לקראת לגאנס

שבוע מפתח. בסיומה של פגרת הנבחרות האחרונה של שנת 2017, בארסה יוצאת לשלושה משחקי חוץ חשובים מאוד. הראשון אצל לגאנס, השני בטורינו נגד יובנטוס במטרה להבטיח את המקום הראשון בבית, והשלישי אצל ולנסיה שנושפת בעורפינו בטבלה. השבוע הזה מתחיל עם המשחק הקל יותר מבין השלושה, בפרוורי מדריד מול לגאנס הקטנה אך עקשנית מאוד.

וירוס פיפ”א לא ריחם על בארסה גם הפעם. מסצ’ראנו חזר פצוע לתקופה של חודש ממחויבותו לנבחרת ארגנטינה ברוסיה. לפציעה שלו יש משמעות כבדה כשמסתכלים על מצב הבלמים שלנו. שני הבלמים הבכירים, פיקה ואומטיטי, סוחבים 4 צהובים, ולכן אם יקבלו צהוב היום, הם יושעו מהמשחק הענק מול ולנסיה. ורמאלן, הבלם הרביעי, אולי ייצא מהפריזר אחרי שבמדי נבחרת בלגיה שיחק את כל 180 הדקות. ואלוורדה לא זימן אף בלם מבארסה ב’, לכן נראה שהוא סומך על השחקנים הזמינים כדי לכסות את עמדות ההגנה.

מלבד מסצ’ראנו, בארסה סובלת מעוד מספר פציעות מלפני כן. המשמעותית יותר היא של סרג’י רוברטו, מה שסולל בוודאות את מקומו של נלסון סמדו לעמדת המגן הימני לתקופה הקרובה. כמו כן, גם אנדרה גומש נפצע לאחרונה. הם מצטרפים לפצועים לטווח הארוך – דמבלה וראפיניה, כמו גם טוראן שלא ברור מה מצבו. דווקא אלייש וידאל נכלל בסגל אחרי שהחלים מהפציעה המסתורית שלו במהלך הפגרה.

במקום לנסוע עם נבחרתו, לואיס סוארס עבד קשה במהלך הפגרה כדי לחזור לכושר, פיזית ומנטלית. לצדו ולצד מסי עשוי לפתוח דאולופאו או פעם נוספת פאקו אלקאסר, שהיה גיבור הניצחון על סביליה לפני הפגרה.

מה שלומך לגאנס?

טוב תודה. לגאנס הקטנה מבלה רק עונה שנייה בהיסטוריה שלה בליגה הראשונה, והיא לא מראה רגשי נחיתות בשום שלב. בשנה שעברה שרדה בקושי רב כשסיימה רק מקום אחד מעל הקו האדום. העונה, נראה שהחבורה של אסייר גרטיאנו עברה שינוי רציני והיא נלחמת בכל משחק בשיא העוצמה. המאפיין המרכזי של לגאנס העונה הוא ההגנה. ביתה הוא סוג של מבצר. ב-5 משחקי בית עד כה, ספגה רק באחד, בהפסד 2 – 1 לחטאפה. היא לא ספגה מאתלטיקו מדריד או מאתלטיק בילבאו שער. כעת היא ממוקמת במקום התשיעי עם 17 נקודות. מיקום שהיא בהחלט יכולה הלתגאות בו.

ב-5 המשחקים האחרונים:

מח’ 8: ניצחון 2 – 0 אצל מאלגה (גבריאל פירס, אלכסנדר סימנובסקי)

מח’ 9: ניצחון 1 – 0 על בילבאו (קלאודיו בוויו)

סיבוב מוקדם בגביע: ניצחון 2 -1 על ואיאדוליד מהליגה השנייה (דייגו ריקו, בוויו)

מח’ 10: הפסד 2 – 1 אצל סביליה (סימנובסקי)

מח’ 11: הפסד 3 – 0 אצל ולנסיה

תקציר ההפסד לוולנסיה:

ההרכב שפתח נגד ולנסיה:

קואייר
סלדואה, מוניוס, סיובס, ריקו
ברסנץ’, מוראן, פירס, סימנובסקי
ארסו
בוויו

המומנטום החיובי של לגאנס נבלם חזק עם שני ההפסדים האחרונים, הראשון אצל סביליה והשני אצל ולנסיה. ההפסד לוולנסיה לא מפתיע כלל, מדובר בקבוצה חזקה מאוד העונה ששוברת את ההגנות מולה עם מגוון כלים, החל מבעיטות חופשיות, מתפרצות, הרמות לרחבה או התקפות מסודרות. למרות חמשת השערים שלגאנס חטפה מוולנסיה ומסביליה, עדיין מאזן שערי החובה שלה הוא השלישי בטיבו בליגה. טוב יותר מזה של ריאל מדריד, ויאריאל או סביליה עצמה.

במשחק היום צפוי להיות נעדר אחד מהסגל של לגאנס, עומר ראמוס הקשר הימני. מלבדו, לרשות גרטיאנו עומד סגל די מלא. לפני הפגרה, בהפסד נגד ולנסיה, נעדר רובן פרס הקשר הנפלא בשל צבירת צהובים וזה בהחלט השפיע על הקבוצה. הוא יחזור היום למרכז הקישור לצדו של גבריאל פירס, שגם הוא מהבולטים של הקבוצה העונה. השניים ישתפו פעולה עם ארסו, והשלישייה הזו תנסה לספק לקלאודיו בוויו החלוץ כדורים טובים. באגפים אמרבט וסימנובסקי ינסו את מזלם. הבלם היווני דמטריוס סיובס, שהגיע הקיץ מאולימפיאקוס בתמורה ל-3 מיליון אירו, ינסה למנוע מסוארס או מסי לכבוש בכל כוחו. בעמדת המגן השמאלי יש שאלה קטנה, מי מבין דייגו ריקו וראול גארסיה (לא המעצבן מבילבאו) יפתח.

היסטוריה

מכיוון שזו רק העונה השנייה של לגאנס בליגה הראשונה, היה רק מפגש אחד בין בארסה ללגאנס באצטדיון בוטארקה. בארסה כבשה מאניטה, בה שלישיית MSN חתכה את ההגנה של המארחים כמו חמאה חמה.

מערכת בארסה מאניה

החדשות הכי חמות בטלגרם שלנו

חולצות ברצלונה ב-80 שקל? המדריך המלא לרכישה

מדריך קניית חולצות ברצלונה 2023