לקראת הסופרקופה מול סביליה

~ ‘For the times, they are a changin… ארבעת הקפטנים החדשים, עכשיו גם ללא אינייסטה ~

כמה התגעגענו וכמה התייגענו בהמתנה לעונה הזו, כמה האהבה למועדון הזה היא מוחלטת שביום שבו אין בארסה, אתם רוצים אותה יותר מתמיד. ועבור חלק גדול מאיתנו, גם מונדיאל מעולם לא יהיה תחליף ל- או ראוי מ-כל משחק בו פסי בלאוגראנה עולים לדשא.

הקיץ הזה הוא המשך ישיר לחורף די משוגע ופעיל ביותר. מה קרה לנו בנקודות עיקריות?

– השפעות המונדיאל? טובות מאוד. יש לנו אלופי עולם בסגל, סגן אלוף עולם, העז שדווקא נראה מחויך ורגוע משחזר לאימונים, ברזילאי שהיה למצטיין הבכיר בנבחרתו הדי מאכזבת, על הספרדים לא בטוח מה עבר ולבסוף גם הצלחנו להרוויח קצת מקולומביאני אחד גבוה שעבר אחלה טורניר. נקסט.

– Taking out the trash: לא הכי יאה לקרוא לחלק הפחות טוב של הסגל “אשפה” אבל היי, זו צורת ביטוי. מכירת \ השאלת כל מה שבינוני במועדון הזה לפה ולשם, נראה באמת כמו פרויקט מיוחד לאיכות הסביבה שבו הרבה פסולת, גם אם לא כולה, מושלכת  (שוב, אנלוגיה, לא צריך לכעוס ולרגוז) הרחק וכך לאט לאט, מה שהתחיל עם מאת’ייה ושווארדה תוראן, המשיך הקיץ עם דאולופאו, וידאל, דוגלאס וגומש. לא מכליל כאן בהכרח את מינה, דין ופאוליניו (הגבר), אבל עדיין טוב מאוד שזה נעשה – כן ממשיכים לתהות איך הגענו למצב שבו חלק ענק מהסגל שלנו הורכב מאלו הנ”ל במקום אופציות אמיתיות להתחרות איתן במפעלים הנחשבים, אבל אין מה לעשות עם זה עכשיו. בכל מקרה, מי הבא בתור? תחליטו אתם.

– קיץ פורה שעדיין לא נגמר עם רכישת לנגלה, ארתור, מלקום, ארתורו וידאל ואולי, אולי עוד אחד. מושלם? אין מושלם, אבל אם תקראו פשוט את הפסקה הקודמת, תבינו שיכול להיות גרוע יותר תמיד. אם תחזרו 17-18 שנים אחורה, תחוו את זה גם. אם אתם רוצים גם סיקור על זמני שפל בשנות ה-40, בכיף. עם זאת, המחשבה על רכש שגורר רכש שגורר רכש היא די מדאיגה. בזמן ששחקני הבית מתנדפים במקרה הרע ובמקרה הטוב, כמו אלניה, סיכויים לקבל מקום של קבע על פני העומס שיש על הקישור, לא נותר לתהות איך יראה עתיד הברסלוניסמו בשנים הקרובות.

– צי הקישור: בוסקטס, ראקיטיץ’, קוטיניו, וידאל, סרג’י, ארתור, ראפיניה, דניס, אלניה… כמובן, לכו תדעו אם יגיע עוד רכש לאחר דבריו של המיסטר, רכש לתקן שאינייסטה השאיר, תקן שלא בטוח אם אחד מהנ”ל יכול למלא. השאלה הגדולה כאן היא מהו תכנונו של ואלוורדה. קישור של בוסקטס, ראקיטיץ’ ו-וידאל עלול להיות קישור פיזי מדי שיעשה הרבה עבודה שחורה, אולי ידחוף, אך לא ברור כמה יהיה טוב בלשבור מגננות מן הסוג שרק בארסה נתקלת בהן. בעצם, כמעט כל הצירופים שיכולים להיווצר עלולים להניב את אותה התוצאה. נראה ששחקנים שהם תאורטית כן יצירתיים כמו ראפיניה ודניס התפתחו עד כמה שיכלו ולא יוכלו לתרום עוד, סרג’י רוברטו הוא אהובנו אך לא ברור אם הוא זה שיכול להוביל במאני טיים ואז נשארנו עם קרלס אלניה, שכאמור יתקשה מאוד לטפס על פני שחקני רכש שזה הרגע הגיע למועדון וחושבים על תארים יותר מאשר על עתיד המועדון ושחקני הבית שלו אשר מחכים להזדמנות (ואני לא אומר זאת בנימה שיפוטית). ששים לתת לו דקות? לא, לא כל כך. לא דיברנו עוד על ריקי פוץ’…

אז לאחר מסע הכנה מצומצם בו עלו הילדים וקצת מהרכש החדש ונראו בסך הכל נהדר (חרף התוצאות), עונה מסתורית מאוד לפנינו. עונה של חידושים משמעותיים בסגל שלנו וכן בסגל היריבה. עונה עם הרבה יותר להוכיח מאשר העונה שעברה בזירה האירופית ועם זאת, עונה נוספת בה בארסה מתחדשת ומתחדדת. כלומר, באמת, כמה עוד עונות יש לנו עם העז בשיאו.

