ויקטור פונט

הראיון הנרחב של ויקטור פונט

אתגרים בזמן קורונה – שלא נהיה למילאן

“כל האתגרים שלפנינו, חילופי הדורות לאחר הדור המוצלח בהיסטוריה של המועדון, פרויקט האצטדיון החדש, והמודל הכלכלי הרעוע, מקבלים משנה תוקף לאור המציאות שנוצרה עקב נגיף הקורונה. אנחנו צריכים דם חדש ורענן עם תוכנית וחזון הנתמכים ע”י מספר אנשים שיכולים להביא את השינוי, אחרת נמצא את עצמנו כמו מילאן. אנחנו צופים שלנגיף הקורונה תהיה השפעה מסוימת על העונה הנוכחית וגם לעונה הקרובה, אבל מאמינים בחזרה לנורמליזציה בעונת 21/22 כפי שהכרנו בעבר”.

שינוי מבני במועדון

“בארסה זקוקה לשינוי מנטלי. אנחנו מאמינים שהמודל הנשיאותי של בארסה צריך לחדול מלהתקיים במתכונתו הנוכחית. אנחנו מציעים הנהגה פחות מרוכזת ופיזור סמכויות. פרויקט ספורטיבי, פרויקט עסקי ופרויקט חברתי. זה בלתי אפשרי שנשיא אחד יהיה אמון על הכל. אנו מציעים מועצה מייעצת, שתקנה מתווה אך לא תתערב בעניינים יומיומיים, ומנהיגות משותפת בכל אחד מהפרויקטים שצוינו, עם מנכ”ל מוכן ומצויד בידע שפחות יזקק ל 20 יועצי כזבים. אני אמנם לא פרצוף מוכר, אבל פחות חושש מהופעה של פרסונה פופולרית יותר, בעיקר כי אני מאמין שכאשר אוכל לחשוף את הצוות זה יהיה פחות בעייתי. הרעיון שלנו הוא להבנות מודל שבאמצעותו חברי המועדון הם במרכז. אנחנו רוצים שלחברי המועדון יהיה אימפקט מעבר לבחירות לנשיאות, אלא בנושאים נוספים. בגלל זה, בין היתר, קידמנו את הנושא של הצבעה דיגיטלית.
לא רק עבור בחירות – בשביל 11000 הסוסיוס שגרים מחוץ לקטאלוניה – אלא גם עבור החלטות מסוימות שאינן דורשות ידע מקצועי/טכני. החלטות כמו שינוי בסמל או זכויות לשם על מתקן ה או אחר, הפרשת חולצות…אלו החלטות שלא צריכות להתקבל ע”י הדירקטוריון בלבד. “

צ’אבי

“אני מכיר את צ’אבי כבר למעלה מחמש שנים. הוא שותף לחזון לגבי השינוי המבני במועדון. אני מאמין בהענקת אוטונומיה לאנשים כמוהו בהובלת הפרויקט הספורטיבי, ובתמיכה , לא הובלה, של ההנהלה. הוא לא הסתיר את מערכת היחסים בינינו וציין הפומבי את הערכתו לדרכנו. תמיד אמרנו שצ’אבי הוא נכס עבור המועדון. הוא רוצה לבנות את הפרויקט הספורטיבי העתידי במועדון. לא רק לאמן, אלא לטול אחריות על כל תהליך ההחלטות המקצועי. לצ’אבי יש את הזכות לאמן את ברצלונה בין אם זה יהיה תחתיי או תחת מנהיגות אחרת. אני משוכנע שהתנאים והמבנה שאני מציע, יהיו אופטימליים עבורו”.

(נציין שצ’אבי מאמין בייעוץ המקצועי של אנשי מקצוע כמו מדעני דאטה וכו, אבל הדגיש שההחלטות יעברו דרכו).

