לקראת דפורטיבו לה קורוניה

חזרה גנרלית. 6 ימים לפני הקלאסיקו העצום בברנבאו, לבארסה אסור לשכוח ממשחק הליגה בקאמפ נואו נגד דפורטיבו לה קורוניה. לא היה משחק אמצע שבוע בשבוע החולף ולא יהיה גם בקרוב, מה שאומר שאין תירוצים של עומס ועייפות. המשחק האחרון לשנת 2017 בקאמפ נואו הוא הזדמנות מעולה להגדיל את הפער בפסגה ל-6, אחרי הניצחון של אתלטיקו וההפסד של ולנסיה.

ארנסטו ואלוורדה יוכל ליהנות משירותיו של חאבייר מסצ’ראנו לאחר העדרות של חודש בשל פציעה. אינייסטה, שסבל מכאבים במשחק נגד סלטה ויגו לפני שבועיים, שב לסגל גם הוא. דאולופאו, שנראה שאיבד את האמון של המאמן במשחקים האחרונים, נפצע קלות באימון והוא ייעדר מהמשחק היום ומהקלאסיקו. מי שעדיין פצועים הם, כמובן, ראפיניה, דמבלה ואומטיטי.

הרבה מהמחשבות של הקבוצה כבר נמצאות בקלאסיקו. זה מתבטא בכך שצריך להיזהר מאוד עם סרחיו בוסקטס, שסוחב 4 כרטיסים צהובים, וצהוב שלו במשחק נגד דפורטיבו משמעו השעיה מהקלאסיקו. בסגל הקבוצה לא חסרים קשרים שיכולים להחליף אותו בהצלחה, כך שאני מקווה שלא יקחו את הסיכון עמו.

מה שלומך דפורטיבו?

לא משהו בכלל. הקבוצה הגליסיאנית חווה עונה חלשה תחת שרביטו של כריסטובל פרלו, שזו הפעם הראשונה בקריירה שלו שהוא מאמן קבוצה בליגה הבכירה בספרד. עד כה, ב-15 מחזורים, ניצחה 4 פעמים בלבד וצברה לזכותה 15 נקודות, רק 3 מעל מעל דפורטיבו אלאבס שמתחת לקו האדום. הם ספגו 27 שערים, שערב המחזור היה המאזן השלישי הכי גרוע בלה ליגה.

ב-5 המשחקים האחרונים:

מח 12: הפסד 3 – 2 למאלגה (לוקאס פרס, פביאן שאר)
מח’ 13: תיקו 2 – 2 עם בילבאו (אדריאן לופס, שאר)
גומלין גביע: ניצחון 3 – 2 על לאס פאלמס (אמרה קולאק, בורחה ואייהx2)
מח’ 14: הפסד 2 – 0 אצל סביליה
מח’ 15: ניצחון 1 – 0 יקר מאוד על לגאנס (אדריאן לופס)

תקציר הניצחון על לגאנס:

ההרכב שפתח נגד לגאנס:

רובן
חואנפראן, שאר, סידניי, נבארו
גילרמה, סלסו בורחס
קרלס חיל, קולאק, לופס
פרס

במחזור האחרון השיגה דפור 3 נקודות סופר קריטיות במשחק הביתי נגד לגאנס. הקבוצה שלטה במשחק, הגיעה ליותר הזדמנויות, אך את השער היחיד במשחק הבקיע אדריאן לופס הודות לטעות חמורה בהגנה של לגאנס.

במשחק מולנו צפוי לעלות הרכב זהה לזה שעלה נגד לגאנס. בסגל דפורטיבו חסר פדריקו קרטביה הקיצוני הימני, מה שאומר שקרלס חיל ימשיך במקומו באגף. גם ג’רארד ולנטין המגן פצוע, כמו גם החלוץ המחליף פלורין אנדונה, מה שסולל את מקומו של לוקאס פרס (זוכרים שהיה מועמד להיות חלוץ מחליף אצלנו?) ל-11 הפותחים. לואיסיניו המגן השמאלי התאושש מפציעה ונכלל בסגל של האורחת, אך לא בטוח שיפתח במקומו של פרננדו נבארו, בוגר הלה מאסיה בן ה-35.

