טר שטגן מדבר

טר שטגן התראיין למונדו דפורטיבו לקראת המשחק נגד אינטר בליגת האלופות. אלו דבריו:

Image may contain: 2 people, text

* אחרי שהחזרתם את ראשות הטבלה במשחק נגד סביליה, מגיע המשחק בליגת האלופות נגד אינטר והקלאסיקו ביום ראשון…

“אלו המשחקים שמעניינים את כל העולם. זאת הזדמנות עבור כולנו. אחרי שניצחנו את סביליה, אנחנו צריכים לעשות את זה עכשיו נגד אינטר ונגד מדריד.”

* למה יש הבדלים כאלה גדולים בין בארסה בליגה ובין בארסה בליגת האלופות?

“כי כל משחק הוא מיוחד. בליגה לא היו לנו המשחקים הטובים ביותר, אבל זה מה שיש. בליגה הקבוצות כבר מכירות אותנו, עבורן זה ה-משחק של השנה וצריך להילחם נגד זה. מחכים לנו עוד הרבה משחקים כמו אלה. אנחנו מוכנים. זה מורכב, אבל אנחנו רוצים לזכות בכול. אנחנו צריכים לשמור על עצמנו פיזית, אנחנו בדרך טובה.”

* כבר ספגתם העונה יותר שערים מאשר כל הסיבוב הראשון בעונה הקודמת. מה ההסבר לכך?

“אנחנו צריכים להתמקד במה שעתיד לבוא. אנחנו יודעים שצריך לעבוד ולהיות מוכנים לכל זה, אבל אני מאמין שיש לנו את היכולת להשתפר תוך זמן קצר. עבורי זה לא משהו נעים, טוב, אני האחרון, אבל אנחנו הולכים לעבוד כקבוצה כדי להשתפר במהירות.”

* עם הפציעות של אומטיטי ושל ורמאלן, נותרו 2 בלמים. איך זה משפיע עליך?

“כל השחקנים שיש לנו הם שחקנים איכותיים במיוחד. עדיף שכולם יהיו נוכחים וזמינים, אבל זה המצב שיש לנו. אנחנו מקווים שיחזרו בהקדם, אבל יש אנשים טובים מאוד שיכולים לשחק במקומם אף על פי שזו לא העמדה שלהם. יש לנו קבוצה גדולה ואנחנו צריכים להראות את זה במשחקים הקרובים. לא נוכל לשחק רק עם שני בלמים למשך זמן רב, אבל לאנגלה נמצא בכושר טוב. היו לו משחקים טובים.”

* בזמן שמחכים לראות אם המועדון יחליט לבצע רכש בינואר, האם אתה חושב ששחקנים מקבוצת המילואים יכולים לעזור?

“זו לא החלטתי שלי, אבל בבארסה יש הרבה כישרון. צריך לפתח אותו, אבל אנחנו יודעים שהדרך הטובה ביותר היא לתת להם לשחק. אנחנו צריכים לנסות לגרום להם להרגיש בנוח, עם שחקנים מנוסים מסביבם ואחר כך, כשהם יוצאים, שיהיו מרוכזים.”

* אומטיטי כבר 3 שבועות בחוץ. אתם אופטימיים לגביו?

“עכשיו הוא עובר טיפול פרטני. קשה לדעת מה קורה איתו בכל רגע, אבל כשאני רואה אותו הוא מרוצה. הוא מקצוען גדול וזה עוזר ברגעים קשים כמו מה שהוא חווה עכשיו. אני מקווה שיחלים ב-100%, זה הדבר החשוב ביותר, כדי שלא יחזור בכוח ויחמיר את המצב.”

* מסי לא ישחק לא נגד אינטר ולא בקלאסיקו. איך תתמודדו עם ההעדרות שלו?

“לאו הוא שחקן מפתח במשחק שלנו, אבל ננסה לפצות על כך אף על פי שאכן, זה לא קל. יש לנו הרבה איכות בהתקפה ואני משוכנע שכל מי שישחקו יעשו זאת בצורה יוצאת דופן.

* איך הרגשת כששמעת את תרועות הקהל בקאמפ נואו אחרי ההדיפות שלך?

