ראיון עם מסי

ליאו מסי מדבר על אבידאל, מדריד, כריסטיאנו, גריזמן, קיקה סטיין, ואלוורדה ועוד

הראיון המלא של מסי אמש למונדו דפורטיבו, לא חסכנו מכם גם את השאלות של המראיינים פרננדו פולו, מיגל ריקו וכריסטינה קוברו.

הערת מערכת: ראיון מקיף שנוגע בכל מה שמעניין בברצלונה – הקבוצה, ההתפתחות המקצועית, המאמנים, השחקנים, חייו הפרטיים, שחקנים אחרים, היריבות..הכל. ראיון מרתק.

מה השתנה בין מסי שערך את הופעת הבכורה שלו לזה שאנו רואים היום?

“המון. עברו הרבה שנים, וקרו לי לא מעט דברים גם ברמה האישית – אני נשוי עם שלושה ילדים, וגם ברמה הספורטיבית – שיחקתי לא מעט משחקים. אני מרגיש התפתחות רבה בשני האספקטים הללו בחיי.”

איך זה עבור הילדים שאביהם הוא ליאו מסי?

“נורמלי לחלוטין. האמת היא שטיאגו יותר מבין את מה שקורה ובכדורגל בכלל, אבל כל השלושה אוהבים כדורגל. טיאגו ומתיאו מבינים יותר מסירו כמובן, הם מגיעים לאימונים ולמשחקים וזה מקרב בינינו.”

הם מתעניינים במה שקורה? יש להם שאלות?

“כל הזמן. גם בקשר לכדורגל וגם בקשר לקבוצה. טיאגו עסוק בזה מאוד ומפגין בקיאות רבה בכל מה שקורה.”

יש לו שחקנים מועדפים חוץ מאבא שלהם?

“כן, יש כמה כאלו. הוא מדבר הרבה על סווארס, שאיתו יש לו גם מערכת יחסים אישית, על גריזמן, על וידאל הוא דיבר מהיום הראשון שהגיע בגלל השיער שלו. הוא מדבר גם על שחקנים מחוץ לקבוצה כמו אמבפה, כריסטיאנו וניימאר. הוא שואל המון ומבין הכל.”

אנטונלה ליוותה אותך לכל אורך הקריירה, איזה תפקיד היה לה בהתפתחות שלך?

“אמרתי זאת בעבר, בעוד שהמשפחה שלי תמיד ליוותה אותי, זה היה הכרחי עבורי כספורטאי לבנות תא משפחתי יציב, עם כל הביטחון והרוגע שהוא מעניק. זה מעניק לי אושר ומאפשר לי לצאת לפעמים מעולם הכדורגל. היא תמיד הייתה, ועודנה מאוד חשובה בחיי.”

אתה חי טוב בברצלונה נכון?

“בהחלט. אני מאוד אוהב את ברצלונה, אבל אני גם מתגעגע לרוסאריו. למען האמת חייתי בברצלונה יותר מאשר בארגנטינה. אני אוהב את העיר הזו, ואת השכונה בה אנו חיים (Castelldefels), ואני מאוד אוהב את אורח החיים שלנו פה.”

ספר לנו על שגרת היום של ליאו מסי

“נורמלית לחלוטין, מאוד חשוב לנו הזמן עם הילדים. למזלי, אורח החיים שלי מאפשר לי לסיים אימון ולאכול ארוחת צהריים עם אישתי. אחרי זה אנחנו אוספים את הילדים מהמסגרות שלהם ומבלים זמן משפחתי ביחד. זה מאוד חשוב לי. אחרי זה אנחנו די מותשים…בימים שלישי וחמישי הילדים מתאמנים בלה מאסיה, אז אנחנו נשארים איתם פה ומבלים עם חברים. החיים שלנו נורמליים לחלוטין, ואני אוהב את אורח החיים שלי פה גם מבחינה מקצועי וגם מבחינה אישית.”

האם בעתיד יש סיכוי שתעזוב את ברצלונה?

“תמיד אמרתי שרצוני הוא להישאר פה, וכל עוד רוצים בי זה לא ישתנה. מאז ולעולם השאיפה שלי היא להישאר במועדון, ולהמשיך להיות שמח פה, ובמסגרת פרויקט ספורטיבי תחרותי ומנצח שנבנה סביב הקבוצה, כזה שרץ על כל התארים כפי שעשינו פה כדרך קבע. זה הרצון שלי. להישאר פה. אני רוצה לזכות בעוד גביע אלופות, ולהמשיך לזכות באליפויות. זו הייתה השאיפה שלי מאז ומתמיד.” חיים שלנו בלב!

