גם השחקן הכי מקצוען שהכרתי. האימון יכול להיות בשעה 11:00 והוא יהיה שם כבר ב-10:30, רץ ובועט בכדור. כזו היא אהבתו לכדורגל, עד כדי כך”.
– פפ גווארדיולה

“אם הכדורגל היה מדע, צ’אבי היה מגלה את הנוסחה. עם הכדור ברגליים שלו, אף אחד מעולם לא תיקשר בצורה כ”כ חכמה עם כל שחקן ושחקן על המגרש אי פעם. הוא השחקן הכי אינטליגנט שיש”.
– חורחה ולדאנו

“אנשים שואלים אותי בכל שנה מחדש בראיונות מיהו השחקן שהייתי לוקח מהסגל של ברצלונה בכדי שנהפוך לקבוצה טובה יותר ויהיה לנו סיכוי גבוה יותר לזכות בתארים. בכל שנה התשובה שלי תמיד תישאר זהה: זה צ’אבי. החכמה שלו, השליטה והשימוש בכדור הופכים אותו לשחקן הכי טוב שאפשר למצוא אצלך. כולם מוקסמים והמומים מהדרך בה הוא נע ומניע את הכדור”.
– איקר קסיאס

“החשיבות שלו היא מעבר לכל ספק. הוא שיחק יותר משחקים מכל אחד אחר בברצלונה, בעידן גדול בו להישאר במועדון למשך כ”כ הרבה זמן זה קשה באופן קיצוני. הוא זכה ביותר תארים מכל אחד אחר. עכשיו יש לו את ההזדמנות לזכות בעוד אחד נוסף. הוא יעזוב את המועדון מהדלת הראשית, בדרך הנכונה וכמו שצריך לקרות. אני כל כך מרוצה שהוא יכול לעזוב ככה. זה היה מרגיש מעט לא בסדר אם הוא היה עוזב בעונה הקודמת ואני שמח שהוא יכול להיפרד כך, בצורה בה הייתי רוצה ומעדיף שויקטור ואלדס וקרלס פויול היו עוזבים גם כן. הוא ראוי לזה”.
– לואיס אנריקה

“צ’אבי הוא נצחי. ייחודי. גם כשהוא לא בשיאו ברמה הפיזית, הוא עדיין משחק כדורגל שמעניק חמצן לקבוצה שלו, שמכניס קצב, מהירות, משפיע ומשנה את המשחק. המחשבה שלא אזכה לראות אותו משחק באירופה לעוד הרבה זמן גורמת לי לעצב. הוא תמיד נשאר ברמה הזאת. הוא הכדורגל. המשחק במיטבו. הוא אחד מהשחקנים הגדולים האלה שהפכו את בארסה למה שהיא היום, שעזרו לה להגיע לרגעים הכי גדולים שלה.
צ’אבי היה המראה שלי. כשהוא עשה דברים פשוטים מבחינתו, הוא גרם לדברים גדולים לקרות. לעולם לא תמצאו עוד אחד כמוהו”.
– תיאגו אלקנטרה

“צ’אבי מייצג את הערכים של ברצלונה על המגרש ומחוצה לו. הוא חי את המשחק בתשוקה והוא ברסלוניסטה אמיתי. מודל לחיקוי ודוגמה לעולם הכדורגל”.
– גיירמו אמור

“הוא השחקן הספרדי הטוב בכל הזמנים והקשר הכי טוב ומשובח שראיתי מסוגו. הכי יציב, מושלם. אין שום דבר שהיריב יכול לעשות כדי לעצור אותו ולנטרל אותו לגמרי. הוא השחקן האהוב עליי בתקופתי. הוא לא אתלט גדול, לא מפואר מבחינה פיזית והוא גם לא כובש יותר מדי שערים ענקיים. אבל כשהוא מחליט באיזה קצב המשחק ישוחק – זה יקרה. אם הוא רוצה לזרז אותו – הוא יקח רק מגע קטן והופ – זה הכל. אתה לא תראה את הכדור יותר.
כשגדלתי, אמני הקישור היו לותר מתאוס ופרנק רייקארד לדוגמה. בעידן הנוכחי, יש לנו גם את אנדראה פירלו למשל, שינסה לעצור את ההשפעה של צ’אבי ביום שבת (גמר האלופות). לא מייצרים שחקנים כאלה כמעט, בטח לא אצלנו בבריטניה. צ’אבי הוא פשוט ברמה אחרת לעומת השאר”.
– ג’יימי קראגר