“אני מודה מקרב לב לקהל, על איך שהם מתייחסים אליי ואיך שהם תומכים בי בכל רגע, בין אם מדובר בתקופות טובות או קשות. תודה לכל אחד ואחת מהם.”

* מסי אמר זאת וחזרו על כך כמה מחבריך לקבצה. המטרה היא לזכות שוב בליגת האלופות?

“כל שנה אנו מתחילים עם המטרה לזכות בכל התארים. בשנה שעברה קרה לנו משהו שלא צריך לקרות – ההפסד ברומא – אבל זה משהו ללמוד ממנו, שבעולם הכדורגל קורים דברים מהסוג הזה. כבר הראינו את זה נגד פ.ס.ז’. אבל זה משהו שאנחנו צריכים להראות בכל משחק, שאנחנו הטובים ביותר, לא משנה איזה משחק זה או איזו מסגרת זו. אנחנו רוצים לזכות בכל התארים.”

Image may contain: 2 people, people sitting

* אחרי אינטר מגיעה מדריד. מה הזיכרון הטוב ביותר שלך מקלאסיקו?

“לנצח את מדריד זה הדבר הגדול ביותר. אנחנו תמיד נלחמים על זה בשיא הכוח. כולנו מוכנים למשחק ענק. אתה רואה שכל העולם רוצה שישגיע היום הזה, אבל קודם מצפה לנו אינטר.”
* ובכל זאת, אם תצטרך לבחור זיכרון אחד מהקלאסיקו?

“אף על פי שלא זכינו באליפות באותה עונה, אני בוחר בקלאסיקו בברנבאו שניצחנו בו עם שער של מסי בדקה האחרונה, הזה שחגג בכך שהציג את החולצה שלו בברנבאו. זה היה אחד מהרגעים האלה שממש מגבשים את חדר ההלבשה. זה היה אש.”

* מדריד בלי כריסטיאנו היא פחות מדריד?

“עד עכשיו הם מתנהלים לגבי זה בצורה שונה, יש להם שחקנים טובים מאוד אבל… האמת היא שאני לא ראיתי הרבה משחקים של מדריד כי אנחנו בלו”ז צפוף מאוד ואנחנו מרוכזים בעצמנו, אבל ודאי שהם ירגישו בכך. דיברתי עם קרוס בזמן האימונים של גרמניה. אנחנו במצב כמעט זהה רק שאנחנו לא הפסדנו כל כך הרב המשחקים ברצף. אבל אנחנו צריכים להתרכז בעצמנו וככה נגיע ל-100% מהיכולת שלנו.”

* הימרתם על משהו?

“לא, אני לא אוהב להמר. אני אוהב יותר לדבר על המגרש. אני יודע שאנחנו יכולים לבטוח ב-100% בשחקנים שלנו ואנחנו מצפים לשמור על 3 הנקודות בבית.”

* אוהדי מדריד מוודעים לחיים ללא כריסטיאנו, אבל האם אתה מדמיין יום אחד את בארסה ללא מספר 10?

“אני לא חושב על כך ואני לא רוצה זאת עכשיו. לאו מרוצה כאן, הוא מרגיש בנוח, כמעט כל החיים שלו היו פה. אנחנו רוצים שימשיך להרגיש בנוח. עד הפציעה, כמו תמיד, היה לו משחק טוב מאוד. אני לא רוצה לחשוב על מה שיבוא אחר כך, אבל נשאר עוד הרבה זמן ליהנות ממנו פה.”

* אנחנו לא יודעים מה יקרה עם מסי, וגם לא עם ניימאר… השבוע מונדו דפורטיבו פרסם שהוא רוצה לחזור לבארסה ושחדר ההלבשה יקבל אותו בזרועות פתוחות. מה אתה חושב עליו? היית רוצה שיחזור לבארסה?

“מה שטוב זה שאתם אלה שמפרסמים דברים כאלה, ששמים אותם על השולחן. אני לא יודע מה יקרה עם ניימאר. אני יכול לומר שיש לנו מערכת יחסים טובה. הוא ילד עם שאיפות גדולות, ובסופו של דבר אם יש לך את השחקנים הטובים ביותר בקבוצה שלך, זה תמיד טוב, אבל זה לא אומר שאני אתערב בדברים כמו אלה.”