הסעיף בחוזה שמאפשר לך לעזוב מטריד..

“הסעיף הזה היה קיים גם בחוזים קודמים שלי, אבל למען האמת, המחשבה על לעזוב לא באמת חלפה בראשי. אני רוצה להיות ברור: אם המועדון מעוניין בי, לא תהיה כל בעיה.”

איך קיבלת את הידיעה על מותו של קובי בראיינט?

“זה הפתיע אותי מאוד. היינו עם הילדים וראינו טלוויזיה, הדיווחים היו מעט לא ברורים, אך כשהתמונה התבררה הייתי בהלם. חשבתי שאולי יש פה איזו טעות כי זה היה בלתי נתפס, אבל ברגע כשהבנתי, נחרדתי. זה היה נורא.”

זה גורם לך להעריך יותר את מה שיש לך?

“כן. כשקורה דבר כזה, או מחלה איומה חלילה, אתה מייד מבין את המזל הגדול ליהנות ממה שיש לך בחיים.”

בוא נדבר על כדורגל. בארסה עומדת בפני כמה משחקים לא פשוטים: אייבאר בבית, נאפולי בחוץ באלופות ואז הקלאסיקו. איך אתה רואה את הקבוצה נכנסת לסטרץ’ הזה?

“אנחנו בעיצומו של תהליך עקב חילופי המאמנים. לכל מאמן יש את הגישה שלו לכדורגל, וצעד אחר צעד אנחנו מסתגלים לרעיונות של קיקה סטיין. זה לא פשוט כי תחת ואלוורדה שיחקנו בצורה שונה לחלוטין מהדרישות של קיקה סטיין. אבל האמת היא שאנחנו צומחים ואני רואה מקום לשיפור נוסף בהמשך. אם אנחנו שואפים חזכות בדברים עליהם הצהרנו, דרוש שיפור רב.”

במשחק האחרון מול חטאפה, משחק מורכב עם קבוצה לוחצת, שמענו שריקות מהקהל. איזה הסבר תוכל לתת לאנשים כדי שיבינו יותר וישרקו פחות?

“זה טבעי שתהיה עצבנות מסוימת אחרי חילופי מאמנים, וזה נכון שברגעים מסוימים זה נראה כאילו אנחנו נחלצים לאחור, והחשש לספיגה באוויר. אני מבין שאנשים מוטרדים מכך, אבל זה בהחלט סביר בהתחשב בשינוי שהקבוצה עוברת. זה גם נכון שאנחנו לא נראים במיטבנו לאחרונה, אבל זה בהחלט סביר ורצוי שאנשים יהיו סבלניים, ויבינו שהכל חלק טבעי מהשינוי שהקבוצה עוברת, ויסמכו על התהליך.”

מה קיקה סטיין מבקש ממך?

“זה משתנה ותלוי במשחק. בגביע מול בילבאו למשל שיחקתי ‘פייק 9’, לפעמים הוא מבקש שאתחיל מאחורה או מהאגפים. אבל באופן כללי תמיד העניקו לי את החופש להעניק לנו עליונות בהתקפה.”

בנוגע לדברים החדשים שקיקה סטיין מבקש, האם הוצאת הכדור של טר שטגן והבילד אפ מאחור זה האתגר הגדול ביותר עכשיו?

“זה האתגר היותר ניכר, בעיקר בגלל הסיכון שהדרישה הזו מגלמת עקב הקרבה לשער שלנו, אבל הרעיון הוא לבנות הכל בצורה נכונה. מהתחלה. ישנם גם דברים אחרים כמו משחק הלחץ, בייחוד לאחר שמאבדים את הכדור, בייחוד למעלה. אלו דברים שמעט אבדו לנו עם הזמן ולוקח זמן להטמיע אותם מחדש.”

בגלל מורכבות התהליך, האם אתה רואה זכייה בליגה ובאלופות כמטרות ריאליות השנה?

“אנחנו אף לא באמת יודעים נכון? האמת היא שהשנה גם אנחנו וגם ריאל מדריד סובלים מחוסר עקביות, וכנראה ניאבק על התואר עד סוף העונה. לא משנה מה יקרה בקלאסיקו, הוא לא יכריע את גורל האליפות. ישנם עוד משחקי חוץ קשים, וגם בבית אפשר להפסיד נקודות, כפי שקרה למדריד מול סלטה השבוע. וזה גם יכול לקרות לנו. התחרות בליגה השנה היא לא שגרתית. לגבי ליגת האלופות, אם נרצה להתקדם במפעל הזה, עלינו להשתפר באופן ניכר, כי כרגע זה לא מספיק עבור זכייה.”