לא ברור לאן אנחנו הולכים, אבל ברור איפה מתחילים – בסופרקופה נגד סביליה. הסופרקופה של עונה שעברה כשלעצמו היה די כושל בהפסד הצורב למדריד, אם כי א’ – כושל ככל שהיה, קנינו אותו כולנו במקום לחוות אותו בברנבאו איפה שבארסה ניצחה 3-0 ו-ב’ – הוא לא בישר על העונה הפנטסטית שנעבור בלשון המעטה. הפעם, במשחק בודד (כן ירבו), הסיכויים עובדים פחות לטובתנו ומצד שני, הם גם לא עובדים עבור סביליה מסיבה מיוחדת. בואו נאחל לתואר סופרקופה מספר 12 ו-ויסקה בארסה!

סגל רחב נוסע לקראת הסופרקופה שייערך באצטדיון אבן בטוטה שבמרוקו, אם כי היחידים שלא יהיו כשירים למשחק הם דניס סוארס וקרלס אלניה, כאשר סרג’י רוברטו כזכור מרצה את המשחק האחרון בהשעייה השערורייתית מהקלאסיקו האחרון.

מה שלומך סביליה?

~ אנדרה סביליה, המושאל המעניין והטרי טרי טרי של סביליה ממילאן ~

את סביליה של העונה שעברה אפשר לתאר רק בצמד מילים: לא צפויה. בעליל. מצד אחד זו קבוצה שחטפה 6 מאניטות בעונה שעברה, האחרונה שבהן כמובן בגמר גביע המלך מולנו, מצד שני הדיחה את מנצ’סטר יונייטד החלשה של מוריניו ודווקא מולה נראיתה כקבוצה גדולה. גם מול באיירן מינכן נתנה הופעה מכובדת מאוד והפסידה 2-1 בסיכום שני המשחקים. זו קבוצה שמאזן הספיגות שלה בקושי עדיף על כמעט כל קבוצות התחתית שחלקן גם ירד ליגה, אבל קבוצה מסוכנת שיכולה להתחרות כמעט מול כל קישור שתשימו מולה בהצלחה כשמה שרק מנע ממנה לכבוש יותר זהו אי הסדר שנוצר בחוד בין וויסאם בן יידר ולואיס מוריאל, בין השאר.

השינויים שסביליה ביצעו הינם רבים ומשמעותיים, בראשם, סיום תפקידו של וינצ’נזו מונטלה שחרף המאבק המכובד בליגת האלופות לא הצליח לשנות את הקבוצה והובילה רק אל שלב המוקדמות של הליגה האירופית. במקומו הגיע פבלו מאצ’ין הנהדר שעשה עבודה נפלאה עם ז’ירונה, קירב אותה אפילו אל המקומות שמובילים לאירופה אך סיים לבסוף במקום העשירי וכעת מתקדם הלאה.

ברשימת העזיבות המשמעותיות הקיץ תוכלו למצוא את עזיבתם של גווידו פיסארו (טיגרס), חואקין קוראה (לאציו), לאנגלה (בארסה) וסיום השאלותיהם של מיגל לאיון, יוהאנס גייס וסנדרו. מעל לכל, כמובן השאלתו המפתיעה של סרחיו ריקו לפולהאם ועזיבתו לחטאפה של דוד סוריה שכזכור באמצע המאני טיים החליף את ריקו שירד לספסל בצעד לא מוסבר על ידי מונטלה, אך נראה עכשיו שהיה זה זמני.

סוגיית השוערים היא די מפתיעה ומסקרנת. סביליה רכשה את תומאש ואצליק, שוערה המוכשר של פ.צ. באזל ב-4 העונות האחרונות ושוערה הראשון של נבחרת צ’כיה. זאת כתשובה לעזיבתם של ריקו וסוריה. כתשובה לעזיבתו של פיסארו שתפקד כקשר התקפי, סביליה רכשה את הקשר האחורי איברהים אמאדו מליל ואת רוקה מסה עליו סביליה מימשה את אופציית רכישתו לאחר שהושאל בעונה שעברה. כתשובה לעזיבתו של לאנגלה, רכשה את הבלמים יוריס נאניון של סטאד רן ואת סרג’י גומס של סלטה. כמו כן, סביליה השיבה אליה את אלייש וידאל תמורת 9 מיליון יורו (לא שהוא מאיים על פבלו סראביה) ואמנם, ההגעה הכי מעניינת לסביליה שהוכרזה ממש אתמול היא של אנדרה סילבה המוכשר בן ה-22 שנחשב לשחקן עתיד עבור פורטוגל והקיץ נכלל בסגל נבחרתו לראשונה במונדיאל. הבחור מגיע בהשאלה עם אופציית רכישה בעבור 35 מיליון יורו ועשוי לשדרג את החלק ההתקפי של הנרביונסס כהוגן.