* אשאל ישירות, היית רוצה שניימאר יחזור לבארסה?

“התשובה קלה, כי כמו שאמרתי קודם, כל הקבוצות רוצות להיות הטובות ביותר, ובשביל זה צריך שיהיו להן השחקנים הטובים ביותר. אנחנו רוצים שיהיו לנו השחקנים הטובים ביותר בקבוצה ושנזכה בתארים. כל שחקן שיש לנו עכשיו בקבוצה עוזר לנו להתקדם לעבר המטרה הזו.”

* מי היריבות של בארסה בליגה ובליגת האלופות?

“יש הרבה. כרגע קשה לומר זאת כי עדיין מוקדם מאוד. אנחנו לא חושבים הרבה מעבר לעצמנו. אנחנו צריכים לשחק כדורגל טוב כמו בשני המשחקים בליגת האלופות. עכשיו יש לנו הזדמנות להמשיך לנצח בליגת האלופות במשחק נגד אינטר.”

* עשית לייק לפוסט מעורר מחלוקת של ארתורו וידאל.

“הלייק שלי לא היה על המסר בפוסט. ראיתי את התמונה וכמו שאני אוהב את הבן אדם, עשיתי לייק. את הטקסט ראיתי אחר כך, וכמובן, זה לא היה משהו חיובי. זה היה לייק לחבר לקבוצה שאני מאמין שנמצא במצב בו הוא רוצה לשחק יותר. בכל אופן, הלייק היה לתמונה ולא לטקסט.”

Image may contain: 1 person, closeup

* איזו עצות תיתן לילד שרוצה להיות שוער?

“זה קל. הכי חשוב זה ליהנות. תמיד לצפות לשחק עם החזון להגיע יום אחד להיות מקצוען.”

* מה שקרה לקריוס בעונה שעברה של ליגת האלופות משפיע על שוער?

“אלה דברים שקורים כשאתה שוער. אם אתה עושה טעות, בין אם זה משהו חמור או לא, אתה חושף את עצמך לאפשרות שתספוג גול, אבל לעשות טעות זה לא הדבר הרע ביותר. הדבר החשוב ביותר זה איך אתה מתקדם. צריך לדבר על הטעויות – שקורות בכל מקום. אני תמיד מנסה לתת 100%, אבל יכול להיות שמדי פעם אעשה טעות, אבל זה חלק מהחיים.

עבור שוער, מה שקורה בראש חשוב כמעט יותר מאשר מה שהוא עושה עם הכדור. אם אתה שולט בשני הדברים, זה יותר ממושלם.”

* מה תמליץ לחבר משפחה שלך שירצה להכיר את ברצלונה?

“אני בטוח שיעשה את הסיור באוטובוס. הוא מאוד מעניין, בטח שבעיר כמו ברצלונה, בה יש הרבה דברים לראות. כך אתה יכול לרדת איפה שאתה רוצה כדי להכיר את האזור טוב יותר.

“אותי מעניינים המקומות הקטנים יותר, החמימים והידידותיים, שנמצאים במיקום מיוחד. יש הרבה מקומות כאלה. אני גר עם אשתי במרכז העיר, זה מעניין מאוד, אף על פי שאני לא יודע אם יום אחד נחזור לאיפה שהיינו קודם.”

* איזה אפליקציות יש לך בפלאפון?

“יש הרבה של כדורגל, אבל זו שאני משתמש בה הכי הרבה, ואני מאמין שזה כמו הרוב, היא הווטסאפ.”

* איזה סדרות אתה אוהב?

“לא מזמן ראיתי את ‘בית הנייר’ (גם אתה, מארק?) בספרדית ולאחרונה התחלתי את ‘בית הקלפים’.”

* מה אתה עושה לפני שאתה נכנס למגרש?

“יכול להיות שאני עושה עוד דברים, בטח, אבל מה שאני עושה באופן מודע זה לקפוץ פעמיים או שלוש לפני שאני עולה על הדשא.”

* מה אתה הכי אוהב לאכול ומה אתה הכי אוהב לבשל?

“כרגע אני בדיאטה מיקרוביוטית. מה שאני הכי אוהב לבשל ולאכול זה רטטוי, שמורכב משילוב של ירקות מבושלים ועשבי תיבול מפרובאנס.”

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023