לקראת אייבר

כמה חבל. הפציעה של דמבלה מהווה עבור כולנו חדשות נוראיות. ההצטרפות שלו לקבוצה הפיחה מחדש הרבה תקוות לגבי העונה הזו, וכעת נצטרך להתמודד בלעדיו לכל הפחות 3 חודשים, אולי 4 חודשים שלמים. גם אחרי שיחזור, ייקח לו זמן להיכנס לעניינים, הן מבחינה פיזית והן מבחינה קבוצתית, שהרי מדובר בשחקן חדש שצריך להתרגל לשותפים חדשים להתקפה, לשיטה שונה וכן הלאה. באיזשהו מקום, אני מאמין שיהיה בסדר. דאולופאו, שמגיל קטן חלם על ההזדמנות להיות שחקן הרכב משמעותי בקבוצה, אולי יצליח לפרוץ קדימה סוף-סוף.

במסגרת מחזור אמצע השבוע, בארסה תארח הלילה את אייבר, הקבוצה הצנועה מחבל הבאסקים, והיא תרצה לרשום ניצחון 5 ברציפות בליגה. אולי הפעם, להבדיל מהמשחק נגד חטאפה, נראה קצת יותר רוטציות, לפני שהשחקנים יתפרקו לחלוטין. בוודאות אומטיטי יקבל מנוחה, שכן הוא לא רשום בסגל למשחק היום. מי שגם נותרו מחוץ לסגל ולא בשל פציעה הם אנדרה גומש (כן, כן), פאקו אלקאסר וארדה טוראן. אולי נזכה לראות את לוקה דין, אלייש וידאל ואפילו את תומאס ורמאלן משחקים, אולי פאוליניו יפתח בהרכב לראשונה מאז שהגיע. קשה להעריך מה ארנסטו ואלוורדה מתכנן.

מה שלומך אייבר?

אייבר עלתה לראשונה בתולדותיה לליגה הראשונה רק לפני 3 שנים, ונראה שהיא לא מתכוונת לעזוב בקרוב. חוסה לואיס מנדיליבר הוביל את אייבר להישג מרשים מאוד אשתקד, מקום עשירי, והוא מתחיל כעת את עונתו השלישית בתפקיד המאמן הראשי של הלוס ארמרוס. לקבוצה יש תקציב קטן מאוד, שקיבל בוסט משמעותי בדמות המכירה של פלוריאן לז’ן לניוקאסל בתמורה ל-10 מיליון אירו. בכיוון השני, הרכש היקר ביותר שלה בקיץ הזה הוא פאולו אוליביירה, הבלם הפורטוגלי שהגיע עבור 3.5 מ’ אירו מספורטינג ליסבון. כמו כן צורף ז’ואן ז’ורדן כדי לחזק את הקישור, וחוסה אנחל הגיע בהעברה חופשית מפורטו כדי לאייש את עמדת המגן השמאלי.

La imagen puede contener: una persona, sonriendo, practicando un deporte y exterior

כעבור 4 משחקים עומד מאזנה של אייבר על שני ניצחונות ושני הפסדים. היא ניצחה במחזור הפתיחה אצל מאלגה, אך הפסידה לאחר מכן לבילבאו ולסביליה. במחזור האחרון עקצה 3 נקודות מלגאנס, הבלם גאלבס נגח פנימה את שער הניצחון מהרמה של אינוי היפני. אייבר אמנם החזיקה יותר בכדור ובעטה יותר פעמים לשער, אך היא לא הייתה במיטבה.

תקציר המשחק:

ההרכב שפתח:

דמיטרוביץ’
קאפה, גאלבס, אוליביירה, חוסה אנחל
אינוי, ג’ורדן, גרסיה, בבה
קיקה, אנריק

לאייבר יש 4 שחקנים שפצועים כבר תקופה ממושכת – יואל רודריגס השוער, פראן ריקו, פדרו לאון המדרידאי שהיה מהבולטים של הקבוצה אשתקד ואיבן אלחו שנפצע במשחק נגד סביליה. איבן ראמיס הבלם סובל מכאבים וגם הוא לא יהיה זמין למשחק. בהתחשב בכל אלה, ההרכב היום צפוי להיות די דומה לזה שפתח נגד לגאנס, כשאולי נראה את גונסלו אסקלנטה או כריסטיאן ריברה מעבים את הקישור על חשבונו של קיקה גארסיה. אולי דווקא צ’ארלס, הברזילאי בן ה-33 שהבקיע את השער הראשון מבין השניים הבודדים של הקבוצה העונה, יפתח בהתקפה.

היסטוריה

אייבר, כאמור, מבלה בליגה הראשונה רק את עונתה הרביעית בתולדותיה, ולכן בין בארסה לאייבר היו רק שלושה מפגשים בקאמפ נואו. כולם הסתיימו בניצחון לזכות הקטלאנים.

במשחק הראשון אי פעם בין שתי הקבוצות. בארסה ניצחה 3 – 0 משערים שהובקעו במחצית השנייה, צ’אבי (בישול ענק של מסי), ניימאר ומסי. האורחים היו במרחק סניטמטרים מעלייה ליתרון במחצית הראשונה, ואולי לעשות היסטוריה… אך המזל היה עמנו, והחלוץ שלהם החטיא מול שער ריק.

במפגש בתחילת עונת 2015/16, אייבר כן כבשה ועלתה ליתרון, לתדהמת כולם. לואיס סוארס השיב עם שלושער עוצמתי ושמר על 3 הנקודות בבית.

בסוף העונה הקודמת נפרד הקאמפ נואו מלואיס אנריקה כמאמן הקבוצה. בארסה הייתה רעה מאוד במשך שעה ונקלעה לפיגור 2 – 0 מצמד גולאסואים של אינוי. בארסה התעוררה רק לאחר מכן, ועם קצת עזרה מהשופט, שנתן לברצלונה שני פנדלים והרחיק את שחקנה של אייבר, היא הצליחה לחזור ולנצח את המשחק. מסי חתם את התוצאה על 4 – 2 במבצע סולו מרהיב ביותר.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023