לקראת הקלאסיקו בסופר קופה

שלום לכולם. עברו חודשיים וחצי מאז המשחק הרשמי האחרון של בארסה, חודשיים וחצי של קיץ ארוך במיוחד, חודשיים וחצי מאז הסיקור האחרון שלי. והאמת? התגעגעתי מאוד, ואני מקווה שגם אתם.

אנו נמצאים בפתחה של עוד עונה של האהבה הגדולה שלנו, עוד עונה ברכבת ההרים העונה לשם “מועדון הכדורגל ברצלונה”. אין דרך עוצמתית ומרגשת יותר לפתוח עונה מאשר במשחק נגד היריבה המושבעת שלנו ריאל מדריד. העיניים בקושי נפתחו מתרדמת הקיץ, אף אחד עוד לא הכניס הילוך אבל קיבלנו את היריבה הקשה ביותר כבר במשחק הראשון לעונה הזו.

כולנו מכירים את מצב הקבוצה, פחות או יותר. העונה הקודמת הסתיימה באכזבות בליגה ובליגת האלופות, ולכן הציפייה הייתה שנראה הפקת לקחים ושיפורים בעמדות הנחוצות, בייחוד בקישור שנואש להקמה לתחייה. ראינו בקיץ הזה בדיוק ההיפך. שלישיית ה-MSN המפורסמת והמהוללת התפרקה אחרי סערה ארוכה וקשה מאוד. אין יותר ניימאר ועדיין לא נמצא לו מחליף. הגיע מגן ימני, נלסון סמדו החביב והמעניין, דאולופאו שב הביתה, אבל לקבוצה עדיין יש בעיות רבות והזמן של חלון ההעברות הולך ואוזל.

מבחינת הסגל שנרשם למשחק, ורמאלן נפצע פעם נוספת ולא ידוע מתי ישוב לשחק. אנדרה גומש ספג פציעה קלה, החלים, אך לא נכלל בסגל. ראפיניה, שנפצע במהלך העונה הקודמת, עדיין עובד על החלמתו. השאלות הגדולות הן מי יפתח בעמדת המגן הימני – אלייש וידאל או סמדו – ובעמדת הקיצוני השמאלי – דאולופאו או אלקאסר איכשהו. נחכה לערב כדי לדעת מה ארנסטו ואלוורדה זומם.

מה שלומך מדריד?

המעמד של ריאל מדריד, אלופת ספרד ואירופה, די יציב. בעוד אנו שוחים באי ודאות, ריאל מדריד התנהלה יחסית ברוגע בקיץ הזה. היא אמנם איבדה את אלברו מוראטה ואת חאמס רודריגס, לא נראה שזה יפריע לה יותר מדי. השלד של הקבוצה נשאר שלם, והיא התחזקה באופן נקודתי. למשל, תאו הרננדס כמחליף לעמדת המגן, דני סבאיוס הצעיר הכשרוני מעבה את הקישור, חסוס ואייחו ומרקוס יורנטה שבים לביתם.

ריאל מדריד כבר פתחה את העונה שלה באופן רשמי במשחק הסופר קאפ האירופי נגד מנצ’סטר יונייטד, הזוכה בליגה האירופית בעונה הקודמת. יונייטד, קבוצה שלא התביישה להוציא סכומי כסף אדירים על חיזוק הקבוצה, עדיין נראתה נחותה לגמרי מול יריבתה. הניצחון של הלבנים נראה די בטוח ואפילו קצת קליל ברמה מרגיזה. היא ניצחה 2 – 1 משערים של קאסמירו ואיסקו, כשהשער המצמק של לוקאקו לא היווה איום אמיתי על זכייתה בתואר.

ההרכב במשחק:

נבאס
קרבאחל, ואראן, ראמוס, מרסלו
מודריץ’, קאסמירו, קרוס, איסקו (אסנסיו)
בייל (ואסקס), בנזמה (רונאלדו)

תקציר המשחק:

https://www.youtube.com/watch?v=oWlzf9vC_lU

למשחק מולנו ריאל מדריד תגיע עם העדרות אחת: לוקה מודריץ’ מושעה עוד מהסופר קאפ נגד אתלטיקו מדריד ב-2014.