“הוא השחקן הטוב ביותר בהיסטוריה של הכדורגל הספרדי. היה תענוג לשחק לצידו. הוא שחקן שונה, אחר, שגרם לדברים להיראות קל. הוא רואה מסירות שרק הוא מצליח לראות”.
– ליאו מסי

“הוא שחקן גדול, אבל הוא מעולם לא רצה להיות הגיבור. כל מה שהוא עשה היה לטובת ברצלונה, בשבילה”.
– ריבאלדו

“אני רוצה לראות אותו מניף את גביע אירופה. מגיע לו סיום כזה. הוא מונומנטלי למועדון הזה, סמל”.
– אריק אבידל

“צ’אבי הוא שחקן בלתי ייאמן, יוצא-דופן. הוא שולט בקצב של המשחק. אקרא לו ‘המאסטרו’ כי כשהבחור הזה נמצא במרכז, הוא רואה הכל, משפיע על הכל, מספק כדורים גדולים. הוא יודע איך להאט את המשחק, איך לזרז את המשחק…”
– אלכס סונג

“זה כבוד גדול שזכיתי לאמן את הבחור הצעיר הזה שהפך לכ”כ גדול. לעולם לא יהיה עוד שחקן כמוהו”.
– חואן מנואל אסנסי, שחקן עבר של בארסה והמאמן הראשון של צ’אבי בנוער

“לא הבנתי כמה צ’אבי מדהים עד שפגשתי אותו. אני חושב שצ’אבי הוא השחקן הטוב ביותר ששיחקתי איתו בקריירה שלי. התנועות שלו, איך שהוא זז עם הכדור, משיג אותו אחרי שהוא מאבד אותו – אבל הוא אף פעם לא מאבד אותו! הוא ידע כבר בדיוק איפה להניח לי את הכדור כשרק התחלתי לרוץ”.
– הנריק לארסון

“צ’אבי זה שחקן שפשוט גורם לקבוצה לעבוד. הוא כמו החלק הזה במכונה שפשוט גורם להכל להתחבר יחד בצורה מושלמת. הוא המנוע. הוא נחשב לאחד מהקשרים הגדולים ביותר, וזה נכון – כי הוא באמת כ”כ טוב. אתה לא תפגוש עוד הרבה שחקנים בעולם עם תשוקה ורגש כאלה. יש אנשים שזוכים בדברים, ויש ווינרים. צ’אבי הוא ווינר. אין לו שום אפשרות חוץ מהמילה ‘ניצחון’ בראש”.
– סמואל אטו

“כשאתם מדברים על צ’אבי, אתם מדברים על אגדה בעולם הכדורגל, אגדה אמיתית. ממשחקו הראשון למשחקו האחרון הוא היה השחקן הכי משמעותי ומכריע בברצלונה, השחקן שהניף יותר תארים מכל אחד אחר, אי פעם. זהו צ’אבי הרננדס. יש ‘לפני צ’אבי’ ו’אחרי צ’אבי’. לא יהיה עוד שחקן כמוהו לעולם”.
– חריסטו סטויצ’קוב

“לא יהיה עוד שחקן כמו צ’אבי. היה לי המזל לשחק איתו וללמוד ממנו דבר חדש בכל יום. הוא שחקן שגרם לדברים הקשים להיראות קלים. הוא ‘פישט’ הכל”.
– סנטי קאסורלה

“ללא ספק, צ’אבי הוא הקשר הטוב ביותר בכדורגל העולמי ב-30 השנים האחרונות”.
– מרסליניו