מה דעתך על האופן בו ואלוורדה עזב?

“ברור שזה היה עקום. הוא אדם נפלא והוא היה מאמן נפלא. אמרתי זאת כבר בעבר. הוא סבל בגלל כמה משחקים נקודתיים שהאשמה בהם הייתה יותר עלינו ופחות עליו. אבל תמיד קל יותר לתלות את האשמה במאמן מאשר להחליף את הסגל. מאמנים יודעים למה הם נכנסים. ואז הגיע המשחק מול אתלטיקו בסופר קופה, ששלטנו בו לחלוטין, ומשום מקום תוך 5 דקות מצאנו את עצמנו מודחים. וזה היה המסמר בארון, וחבל שזה קרה כך.”

מה הפתיע אותך בקיקה סטיין?

“הכרתי אותו במסגרת ההתמודדויות הקודמות שלנו, ואפילו שוחחנו מעט כאשר דרכינו הצטלבו. הוא אדם חם מאוד ו ורבלי מאוד. יש לו תשומת לב להמון פרטים. הוא מאוד אוהב כדורגל ולא מפסיק לדבר על כדורגל.”

ציינת שיש מקום לשיפור רב כדי להתחרות על ליגת האלופות, תוכל לתת דוגמאות?

“לייצר יותר עקביות בשטף המשחק שלנו. ליישם את הרעיונות החדשים שמטמיעים בנו, ויפה שעה אחת קודם. עלינו להיות בטוחים, ולעשות פחות טעויות מטופשות שעלו לנו לא פעם במהלך השנה. להימנע ממה שקרה ברומא וליברפול, כאשר נראינו מנותקים ואז קרה מה שקרה, ולרדת לפרטים הכי קטנים, כי בליגת האלופות כל פרט קובע, וחשוב להיות ב 100%.”

יש לך הסבר למה שקרה ברומא וליברפול?

“האמת שלא. אין לי הסבר לזה. בייחוד למה שקרה בליברפול. התקלה ברומא יכולה הייתה להיות אירוע חד פעמי, ודברים כאלו קורים, אבל העובשה שזה קרה שנה לאחר מכן שוב מותירה אותי ללא מענה.”

ציינת שהקלאסיקו לא יהיה מכריע, אבל זה כן משחק שיכול להוות בוסט מורלי לקבוצה

“כן. זה משחק שיכול להעניק ביטחון. אלו משחקים שיכולים להעניק לקבוצה תחושת מסוגלות. כמובן שיש פה עניין מעבר לנקודות, וזה משחק שיכול להוות נקודת מפנה.”

מה קרה עם אבידאל?

“לא יודע מה עבר עליו שהוא התבטא כך. התגובה שלי הייתה כפי שהיא הייתה כי הרגשתי מותקף, והרגשתי שהשחקנים מותקפים. וגם אומרים עלינו לא מעט כאילו אנחנו קובעים איזה שחקנים יגיעו ומי יהיה המאמן. בייחוד עליי, כאילו יש לי שליטה על הנעשה במועדון. ובתוך כל זה, היה מטריד לראות מישהו מהמועדון, מזכיר טכני (שימו לב שהוא לא אומר חבר אחרי כל מה שהם עברו), מכניס את השחקנים לקלחת הזו של פיטורי המאמן. ההחלטות הן שלו ובאחריותו. רציתי להבהיר את זה. לא יכולתי לתת להתקפות הללו לעבור ללא תגובה. זה הפריע לי גם כקפטן הקבוצה וגם ברמה האישית.”

ברתומאו כינס את הקפטנים של הקבוצה כדי לדבר על פרשת הרשתות החברתיות. השתכנעתם מההסברים שלו?

“(מחייך בבוז) האמת היא שהייתי מאוד מופתע מכל הסיפור הזה. הייתי בטיסה וכל הדבר הזה נודע לי בעת שנחתתי. הנשיא אמר לנו השחקנים את אותו הדבר שאמר בהצהרתו לתקשורת. כל העניין הזה מאוד מוזר בעיניי, אבל אמרו שיהיו ראיות, אז צריך לחכות ולראות האם יש אמת בפרסומים הללו, עד אז קשה לומר מה בדיוק הלך שם, אבל כן, כל הנושא נראה לי מאוד חריג.”

לאחרונה אתה כובש פחות, ומבשל יותר. חשוב לך למצוא את הרשת?

