לקראת אספניול

כאילו לא סבלנו בשני משחקי הדרבי בגביע נגד אספניול, עכשיו מגיע הקינוח, משחק ליגה בבית של התוכים כדי לחתום בטעם “מתוק” את שלישיית המפגשים מולם. בארסה הדיחה את אספניול מהגביע, אחרי שהפכה הפסד במשחק הראשון, והיא תשמח לנקום על ההדחה וגם לתקוע מקל בגלגלים של בארסה בניסיון לזכות באליפות.

בארסה, מצדה, נמצאת בדיוק בין שני משחקי גביע נגד ולנסיה. הראשון, רק לפני 3 ימים, הסתיים בניצחון 1 – 0 קטן שמשאיר הכול פתוח לקראת הגומלין ביום חמישי. בשל הצפיפות והעומס, יש דיבור על רוטציות במשחק נגד אספניול. בארסה מובילה בפער של 11 נקודות על פני סגניתה אתלטיקו, שתתמודד נגד ולנסיה מאוחר יותר הלילה, כך שקיים סיכוי שהקבוצה מרגישה שהיא יכולה להרשות לעצמה איבוד נקודות עכשיו, על מנת לשמור על הרעננות של שחקני הסגל החשובים.

אם מדברים על שחקני הסגל, ואלוורדה ייאלץ להתמודד עם 3 חיסורים: דמבלה החל להתאמן חלקית עם הקבוצה והוא צפוי להיות כשיר רק למשחק נגד צ’לסי בלונדון. ורמאלן עדיין פצוע, מינה עדיין לא ערך את הופעת הבכורה בקבוצה, מה שאומר שרוב הסיכויים שנראה את פיקה ואומטיטי במרכז ההגנה. אנדרה גומש החלים מבעיות העיכול שלו אך לא נכלל בסגל שייסע לקורנליה. מי שכן בפנים הוא סמדו, שעשוי לפתוח כמגן ימני במקומו של רוברטו. הרבה שאלות נוספות יש לגבי ההרכב – האם אינייסטה יהיה ב-11 הפותחים גם הפעם או שיקבל מנוחה? האם קוטיניו יחזור להרכב אחרי שפתח על הספסל נגד ולנסיה? פאוליניו, אלקאסר וגם אלייש נמצאים בדיבור.

מה שלומך אספניול?

טוב, כבר כתבנו לא מעט על מצבה של אספניול בסיקור לקראת צמד מפגשי הגביע, ואתם מוזמנים לעבור שם על מה שאספניול עשתה עד לפני שבועיים וחצי. מלבד העובדה שהודחה מהגביע על ידינו, אספניול גם הפסידה את שני משחקי הליגה שלה מאז והיא ירדה עד למקום ה-15, במרחק 7 נקודות מהקו האדום. ההפסד הראשון, 3 – 0 לסביליה בבית – אותה סביליה שקיבלה בראש מאייבר, כן. במחזור האחרון אספניול הפסידה ללגאנס 3 – 2 עם צמד שערים עצמיים של הרמוסו, אותו שחקן שהיה יכול לקבל לפחות 3 צהובים בקלות בגומלין הגביע נגד בארסה. מה שמשעשע זה שאותו הרמוסו גם צימק את התוצאה לקראת הסוף וסגר “שלושער”. לקח את כדור המשחק הביתה?

תקציר המשחק:

ההרכב שפתח:

דייגו לופס
מרטין, הרמוסו, דוארטה, נבארו
גרנרו, דויד לופס, ויקטור סאנצ’ס
סרחיו גארסיה, ג’רארד מורנו, לאו בפטיסטאו

לקיקה סאנצ’ס פלורס יש שני שחקנים פצועים בסגל: פאבלו פיאטי המוכשר והזריז ודידק וילה המגן השמאלי. הקשר קרלוס סאנצ’ס הצטרף לאספניול בסוף חלון ההעברות ועשוי לעלות בהרכב מולנו. חוץ מזה, נראה שההרכב שפתח נגד לגאנס לא ישתנה יותר מדי. אולי הרמוסו יותר בחוץ ובמקומו נראה את נאלדו, אולי אארון יתפוס את מקומו של מרטין כמגן שמאלי, אולי סרג’י דרדר יעבה את הקישור האחורי על חשבונו של סרחיו גארסיה.

היסטוריה

ההיסטוריה שלנו עם אספניול מתחילה ממש בימיו הראשונים של המועדון, אי שם בשנת 1900, ואני בקלות יכול לשלוף לכם סיפורים מראשית המאה הקודמת, אך זה לא הזמן עכשיו. נתמקד בעבר הקרוב ונזכיר שהניצחון של אספניול עלינו בגביע הוא די נדיר. הפעם האחרונה שאספניול ניצחה אותנו בביתה בליגה הייתה לפני 11 שנים. מאז שהיא עברה לאצטדיון החדש שלה, הקורנליה אל פראט, היא לא הצליחה לנצח אותנו אף פעם אחת במשחקי הליגה: בארסה ניצחה 5 פעמים ו-3 משחקים הסתיימו בתיקו.

המשחק הזכור ביותר באצטדיון החדש של “לוס פריקוס” הוא המאניטה שבארסה כבשה בעונת 2010/11. הקבוצה של פפ דרסה את זו של פוצ’טינו, עם צמדים של דויד וייה ופדרו ושער נוסף של צ’אבי. זה היה הדרבי הראשון אחרי מונדיאל 2010, בו אינייסטה כבש את שער הניצחון בגמר וחשף חולצה לזכרו של דני חארקה, קפטן אספניול שהלך לעולמו, ומשכך, הקהל המקומי הריע לסאן אנדרס כאשר הוחלף, למרות התוצאה השלילית.

בניגוד למשחק הזה, שאר המשחקים ממש לא היו קלים באותה המידה. עונה לאחר מכן פברגאס כבש שער יתרון מוקדם בנגיחה, אך כמיטב העונה הארורה ההיא, בארסה בעטה בדלי וספגה שער שוויון לקראת סיום המשחק.

בעונה של טאטה מרטינו, זה היה המשחק הראשון לאחר הפציעה החמורה של ויקטור ואלדס. משחק ראשון עם פינטו, שגרם לנו להמון התקפי לב עם הליצנות שלו בשער. זה היה משחק קשה מאוד. מסי הבקיע פנדל בדקה ה-77 אחרי נגיעת יד ברחבה, והשוער קיקו קאסייה הורחק אחרי שמנע ממסי שער מחוץ לרחבה עם שתי ידיו. ניצחון 1 – 0 קטן אבל מתוק.

בעונה הראשונה עם לואיס אנריקה, בארסה ניצחה 2 – 0 משערים מוקדמים של ניימאר ומסי. ג’ורדי אלבה הסתבך עם השופט מתאו לאוס, הערס הסנאי יצא ממנו והוא קיבל שני צהובים תוך דקה במחצית השנייה. למרות החיסרון המספרי, בארסה שמרה על שער נקי. עונה לאחר מכן זה היה תיקו מאופס משמים במיוחד, אספניול הצליחה במשימתה לבלום את יריבתה, אם כי לשמחתנו זה לא מנע מאיתנו לחגוג אליפות בסוף העונה.

בעונה השלישית והאחרונה של לוצ’ו, בשלבי הסיום של העונה, כשחלומות הזכייה באליפות התכווצו, בארסה ניצחה 3 – 0 מצמד של לואיס סוארס, שניצל טעויות מביכות בהגנת אספניול. בין לבין ראקיטיץ’ הבקיע אחד משלו.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023