“צ’אבי שינה את הכדורגל. הוא עזר לנו לבנות או למצוא שחקנים בפרופיל חדש שלבסוף עברו והגיעו לכל הרמות בנבחרת הלאומית. הוא ‘הרג’ את יתרון הפיזיות ואת המיתוס שזה ההיבט החשוב ביותר, ופתח את עיניהם של אנשים לאיכות של השחקנים הקטנים, הטכניים, החכמים, שמוכיחים שאתה יכול גם לתקוף וגם להגן כשהכדור ברגלייך. יש שחקנים רבים שזוכים בדברים, אבל רק מעט מאוד מפתחים רעיונות, מושגים חדשים, ששינו את הדרך בה אנחנו חושבים ורואים את הכדורגל – וצ’אבי עשה זאת. ברמת המועדונים, הרעיון היה קיים כבר והוא פיתח אותו לשלמות; ברמה הבינלאומית, בנבחרות, הוא כפה אותו. ההחזקה בכדור, הקצב, מהירות המסירות. הוא הפך את זה לקל, וזה בעצם היה קשה. האינטנסיביות שבה הוא שיחק הייתה חיונית ומכריעה והוא הראה שאינטנסיביות היא לאו דווקא מה שאנשים לרוב חשבו שהיא. זה קצב המשחק, המהירות והאינטנסיביות של המשחק עצמו: מהיר, פשוט, קבוע. הוא הפך כל שחקן לצידו לטוב יותר, ללא יוצא מן הכלל. הוא נתן תמיד את המסירה הנכונה, בתזמון הנכון, בעת הנכונה. הוא נתן המשכיות ותמיד היה ממוקם היטב”.
– ז’ולן לופטגי

“הוא אחד מהכדורגלנים הבודדים שנותרו שעדיין באמת מתעניינים בכדורגל במובן הטהור ביותר שלו, ולכן הוא רוצה להמשיך לעזור למשחק, לעבוד בכדורגל”.
– מיצ’ל

“צ’אבי הוא ייחודי. לא נראה עוד שחקן כמוהו. הסגנון והפילוסופיה של ברצלונה ונבחרת ספרד הועברו דרכו, על ידיו”.
– אנדר הררה

“הוא בארסה מכף רגל ועד ראש”.
– מארק ברטרה

“כולם כולל כולם ידעו כשהוא הגיע ממחלקת הנוער שהוא יהיה היורש של גווארדיולה, אם פפ יעזוב מתישהו. היה לו כישרון פשוט עצום וחכמת משחק גדולה, ויכולת לראות את זה אצלו מגיל צעיר מאוד. טקטית, הוא היה מושלם. הוא עשה כ”כ הרבה דברים גדולים עבור ברצלונה. הוא חייב לחזור לשם יום אחד”.
– רונאלד קומאן

“הוא הכדורגל בצורתו הטהורה ביותר”.
– סרחיו ראמוס

“הוא חי את הכדורגל בתשוקה גדולה מאז שהיה קטן. הוא הפרופסור האמיתי של הכדורגל. הוא כל הזמן צופה במשחקים, קורא על כדורגל, עוקב אחרי כ”כ הרבה קבוצות. הוא חי את הכדורגל, חי למענו”.
– ז’ואקים הרננדס, אביו

“כחבר לקבוצה, צ’אבי בלט בשל נחישותו ונגישותו, הסולידריות שלו, ובזכות המנהיגות והענווה שלו. העזיבה שלו מרגישה כמו סוף עידן עבורי. הוא היה חותם של זהות מסוימת במשך דור שלם, הוא היה התגלמותו של סגנון. הוא מייצג שינוי של מנטליות, מטרות ושאיפות בכדורגל הספרדי. הוא נתן לספרד את האפשרות לצאת מהמורכבות ולהסתכל לנבחרות גדולות אחרות בעיניים כשווים. קשה לומר עליו משהו חדש שלא אמרו עליו ככדורגלן, אבל הוא היה שחקן שתמיד גרם לכל השחקנים מסביבו להיראות הרבה יותר טוב. יותר מכל, אזכור אותו כאדם. צ’אבי תמיד היה צ’אבי, אותו הצ’אבי שהוא תמיד היה וגם תמיד יישאר”.
– קרלוס מרצ’נה

“צ’אבי הוא המגן של הערכים של ברצלונה בגרסתה הטובה בהיסטוריה. הוא השלמות וההתגלמות של המודל שמבוסס על מאמץ ומחויבות למגע וטכניקה, לדבר המיוחד שברצלונה הקרינה ברחבי העולם”.
– ז’ואן לאפורטה