סביליה הספיקה לקיים 4 משחקי הכנה שהתחילו יום לפני גמר המונדיאל למעשה, אך מטרתה העיקרית הייתה העפלה אל שלב הבתים של הליגה האירופית. סביליה כבר הספיקה לפגוש בסוף יולי את אויפשט ההונגרית לשלב המוקדמות השני ולהביס אותה 7-1 בסיכום השני המשחקים. בשלב המוקדמות השלישי סביליה פגשה את ז’לגיריס וילנה הליטאית ובמשחק הראשון שנערך ברמון סאנצ’ס פיחואן ממש לפני 3 ימים, ניצחה 1-0 משער של אבר באנגה בדקה ה-35.

הנה ההרכב שפתח מול וילנה: ואצליק; ברוקל, קריסו, נאניון; וידאל, באנגה, אמאדו, אראנה; נוליטו, פז’ינו; בן יידר.

כמו ואלוורדה, פבלו מאצ’ין לוקח איתו את כל שחקני הסגל למרוקו כולל את שני שחקני סביליה אתלטיקו ששיחקו בהרכב הנ”ל, ברוקל ופז’ינו.

~ גביע אווה דוארטה, 1948 ~

הידעתם? הסופרקופה בצורתו הנוכחית משוחק משנות השמונים המוקדמות כשלפניו נערכו משחקים מהסוג הזה (קרי, אלופת ספרד נגד מחזיקת הגביע הספרדי) רק בשנות ה-40 וה-50 אך לא היו רשמיים.

בארסה וסביליה נפגשו פעמיים בלבד בסופרקופה הספרדי והערב תהיה הפעם השלישית בה יפגשו במתכונת הנוכחית של הגביע. עם זאת, השתיים כבר נפגשו פעם אחת באחת מהוורסיות המוקדמות של המפעל, לפני 70 שנה ב-1948.

גביע אווה דוארטה, דצמבר 1948: בארסה אלופת ספרד לעונת 46-47 וסביליה מחזיקת גביע החנרליסימו, נפגשו דווקא בסוף השנה במסטאייה לגביע הנ”ל, גביע די מפוקפק שנועד לכבד את נשיא ארגנטינה דאז חואן פרון ואת אשתו אווה פרון (אוויטה, כן כן). בארסה ניצחה 1-0 את האנדלוסים משער של ססאר רודריגס.

סופרקופה 2010: בארסה פוגשת את סביליה לצמד מפגשים מרתק. בעונת 09-10 הייתה זו סביליה שהדיחה מגביע המלך את בארסה של מסי, זלאטן ו… צ’יגרינסקי. היא גם זו שזכתה במפעל לבסוף. מצד שני, ניצחון 3-2 ברסאי מאוד קשה ודרמטי אצל סביליה מחזור אחד לסיום העונה היה אולי הקריטי ביותר עבור האליפות של אז. בקיצור, היו ציפיות. השתיים נפגשו ב-14.8 בפיחואן ולמרות שער מוקדם של זלאטן, האחרון שלו במדי הקבוצה, בארסה הפסידה 3-1 (פביאנו, צמד לקאנוטה). בארסה פתחה בהרכב חסר בטירוף עם רובן מיניו בשער, מאקסוול, קייטה, אורי רומאו וג’ונתן הילדודס, אפילו גבי מיליטו היה על הדשא. שבוע לאחר מכן בגומלין, לעומת זאת, היה כבר מסי והוא לא ריחם. אחרי שער עצמי מוקדם של קונקו, שלושער של מסי קבע 4-0 אדיר ותואר סופרקופה שני ברציפות.

https://youtu.be/QaJIeoivLTM

סופרקופה 2016: משחק הסופרקופה של לפני 3 עונות היה שחזור גמר גביע המלך בו בארסה השלימה דאבל עם 2-0 דרמטי בהארכה על סביליה וזכתה yet again בתואר. 6 שנים בדיוק לאחר הסופרקופה של 2010, שוב השתיים נפגשות ב-14.8 ושוב בפיחואן. הפעם בארסה התקשה אף פחות וניצחה 2-0 משערים של סוארס ומוניר. שבוע לאחר מכן בגומלין שוב לא השאירה הרבה סיכוי לנרביונסס, אלא שכוכב המשחק היה דווקא שווארדה תוראן שכבש צמד כשהשני שער ענק. בין לבין בראבו גם עצר פנדל. מסי הוסיף אחד וזה כבר 3-0 ועוד סופרקופה לאוסף.

תומר

כשאתה צריך את בארסה היא שם בשבילך ואתה מאושר. כשבארסה צריכה אותך, אז אתה צמא לה יותר מלכל דבר אחר. ואתה מאושר.

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023