היסטוריה

זו תהיה הפעם השביעית בהיסטורייה שברצלונה וריאל מדריד נפגשות בסופר קופה. בואו נגיד זאת כך, ההיסטוריה לא בדיוק עומדת לצדנו. הלבנים זכו בתואר 5 פעמים על חשבוננו. הזכייה הבודדת של בארסה על מדריד בסופר קופה הייתה בעונת 2011/2012.

המפגש הראשון בין הקבוצות בסופר קופה הייתה בתחילת עונת 1988/89. יוהאן קרויף חיפש תואר ראשון כמאמן ברצלונה, אך ניצחון 2 – 1 בגומלין מצמד של באקרו לא הספיק כדי לפצות על הפסד 2 – 0 בברנאו. שנתיים לאחר מכן זה היה אף כואב יותר, עם הפסד 1 – 0 בקאמפ נואו ו-4 – 1 בברנבאו. ב-1993 בארסה הגיעה כאלופה, אך הפסידה 3 – 1 במשחק הראשון ובגומלין סיימה רק בתיקו 1 – 1. ב-1997 בארסה אמנם ניצחה בקאמפ נואו 2 – 1 משערים של מיגל אנחל נדאל וג’ובאני, אך בגומלין הובסה 4 – 1 פעם נוספת.

https://www.youtube.com/watch?v=S1HQRro2lrI

הסופר קופה של 2011 הוא כאמור היחיד בו בארסה זכתה כשפגשה את ריאל מדריד. בארסה באה לברנבאו עם הרכב מוזר קצת, ללא פדרו, צ’אבי, בוסקטס, פיקה ופויול, ובכל זאת חילצה תיקו 2 – 2 משערים של דויד וייה ומסי.

הגומלין בקאמפ נואו היה דרמטי ביותר. מסי בישל לאינייסטה את הראשון, אך מדריד השוויתה זמן לא רב לאחר מכן. לקראת הירידה להפסקת המחצית מסי הבקיע שער מרהיב, כשפיקה מבשל עם העקב ומסי מסיים בהקפצה ברגל ימין מעל קסיאס. המשחק התקדם לסיומו ובנזמה השווה ונראה שהמשחק הולך להארכה. זה היה לא אחר מאשר מסי שהכריע את המשחק ממש זמן קצר לפני תוספת הזמן, וברצלונה של פפ חגגה את הזכייה בתואר.

https://www.youtube.com/watch?v=oeRZvh4p_4w

שנה לאחר מכן הסיפור היה מרתק גם הוא. טיטו וילאנובה פתח את העונה עם ברצלונה במשחק בקאמפ נואו, וזו הייתה חגיגה ברצלונאית על המגרש. הקבוצה נראתה טוב מאוד, ולמרות שער ראשון לזכות הלבנים, היא חזרה והובילה 3 – 1 משערים של פדרו, מסי וצ’אבי. אך טעות של ויקטור ואלדס לקראת הסיום אפשרה לריאל מדריד לכבוש שער חוץ שני ויקר מאוד.

הגומלין היה קטסטרופלי לחלוטין. ריאל מדריד פתחה בהתלהבות וזה השתלם לה, כשתוך זמן קצר ליתרון שני שערים. אם זה לא הספיק, אדריאנו הורחק בכרטיס אדום והותיר את ברצלונה ב-10 שחקנים. נגמר הסיפור? ממש לא. מסי הבקיע בעיטה חופשית ממרחק ענק והפיח תקווה בקרב האוהדים. לבארסה היו הזדמנויות לכבוש שער נוסף שיעניק לה את התואר, זכור במיוחד המצב שמסי סידר למונטויה מול קסיאס, אך זה לא הספיק, וריאל מדריד זכתה בתואר פעם נוספת.

מה יהיה הפעם? רק הדיוס יודע.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023