“הוא נקודת הייחוס החשובה ביותר שלמועדון אי פעם הייתה. אמרנו לו – ‘אם אתה הולך, אתה חייב לחזור יום אחד’. הוא יכול להיות סקאוט, מאמן, מנהל מקצועי, כי הרעיונות והגישה שלו ברורים מאוד ואנחנו לא יכולים לאבד כישרון כמוהו”.
– ז’וז’פ מריה ברתומאו

“הוא המנוע, הסגנון והמוח מאחורי אחת מהקבוצות הגדולות בהיסטוריה של ברצלונה”.
– קרלס פויול

“ללא ספק, צ’אבי הוא אחד מהשחקנים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על הכדורגל העולמי בעידן האחרון”.
– צ’אבי אלונסו

“שיחקתי עם צ’אבי בנבחרת ספרד, ושיחקתי נגדו פעמים רבות ברמת המועדונים. הוא היה היוצר של סגנון בברצלונה ונבחרת ספרד. בלעדיו, כל ההצלחה הזאת לא הייתה מתאפשרת. הוא ייזכר בהיסטוריה כאחד מהגדולים ביותר”.
– דני אראנזוביה

“מעולם לא ראיתי שחקן שעושה את הדברים שהוא עושה באופן פשוט יותר. הוא עושה הכל כמו שכתוב במדריך. הוא קליני. הוא ימסור רק אם הוא בטוח ב-110% שהכדור מדויק ויגיע ליעד – והוא תמיד מגיע”.
– דמיטרו צ’יגרינסקי

“קיבלתי זימון לספרד ביום שהנבחרת העפילה למונדיאל 2014, נגד גאורגיה באלבסטה, והייתי לצידו בחדר ההלבשה. הוא היה שמח מאוד להעפיל, אבל הוא אמר שזה יהיה המונדיאל האחרון שלו. אמרתי לו שלמען טובת אלה שאוהבים את המשחק, אסור לו לעזוב לעולם. זה היה כבוד עבורי לחלוק את חדר ההלבשה עם השחקן הטוב ביותר בהיסטוריה של הכדורגל הספרדי. אם הוא רק היה יכול להישאר לנצח…”
– מיצ’ו

“אם אנחנו מנתחים את הכדורגל כספורט קבוצתי וקולקטיבי, אז הוא השחקן המשפיע ביותר שראיתי מעודי ובעצם השחקן הטוב בעולם. אחרים יכולים להניע את הקבוצה שלהם, אבל ראיתי רק שחקן אחד שעושה את זה ברמתו – וזה הוא עצמו, שיכול להזיז את כל 22 השחקנים שנמצאים על המגרש כרצונו, בקצב שלו. זה עלבון לכדורגל ששחקן כמו צ’אבי לא קיבל כדור זהב”.
– חוסבה אצ’ברייה, שחקן עבר של אתלטיק בילבאו ונבחרת ספרד

“קשה להודות בזה, אבל צ’אבי הוא שחקן שלם יותר מגווארדיולה”.
– בודווין זנדן, כשצ’אבי עלה לקבוצה הראשונה בסוף שנות ה-90

“זה עצוב שהוא הולך. כשאנשים מסתכלים לאחור על העידן הזה וההצלחה של ספרד וברצלונה, הוא השחקן הראשון שיעלה. הוא הפרופיל, השחקן שמחזיק ומייצג את הסגנון ועשה את זה למשך עשור, כל כך הרבה. פאוסה, חזון וראייה, בגרות, אינטליגנציה… לספרד תמיד היו שחקנים טובים אבל היינו צריכים שחקן באמת גדול כמו צ’אבי, מישהו שיעניק להכל צורה, סגנון, סדר, מישהו שישלוט, שיכול לקבוע ולהכתיב את הקצב והזרימה של המשחק. הוא הביא רעיון ברור, כזה שמבוסס על שליטה בכדור. הקישור היה הסוד הגדול של ספרד וברצלונה, והוא היה בראשו ונקודת הייחוס”.
– לואיס מייה