“היו לי הזדמנויות שלא מימשתי, ולאחרונה אני הולך מעט אחורה יותר ומשתדל להיות יותר מעורב בהנעת המהלכים להתקפה. אני מנסה ליצור עבורנו עליונות גם במרכז המגרש, ולהיות יותר עם הכדור. זה גם הסגנון שאנו חוזרים אליו. יותר שליטה בכדור. לגבי מציאת הרשת, נכון שלא המרתי את ההזדמנויות שלי, אבל זה קורה, אני לא מוטרד מזה.”

האדפטציה של גריזמן מעט מאתגרת, ראינו את זה במשחק מול חטאפה. איך אתם מסתדרים?

“יש לי איתו מערכת יחסים טובה, כפי שיש לי עם יתר השחקנים. גם מחוץ למגרש. ברור שההתאמה על המגרש זה משהו שלוקח זמן. להבין את התנועות אחד של השני. גריזמן מגיע מסגנון שונה לחלוטין. ההחלטה לשחק בצד שמאל הייתה שלו (!!!) היכן שהוא אולי מרגיש פחות נוח, אבל כיום, במשחקים האחרונים, שהוא נוטה לשחק גם יותר במרכז, אנחנו יותר קרובים, עם יותר אפשרויות ללינק אפ. אין בינינו שום עניין אישי, והעניין המקצועי הוא כזה שדורש התאמות וזמן משחק משותף ואנחנו בדרך לשם.”

שותפכם להתקפה, סווארס, מאוד רוצה לחזור לשחק, יש מצב שנראה אותו על הדשא עוד העונה?

הוא בטירוף על זה. מת לחזור לשחק. נראה איך תהליך ההחלמה שלו יתפתח. הוא שחקן קריטי עבורנו. החסרון שלו הורגש במשחקים האחרונים.

אנחנו חווים עכשיו עם אנסו פאטי ואיתך, משהו דומה למה שחווית עם רונאלדיניו ודקו

“הוא שחקן חשוב, ונכס עבור המועדון. מאוד חשוב שהכניסה שלו תהיה הדרגתית ולא תהיה עליו אחריות כבדה מדי בשלב כה מוקדם בקריירה. הכניסה שלו היא בתקופה שהקבותה תחרותית יותר מזו שהייתה בתקופת כניסתי. הפוטנציאל שם, וכדאי מאוד, לטובתנו, שנדע להיות זהירים ולהפיק ממנו את המירב.”

ניימאר, שכנע אותנו שמקומו איתנו

“אמרתי זאת מספר פעמים בעבר. ברמה המקצועית, ניימאר הוא מהטובים בעולם ומאוד אשמח לראות אותו חוזר.”

איך הוא היה בחדר ההלבשה?

“שמח. תמיד. וזה היה מדבק. והוא הביא איתו אווירה מיוחדת לחדר ההלבשה.”

ומה תגיד לאלו שמתנגדים להבאתו?

“זה טבעי שיהיו אנשים שיתנגדו להבאתו בגלל האופן בו עזב. גם אותי זה הטריד בזמנו. ניסינו לשכנע אותו להישאר, אבל בסוף כולנו רוצים לנצח ושהשחקנים הטובים ביותר יהיו איתנו ולא נגדנו. שוב, מובן למה לאנשים יש טינה מסוימת כלפי האופן בו עזב.”

הוא יצטרך לבקש מחילה?

“הוא רצה ורוצה לחזור ועשה מאמצים גדולים למען החזרה שלו. שזה הצעד הראשון לקראת חזרה.”

אבידאל ציין שזה לא בלתי אפשרי שגם הוא וגם לאוטרו יגיעו בקיץ. מה דעתך על לאוטרו?

“הוא נפלא. הכשרון שלו מרשים והוא בדרך להיות שחקן גדול. הוא חזק, האחד על אחד שלו מצוין, הוא כובש הרבה, הוא לא מפחד מעימותים ברחבה, יש לו סיבולת, סיבוב טוב ועין טובה. הרבה איכויות. שחקן מאוד שלם.”

לאוטרו אמר שהוא אוהב את סווארס, איך זה יעבוד ביחד?

“הלוואי וכולם יגיעו ויתחרו אחד בשני וביחד נתחרה על כל התארים. יש דמיון בין לאוטרו לסווארס. שניהם יודעים להשתמש בגוף שלהם היטב. יודעים להשתלט היטב על הכדור ולהכין עצמם למצבי כיבוש. יש ביניהם הרבה קווי דמיון. סווארס גם יוכל לעזור לו להשתלב במדינה הזו ובמועדון הזה, אבל אלו רק ספקולציות כרגע.”