מקצועיות וזהות בשוק השחקנים

“אחרי המכירה של ניימאר נעשתה שרשרת טעויות וניהול פרובלמטי. קרוב ל 400 מיליון הוצאו על דמבלה, קוטיניו וגריזמן, שכרגע נראים כהשקעה לא מוצדקת. כל אחד וסיבותיו. וזה חבל שאנחנו בזבזנו שנים מהקריירה של גדול השחקנים בהיסטוריה. אחרי ההכנסה ממכירת וניימאר וההוצאות הגבוהות שציינתי, המועדון השתעבד לצורך בהכנסות משוק השחקנים, וזה יצר סדרי העדפות שגויים לטובת איזון פיננסי ולא ספורטיבי. קוקורייה נמכר, וארתור, שלמרות שלא ניפק הופעת מבריקות בשנתו השנייה עדיין גילם תקווה, גם נמכר. האסטרטגיה של השקעה עתידית נזנחה לטות מציאות כלכלית עכשווית שהנהלת המועדון הביאה אליה.”

לה מאסיה

“כוכבים בקבוצה הראשונה לא צריכים להוות תירוץ להתעלמות מכשרונות צעירים. ברגע שהצעירים לא רואים מסלול אפשרי עבורם או קבלת הזדמנויות בקבוצה הראשונה, הם יעזבו. נכון שזה קורה גם בגלל סוכנים ומניעים זרים, אבל הסיבה המרכזית לעזיבת צעירים היא העדר חזון ספורטיבי עבורם. כשיש לך מאמן כמו גווארדיולה, שבא ואומר “אני מאמין בך ואלווה אותך בדרך” זה עושה את כל ההבדל בעולם. וזה קריטי שנחזור לדברים הללו. כשנראה את אריק גארסיה הבא נוכל להגיד “תשאר”, ותהיה לזה משמעות.”

מסי

“האתגר להעניק סוף ראוי לקריירה של ליאו מסי הוא אחד מהאלמנטים של ה”סופה המשלמת” המתחוללת כעת. קודם כל בואו נקווה שזה יקרה מאוחר מאשר מוקדם. ליאו המציא עצמו מחדש כמה פעמים ועושה את ההתאמות לגילו הנוכחי. נותרו לו כמה שנים טובות ואנחנו רואים בו חלק מהפרויקט שלנו שנקרא “כן לעתיד”. צריך להבין בדיוק כיצד עושים את המעבר הזה, תוך כדי רענון המערכות שיביא איתו צ’אבי, שישען על כשרונות צעירים אך כאלו שצברו מעט ניסיון מוכח, כשרונות מהבית וכאלו שנרכוש, כדי שיסייעו לנו להתמודד גם עם עידן פוסט מסי.
לא שוחחתי איתו. זה הכרחי שהפרויקט החדש יגיע עם רעיונות משלו. לכל אחד יש התפקיד שלו במועדון, ומסי לא שולט בנעשה במועדון. הוא השחקן הטוב בעולם ובהיסטוריה והוא רוצה לנצח. כפי שגווארדיולה אמר בעבר: האתגר של ברצלונה הוא להקיף את מסי בקבוצה מנצחת. והוא לבטח רואה שכרגע המצב הזה לא מתקיים באופן מיטבי. אם מסי יביע אי שביעות מהמאמן. אגיד לו לדבר על זה עם צ’אבי (צוחק)…מה שחשוב זה שיהיה שילוש אופרטיבי של מזכיר טכני, מנהל כללי ומנג’ר – שבתפקיד הז אנו רואים את צ’אבי כבחירה הנכונה ביותר”.

מדריד

“לפני מספר ימים, לאחר משחק של מדריד, העלתי ציוץ עם מילה אחת “בושה!”, זה היה הקולה שבי. יש לי תשוקה כאוהד ולפעמים זה יוצא ככה. האם מדריד נהנית מיחס מועדף? לדעתי במהלך עונה שלמה יש מקרים לכאן או לכאן, אבל במשחקים האחרונים היו מקרים שנויים במחלוקת שסייעו למדריד לנצח בכל משחק.”

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023