“כמו שהמגן האגדי של צ’לסי רון האריס היה התגלמות העבירה, צ’אבי מגלם את המסירה”.
– סיימון קופר, העיתונאי המפורסם

“צ’אבי, ביחד עם פירלו, הוא הקשר הטוב ביותר בעולם ב-15 השנים האחרונות”.
-ג’יג’י בופון

“צ’אבי מסמל ערכים, מנהיגות, אמון, בגרות, מחויבות, הרצון להתבגר ולהשתפר. הוא אחד מהשחקנים החשובים ביותר בכדורגל בעשורים האחרונים. דרך הבנת המשחק שלו עזרה להפוך את ספרד לאלופים. החזון שלו, התפיסה שלו, הרעיון שלו, עזרו לספרד לשחק את סוג הכדורגל שאנשים התאהבו בו ובנה תקופה בלתי נשכחת של הצלחה”.
– אינייאקי סאס, מאמן נבחרת ספרד לשעבר שאימן את צ’אבי

“זה סוף עידן של אחד מהגדולים ביותר, אבל אנחנו לעולם לא נשכח שאתה זה שהפכת אותנו לגדולים”.
– פרננדו טורס

“שוב, הוא אחד מהקשרים הגדולים בכל הזמנים. עם הטאץ’, האיכות, החכמה, הטכניקה והמסירות שלו – הוא עזר לברצלונה לזכות בהכל”.
– מרקו ואן באסטן

“במשחק עצום וגלובלי כמו שהכדורגל נהפך אליו, צ’אבי עדיין היה מסוגל להגדיר סגנון שלם, דרך למשחק והבנת כדורגל. מעתה ואילך, בכל פעם שנראה סוגים מסוימים של שחקנים נסתכל עליהם ונגיד: ‘הוא משחק כמו צ’אבי’. רק השחקנים הכי הכי גדולים יכולים לומר ולהתגאות שעשו זאת”.
– אנדוני זוביזארטה

“כאשר אנחנו חיים בהווה, צ’אבי חי בעתיד. הוא תמיד חושב לפני כולם וגורם להכל להיות הרבה יותר קל”.
– דני אלבס

“הקלאסה והכדורגל שלך הפכו אותנו לגדולים”.
– דויד וייה

“צ’אבי קבע סגנון ופילוסופיה עבור הנבחרת הלאומית וחתם וסימן עידן. הוא היה מומחה בלהניע את הכדור בנגיעה או שתיים אבל כשהוא היה צריך להחזיק בו, הוא עשה גם את זה – וברמה הגבוהה ביותר. כשזה נגע ללהכתיב את הקצב והמהירות של המשחק, ללמוד את המשחקים, הוא היה המאסטרו. קבוצות היו מחכות מאחור והוא תמיד היה מוצא את הפתרון לבסוף, בשקט בשקט. הוא הכיר את הקבוצה שלפניו בצורה מושלמת. הוא היה מנהיג”.
– ויסנטה דל בוסקה

“הוא ווינר גדול במגרש, ואדם גדול מחוצה לו”.
– אנדראה פירלו

“אני אוהב את סגנון המשחק שלו. הוא הכדורגלן האהוב עליי בשנים האחרונות”.
– דניאלה דה רוסי

“אם לצ’אבי היה יום רע, אז גם לברצלונה היה והיא שיחקה רק בחצי כושרה. הוא אחד שמכתיב את קצב המשחק. המשחק שלו גורם לקבוצה לתפקד. רק מי שבאמת מבין כדורגל יכול להבין מה הוא עושה, את ההשפעה שלו. הוא אחר, משהו מיוחד”.
– יוהאן קרויף

“עבורי, הוא ‘מר ברצלונה’, כמו שטוני אדמס היה מר ארסנל. הוא זכה בכל דבר שהוא היה יכול לזכות בו. הוא כמו המאסטרו של התזמורת, זה מה שהוא היה עבורי. המילה ‘גדול’ לא עושה עימו צדק. השחקן המדהים, הבלתי ייאומן, המבריק הזה עומד לעזוב אותנו”.
– תיירי הנרי

אשרינו שזכינו.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023