הראיון המלא של מסי למונדו דפורטיבו

הראיון הראשון שמעניק ליאונל לעיתונות הדפוס המקומית בברצלונה מזה שנתיים וחצי.

“אנחנו רוצים את הטוב ביותר עבור הקבוצה, וגריזמן הוא שחקן נהדר. זה ישפר אותנו וככל שהאיכות בקבוצה תהיה גבוהה יותר – טוב יותר”.

האם ההבנה ושיתוף הפעולה איתו יהיו טובים? “תמיד אמרתי שעם שחקנים טובים זה קל למצוא מי מבין אותך, וגריזמן הוא אחד מהשחקנים הטובים ביותר כיום, שנמצא בתקופה יוצאת דופן בקריירה שלו. המאמן יחליט”.

“גריזמן לא שחקן בארסה, אני לא יודע אם הוא יגיע בוודאות, אבל אנחנו תמיד שואפים להיות הקבוצה הטובה בעולם ולכן אנחנו רוצים את השחקנים הטובים ביותר. זה יהיה תלוי בצוות המקצועי”.

“אין הסבר למה שקרה ברומא. היה לנו (אובר) ביטחון שנעלה. פשוט נרדמנו. הם כבשו שער מקרי שאפילו לא היה חלק ממהלך ואחרי השער הראשון המוקדם שלהם, הם קיבלו המון ביטחון שיוכלו לעשות את זה, בנוסף לתמיכה הגדולה מהאוהדים והצליחו לנצל את זה. זה סייע להם להתרומם ואותנו זה הפיל. נפלנו לדינימיקה שלא אפשרה לנו לצאת מהחצי שלנו. מהרגע הראשון לא נכנסנו למשחק הזה”.

“ההדחה מליגת האלופות כאבה מאוד ולא הצלחנו להתרומם ממנה כי הייתה לנו שנה מרשימה ביותר. היה לנו יתרון מהמשחק הראשון ומה שרומא עשו לא היה מקרי כי זה כמעט קרה גם נגד ליברפול, אבל הייתי מאוכזב להיות מודח בשלב הזה שוב אחרי ההצלחות שהיו לנו לפני; הפסדנו רק שלושה משחקים העונה ולשניים מהם לא הייתה משמעות – לאחד כן והוא גרם להדחה שלנו מהצ’מפיונס”.

“אנחנו מגיעים אחרי 3 הדחות רצופות ברבע גמר ליגת האלופות. זה פשוט לא יכול לקרות לנו יותר. שיחקנו נגד קבוצות שלא בהכרח טובות מאיתנו. וזה ממשיך לקרות בכל פעם. ננסה לעצור את זה הפעם. אנחנו רוצים לשבור את הרצף והמכשול הזה כי אנחנו לא יכולים להישאר עוד שנה בלי לזכות באלופות, בגלל החשיבות והמשמעות של המועדון הזה”.

“ליגת האלופות היא חלום עבור כולנו ועבור האנשים, אבל אנחנו מחויבים להתחרות על כל התארים. כשאנחנו מתחילים כל עונה, אנחנו תמיד רוצים לזכות בהכל ומנסים לעשות זאת – וזה מה שהופך את המועדון הזה לכל כך גדול. העונה מדריד הימרה על ליגת האלופות ושמה את כל הביצים בסל אחד, והייתה רחוקה מאוד מהפסגה בליגה ובגביע. זה יכול להיגמר בטוב או רע מאוד. אם הם היו מפסידים הם היו מסיימים בלי כלום, אבל היה להם המזל לזכות באלופות אז זה הופך את העונה לנהדרת עבורם. אבל אנחנו לא יכולים לעשות את זה ולזרוק תחרויות. אנחנו רוצים לזכות גם בליגה וגם בגביע, כי הם מאוד חשובים מבחינתנו”.

ההצהרות של רונאלדו על עתידו? “אני לא יודע מה הוא חושב, או מה יקרה, או למה אמר את מה שאמר. בטח יש לו את הסיבות שלו. בכל מקרה, אלה החלטות אישיות שלו שאני לא יכול להגיב עליהם”.

העזיבה של זידאן? “זה הפתיע אותי. אף אחד לא ציפה לזה. אבל יש לו את הסיבות שלו. האמת היא שהוא עזב בצורה טובה. הוא זכה למעשה בהכל במדריד אז אי אפשר להגיד עליו אף מילה רעה”.

“כמובן, אם זה היה אפשרי, הייתי רוצה לראות את ניימאר חוזר לכאן. הוא שחקן יוצא מן הכלל ולהחזיק בו בקבוצה זה פנטסטי. האמת היא שקשה לי לראות את זה קורה. אבל אם זה היה תלוי בי – הייתי שמח מזה”.

“לא, האמת היא שאני לא ארצה לראות את ניימאר במדריד”.

“ואלוורדה הוא אדם טוב ומאוד כן. הוא מבין כדורגל בצורה מעולה ומתכונן לכל משחק בדרך שלו”.

“להיות הקפטן של בארסה זה כבוד טוטאלי. זה מאוד חשוב ויש לזה משמעות גדולה עבורי”.

אשאר כאן אחרי 2021? “אני לא חושב על זה, נראה מה יקרה כשהזמן יגיע והחוזה שלי יסתיים”.

“לא תהיה לי בעיה לשחק כקשר פליימייקר בעתיד. כבר עשיתי את זה פעמים רבות בבארסה וארגנטינה, העונה”.

לסיים את הקריירה בניואלס: “אני באמת לא יודע מה יקרה, בעתיד כבר נראה מה לעשות”.

ללכת לקטאר או יפן כמו צ’אבי ואינייסטה: “עדיין לא חשבתי על אפשרות כזאת”.

“זה ממלא אותי בגאווה לראות שכל כך הרבה אנשים בכל רחבי העולם רוצים לראות אותי זוכה בגביע העולם”.

“כן, דיברתי עם כמה מחבריי לקבוצה על האפשרות שאפגוש אותם במונדיאל. אבל קודם כל אנחנו צריכים להתחיל עם ניצחון על איסלנד.

איסלנד קבוצה מאוד תחרותית, הם מגנים היטב ומסודרים מאוד”.

שי

חי ונושם בלאוגרנה מאז 1991. הקים את ״בארסה מאניה״ כפרויקט צד בתיכון, והשאר היסטוריה.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023