היסטוריה

~ נכתב במקור על ידי רז, נערך והורחב על ידי סאני ותומר ~

המאזן של בארסה נגד דפורטיבו לה קורוניה במשחקי הליגה הביתיים הוא די חד-צדדי. במהלך 45 משחקים כאלה, בארסה ניצחה 34, סיימה בתיקו 34 פעמים והפסידה רק 3 משחקים. ההפסד האחרון היה ב-2003, אז דפורטיבו לה קורוניה הייתה קבוצה גדולה וסיימה במקום השלישי, רק נקודה מתחת לבארסה. מה שכן, דפורטיבו לה קורוניה סחטה תיקו ב-3 מתוך 5 הביקורים האחרונים שלה בקאמפ נואו – אם כי ראוי לציין ששניים מהם קרו אחרי שהובטחה האליפות.

זה היה במחזור הלפני-אחרון של עונתה השלישית והאגדית של הפפ-טים. אבידל פתח בהרכב רגע לפני שגם עלה בהרכב בוומבלי והניף את הגביע עם האוזניים הגדולות, ובארסה, שהבטיחה אליפות מחזור לפני-כן, חגגה אותה והניפה את הגביע בסיומו של משחק גארבג’ טיים מובהק בו דפור, שנאבקה בתחתית הטבלה, לא הצליחה לנצח הרכב סופר-משני במשחק שהסתיים בתיקו 0.

בסיום אותה עונה, משמע מחזור אחרי, בין היתר בשל הניצחון של ברצלונה על גביה, ירדה דפורטיבו לליגה השנייה. מאז שבה, ירדה שוב, שבה, ירדה, שבה…

עונה לפני כן, בארסה עם עוד הנחלת תבוסה, עם כמה מהלכים פוערי פיות של מסי (1:44) ואלבס (2:15), ושער פנומנלי של פדרו (3:23).

מרץ 2013, מגיעים אפוסי כוחות ויכולת לאחר הפסד ארור בברנבאו… אבל בארסה כן הייתה האלופה אז, בסופו של דבר. ואת המשחק מול לה קורוניה בארסה ניצחה 2-0, אלקסיס נוגח את הראשון ומסי כובש שער שני שפשוט חובה לראות שוב ושוב, אחרת לא נבין כמה גאוני הוא.

בעונת 2014/15 דפורטיבו הגיעה לקאמפ נואו כשבארסה כבר הוכתרה כאלופה בקלדרון ונשארו 3 משחקים לאותה עונה – המשחק הזה, גמר הגביע וגמר הצ’מפיונס. הקהל הביתי נפרד מצ’אבי ומודה לו על כל מה שנתן לקבוצה. במשחק עצמו, תיקו 2-2 מוזר ביותר. עולים ליתרון 2-0 די בקלות מצמד של מסי, ואז ורמאלן מוחלף והכול מתפרק. דפורטיבו משווה ונשארת בליגה. היו קצת האשמות בתשקורת המנדרילית לגבי זה שבארסה “נתנה” לדפורטיבו את התיקו הזה, אבל למי אכפת.


פאדיחה. כאמור, דפורטיבו יכולה להתגאות ברקורד שאולי אף אחת אחרת לא מחזיקה בה: ב-5 הביקורים האחרונים שלה היא סחטה תיקו 3 פעמים. האם אנחנו מתרגשים מכך? לא ממש בהתחשב בכך ששניים מתוך אלו הם משחקי גארבג’ לחלוטין בדאבל של 2011 ובטריפלט של 2015. בעונת 2015/16, לעומת זאת, בארסה גם כן הובילה 2-0 משערים של מסי וראקיטיץ’ אבל איכשהו איבדה את היתרון הזה ב-13 הדקות האחרונות של המשחק ונותרה עם בעיטה איומה בדלי, לא הראשונה או האחרונה באותה עונה.

אשתקד, אחרי שתי תוצאות התיקו הרצופות, בארסה לא התקשתה מול דפורטיבו וניצחה 4 – 0 .מסי רק התאושש מפציעה במפשעה ולכן פתח על הספסל, וזה לא הפריע כלל לבארסה. ראפיניה חגג עם צמד, סוארס שם את השלישי, ומסי, שנכנס כמחליף דקות ספורות לפני כן, חתם את התוצאה.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023