תוכל לשחק איתו בקרוב בטורניר הקופה בקיץ

“בטורניר הקודם הוא היה נפלא. הוא כבש ובסך הכל הקבוצה נתנה תצוגות לא רעות. הראינו שיש עם מה לעבוד. גם במשחקי הידידות הוא הרשים וטוב שיש לנו אותו.”

מה זה אומר עבורך לשחק באצדיון סאן פאולו, ביתו של מראדונה?

“הרבה זמן רציתי לשחק שם אך מעולם לא הייתה לי ההזדמנות. ועכשיו זה קורה ואני מאוד נרגש לקראת זה, למרות שהאצטדיון מעט שונה והאנשים הם לא אותם אנשים, ועדיין, זו תהיה חוויה מיוחדת. לאבצי סיפר לי על הטירוף של הנפוליטנים והתשוקה האדירה שלהם. אני מצפה לזה.”

הופתעת מהניצחון של אתלטיקו על ליברפול? מה דעתך על סימאונה?

“לא. בשלבי נוקאאוט עם משחקי גומלין אתלטיקו קבוצה מאוד חזקה, והם הראו את זה שוב. הם תמיד יהיו תחרותיים. סימאונה עושה שם עבודה נהדרת. שחקנים באים והולכים, אבל הם תמיד משחקים טוב ועקביים באופן בו הם משחקים.”

מה דעתך על העונש שקיבלה מנצ’סטר סיטי?

“זה היה מפתיע, בעיקר בגלל חומרת העונש. פריז למשל שילמה קנס, אני לא יודע איך זה נסגר שם בסוף, אבל הם לא הוענשו בצורה דומה. זה מוזר לא לראות סיטי בטורניר.” כאשר נשאל האם אולי אפשר להחתים את אגווארו עכשיו התבדח “מה נסגר? את כולם אתם רוצים להחתים?” ואז ענה ברצינות: “אינני יודע, אבל אני מניח שאם הקבוצה לא תוכל להתחרות בליגת האלופות, יהיו שחקנים שיחפשו מקומות אחרים ואולי לא.”

מי לדעתך הקבוצות הפייבוריטיות בליגת האלופות השנה?

“כולן קבוצות שקשה לשחק מולן. פריז הפסידו בדורטמונד וליברפול הפסידו במדריד, אבל לדעתי ליברפול, יובנטוס, פריז ומדריד הן הקבוצות החזקות ביותר כעת.”

עוד תואר באלופות?

“אני מאוד מקווה. זה רצון גדול שלי. הייתה לנו הזדמנות מצויינת שנה שעברה ופיספסנו אותה, אבל זה בהחלט יעד שלי. לזכות בתואר אלופות נוסף.”

במאצ’דיי רואים אותך אומר לשחקנים שאסור לתת למה שקרה ברומא לקרות שוב

“ידענו כמה ליברפול מסוכנת באנפילד. האמת היא שהם היו עליונים עלינו במשחק ההוא. אבל גם לנו היו את ההזדמנויות שלנו שלא השכלנו לנצל.”

תרצה לשחק מולם שוב?

“בוא נעבור את נאפולי קודם..”

מה דעתך על כריסטיאנו העונה?

“זה נורמלי שהוא ימשיך לכבוש כפי שהוא כובש. הוא חיית טרף. הוא אוהב לכבוש, וכנראה בכל הוא ימשיך לעשות את זה בכל משחק. יש לו הרבה איכויות של חלוץ, ויודע לנצל מצבים מינימליים לכיבושים.”

מה המשאלה שלך לעונה הזו?

“שיהיה לנו את אורך הרוח להמשיך להשתפר ולצמוח. אנחנו בדרך הנכונה. עלינו להפגין סבלנות, ובתקווה זה ישתלם לנו.”

השבוע הפכת לשחקן הכדורגל הראשון שזוכה בפרס הלאורוס היוקרתי

“הזכייה בפרס הלאורוס הייתה כבוד גדול עבורי. במיוחד בגלל שאני הראשון שזוכה בפרס כספורטאי קבוצתי ולא ספורטאי יחידני. הצטערתי שנבצר ממני להיות נוכח בטקס, אבל את ההודעה על הזכייה שלי קיבלתי בשלב מאוחר, בו כבר היו לי התחייבויות קודמות.”

אמרת בבלון ד’אור שאתה מתקרב יותר לפרישה, אבל אתה עדיין איתנו

“כן. אני מרגיש מצוין. טוב מבשנים עברו. נכון שלאחרונה אני כובש פחות, אבל מבחינה פיסית אני מרגיש מצוין.”

עד גיל 40?

“נראה..”

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023